7 stvari koje škode vašem poslu

Foto: pixabay

Oba tipa zaposlenih ponekad prave duge pauze za ručak i konstantno u toku dana proveravaju svoje privatne profile na društvenim mrežama. Iako ova mala zabušavanja ugrožavaju posao, ona nisu jedini faktori koji škode kompanijama.

Stvari koje najviše oduzimaju vreme su one koje sami nadređeni zadaju zaposlenima da rade. Ovih sedam stvari koje škode poslu zaposleni rade svaki dan.

1. Nepotrebni sastanci

Po rezultatima mnogih anketa, zaposleni navode da su sastanci jedno od najvećih gubljenja vremena.Ovo uključuje nepotrebne sastanke kao i one koji predugo traju. Ako ste u situaciji da usklađujete termine sastanaka, pokušajte da primenite raspored po kojem će se sastanci održavati samo kada je to neophodno. Dnevni red će svakog držati usredsređenim i pomoći mu da izbegne dodatne nepotrebne razgovore na koje zaposleni gube vreme.

2. Nepotrebni izveštaji

Sastavljanje izveštaja o korišćenim aplikacijama ili napravljenim proizvodima možda je važan samo vama.Ukoliko je menadžment tražio da se određeni izveštaj sastavi, na to ne možete da utičete. Ali ako svojevoljno svima šaljete izveštaje, odredite koji od njih su značajni. Možda ćete uspeti da ubedite šefa da vaše vreme može biti utrošeno na bitnije stvari.

3. Zastareli procesi

Na poslu se i dalje troši vreme jer se rade stvari na isti način kao pre deset godina. Manuelni procesi koji se rade na papiru oduzimaju vreme, a tokom godine ti minuti se, kako vreme odmiče, pretvaraju u sate, dane, sedmice. Uradite temeljnu analizu svog posla i zapitajte se zašto neke stvari radite na određeni
način, a zatim pronađite i primenite drugi način koji vam može uštedeti vreme.

pauza_za_kafu.jpg
Foto: pixabay

4. Previše komunikacije

Nekada, kada su zaposleni imali potrebu da međusobno porazgovaraju, uradili bi to ili putem telefona, ili bi otišli jedni do drugih. Danas se komunikacija uveliko obavlja preko mejla ili četa jer je tako jednostavnije podeliti ideje i dobiti odgovore na postavljena pitanja. Međutim, za vreme koje je neophodno da se obavi
prepiska putem imejla ili četa, zaposleni bi mogao da razjasni problem putem kratkog telefonskog razgovora. Zaposleni bi trebalo da razmotre korišćenje mejla ili četa isključivo za određenu korespondenciju, jer te metode imaju tendenciju da izazovu brojna kašnjenja ili mnoštvo povratnih poruka.

5. Nebitni podaci

Uz toliko dostupnih programa za analizu, kompanije mogu lako pristupiti podacima u realnom vremenu u skoro bilo kojoj oblasti u kojoj se posao obavlja. Međutim, nisu sve informacije korisne. Što više kompanija shvati vrednost izvlačenja podataka, to će više rasti trud kompanija koji će ih naterati da utvrde koji podaci su bitni, a koji nebitni.

6. Reakcije na skretanja pažnje

U današnjim zajedničkim kancelarijama lako dolazi do skretanja pažnje. Sastanak putem spikerfona,brbljanje na hodniku ili nečiji konstantan kašalj može vam skrenuti pažnju od trenutnog zadatka. Ovo postaje još više kompikovano kada kolege svrate do vas kako bi pričali o različitim stvarima. Ukoliko je to moguće, pronađite mirno mesto za rad kada želite da stvari odradite do kraja. U slučaju da to nije moguće, priuštite sebi par slušalica sa zaštitom od šumova koje će vam pomoći da se koncentrišete kada su distrakcije svuda oko vas.

-preduzetnistvo.gif

7. Gunđanje i tračarenje

Tim bilding je važan u svakoj organizaciji, ali interakcije između zaposlenih bi trebalo da uvek budu produktivne. Iako svi uživaju u povremenom gunđanju, žaljenje i tračaranje sa kolegama mogu ugroziti vašu karijeru. Menadžment će na vas gledati negativno, a oni radnici koji su tema vaših razgovora, shvatiće to lično.

Nastojte da na radnom mestu budete viđeni u pozitivnom svetlu, a ne da vas posmatraju kao provokatora ili dežurno gunđalo. Koliko god se trudili da u toku radne nedelje budete produktivni, postoje neizbežne stvari koje će vam skrenuti pažnju i oduzeti vam vreme. Identifikovanjem zadataka koji negativno utiču na vašu produktivnost i preduzimanjem mera u cilju njihovog smanjivanja, bićete u mogućnosti da unapredite svoju karijeru i pomognete svojim zaposlenima da i oni napreduju.


Izvor: Enterpreneur