8 grešaka zbog kojih najbolji radnici daju otkaz

Foto: Thewhy

Prevela: Miljana Momčilović

Ako ne možete da zainteresujete svoje najbolje radnike, ne možete ih ni zadržati. Iako bi ovo trebalo da bude sasvim logično, ne dešava se često. Istraživanje koje je sprovedeno u CEB-u pokazuje da trećina vrhunskih radnika nije na istoj talasnoj dužini sa svojim poslodavcem i već traži novi posao.

Kada izgubite dobre radnike, oni se ne udaljavaju od vas istog trenutka. Umesto toga, njihovo poslovno interesovanje postepeno slabi. Majkl Kibler, koji je proveo puno vremena u svojoj karijeri proučavajući ovu pojavu, naziva je „restrikcijom energije kod radnika”. Kao zvezde koje se gase, najbolji radnici gube svoju strast za poslom.

Onlajn_kurs_ATP_manji.gif

„Restrikcija energije se razlikuje od sagorevanja zato što radnici koje ovo pogađa nisu u očiglednoj krizi”, rekao je Kibler. „Čini se da oni sasvim dobro rade: ulažu puno radnih sati, melju posao dok doprinose timovima, i govore sve što treba na sastancima. Međutim, oni funkcionišu u tihom stanju stalne prezasićenosti i iz toga se može zaključiti da obično sledi gubitak interesovanja”.

Da bi se sprečila ova restrikcija energije i da bi se zadržao talenat, kompanije i menadžeri moraju da shvate da svojim postupcima doprinose ovom laganom oslabljivanju. U nastavku slede najgori prestupi kojima se mora stati na put ako želite da zadržite najbolje radnike.

1. Izmišljanje mnogo glupih pravila

Kompanije moraju da imaju pravila, to se podrazumeva, ali ta pravila ne moraju biti ograničeni i lenji pokušaji da se napravi red. Bilo da se radi o previše entuzijastičnim zahtevima prisustva ili o oduzimanju povlastica radnicima, čak i par nepotrebnih pravila može da iznervira ljude. Kada se radnici osećaju kao da ih gleda „veliki brat”, naći će drugo radno mesto.

2. Isto ponašanje prema svima

Dok ova taktika daje rezultate kod školaraca, na radnom mestu bi trebalo da bude drugačije. Ako se isto ponašate prema svima, time pokazujete svojim najboljim radnicima da, ma koliko njihov razultat na poslu bio dobar, a najbolji radnici obično rade kao mašine, prema njima će se postupati isto kao prema onim glupanima koji jedva čekaju kraj radnog vremena da odu kući.

career_advice_leaving_job.jpg

Foto: Time

3. Tolerisanje loših poslovnih rezultata

Kažu da je, u džez bendovima, bend dobar koliko mu vredi najgori član; ma koliko su neki članovi dobri, najgori član svima para uši. Isto važi i za kompanije. Kada dozvolite da u vašoj firmi slabe karike ne snose posledice, oni povlače sve druge sa sobom, naročito vaše najbolje radnike.

4. Neprepoznavanje uspeha

Lako je potceniti moć pohvale, naročito kod najboljih radnika koji su suštinski zainteresovani. Svako voli da mu se oda priznanje, naročito oni koji naporno rade i daju sve od sebe. Ako nagrađujete svakog pojedinačno, time pokazujete da obraćate pažnju. Menadžeri moraju da komuniciraju sa svojim ljudima kako bi saznali šta ih čini zadovoljnim (za neke, to je povišica, za druge, javno priznanje) i da ih onda nagrade za dobro obavljeni posao. Kod najboljih radnika, to će se često dešavati ako postupate ispravno.

5. Nezainteresovanost za ljude

Više od polovine ljudi koji daju otkaz to čine zbog odnosa sa šefom. Firme koje posluju pametno strogo vode računa o tome da njiohovi menadžeri znaju da uspostave ravnotežu između profesionalnosti i ljudskosti. To su šefovi koji veličaju uspeh svojih radnika, saosećaju se sa onima koji prolaze kroz krize i postavljaju im izazove, čak iako je to bolno. Šefovi koji ne umeju da stvarno brinu o svojim radnicima će uvek imati visoku stopu obrta. Nemoguće je da se radi za nekog osam sati dnevno i više kada ne nailazite na zainteresovanost i kada je njima stalo samo do vaše učinkovitosti.

6.Zanemarivanje onog što je važno

Možda mislite da je efikasno da samo pošaljete radnicima radne zadatke i da nastavite dalje, ali ako zanemarite da objasnite ono što je važno, to moze biti prekretnica za najbolje radnike. Oni nose najteže breme zato što im je obično stalo do posla, stoga njihov rad mora da ima svrhu. Ako oni ne znaju koja je to svrha, osećaju se otuđeno i kao da nemaju cilj. Kada im ne date svrhu, oni je nađu negde drugde.

7. Nedozvoljavanje ljudima da idu za svojom strašću

Google navodi da radnici provode najmanje 20 % svog vremena radeći ono „za šta misle da će najviše doprineti Google-u.” Dok ova strast daje najveće doprinose Google-ovim proizvodima, kao što su Gmail i AdSense, njima je najvažnije da veoma zainteresuju svoje korisnike. Talentovani radnici su strastveni.

Stvaranje uslova da oni prate svoje strasti poboljšava njihovu produktivnost i čini da budu zadovoljni radom, ali većina menadžera želi da ljudi rade sa uskim pogledima na stvari. Oni se boje da će produktivnost opasti ako dozvole da ljudi prošire svoje vidike i prate svoje strasti. Ovaj strah je neosnovan. Istraživanja su pokazala da ljudi koji su u stanju da prate svoje strasti na poslu prosto struje, euforični su i zato su petostruko produktivniji nego obično.

Before_you_quit_your_job.jpg

Foto: Realmoneyng

8. Nedostatak zabave

Ako ljudima nije zabavno na poslu, vi onda grešite. Ljudi ne daju sve od sebe ako im nije zabavno i zabava je važno zaštitno sredstvo protiv restrikcije energije. Kompanije za koje je najbolje raditi znaju koliko je važno dozvoliti radnicima da se malo opuste. Google, na primer, radi sve što može da učini posao zabavnim-besplatni obroci, kuglane, časovi fitnesa, i to nije sve. Ideja je jednostavna: ako je posao zabavan, ne samo da ćete davati bolje rezultate, već ćete i ostajati duže na poslu i karijera će vam biti duža.

Da sumiramo

Menadžeri obično krive ceo svet za probleme sa prometom dok ignorišu srž stvari: ljudi ne daju otkaz zbog posla, već zbog menadžera.


Izvor: Forbes

Miljana je sasvim obična devojka, zaljubljenik u ljude, životinje i cveće.