8 saveta za više sreće na poslu

FOTO: Pixabay

Iako mnogi dosadu na poslu prihvataju kao nešto neizbežno, kao da se radi o još jednom poslovnom zadatku, ovo može da ima ozbiljne posledice na privatni život. Izgleda da zabrinutost među ljudima raste. Prema anketi o sreći na poslu objavljenoj u novembru prošle godine, šest od 10 Španaca pristalo bi na manju platu u zamenu za sreću na poslu. Ali šta je to što se smatra dobrim radnim danom?


Konsultantkinja, ekonomistkinja i trener Karolina Veb objavila je knjigu „Kako imati dobar dan: budite ambiciozni, osećajte se bolje i unapredite svoj poslovni život“, u kojoj nudi male trikove zasnovane na psihologiji i neurologiji pomoću kojih svaki dan možemo da pretvorimo u produktivan i zadovoljavajući.

„Istraživanje je vrlo jasno: kada smo pod stresom nismo sposobni da mislimo lucidno“, izjavila je Veb u jednom intervjuu za The Telegraph. „Naš mozak preusmerava mentalnu energiju kako bi pripremio odgovor na stres, što znači da aktivnost u prefrontalnom korteksu, gde se odvija većina naših kompleksnih misli, zapravo opada kada smo pod stresom. Lančana reakcija je ogromna kako u profesionalnom, tako i u porodičnom životu“.

U istraživanju sprovedenom u istim britanskim novinama, 51% ispitanika priznao je da je tokom sedmice imao jedan loš dan na poslu, a skoro jedan od četiri je priznao da ih je bilo i više.

„Kako imati dobar dan“, još neobjavljena knjiga u našoj zemlji, sadrži kratke smernice, osnovne i brze, koje te gorke radne dane pretvaraju u bolje. Psiholog i trener Hose Migel Hil, menadžer kompanije Koanka (Coanco), nudi svoju viziju u vezi sa ključnim tehnikama koje ističe autorka:

1. Pravite inteligentne pauze

Nekada smo skloni osećaju krivice kada pravimo pauzu: tada radimo i za vreme odmora, utvrđujemo i obrađujemo zadatak koji smo upravo obavili. Najbolje bi, međutim, bilo da pauze budu redovne i kratke. „Nemojte stavljati vodu na sto, već svakog sata ustanite makar na pet minuta da biste je pili. Ovo će vas pokrenuti, a istovremeno i osvežiti“, ističe Hil.

-preduzetnistvo.gif

2. Tehnika „tri dnevno"

Da li ćemo imati dobar dan ili ne ima više veze sa našim mozgom nego što mislimo. Kako bismo pozitivno započeli dan, britanska autorka predlaže da potražimo i zapišemo tri dobre stvari koje smo primetili na putu do posla. Na primer: onu devojku iz autobusa koja je ustupila svoje mesto starcu, sreću tek zaljubljenog para ili miris sveže pečenih kroasana iz pekare. Ako ste loše raspoloženi biće vam teško da ih uočite, ali ako se dovoljno potrudite, dan će vam biti lepši.

3. Obogatite svoju listu obaveza

Precrtavanjem ispunjenih ciljeva postižemo ne samo fizičko zadovoljstvo, već nas ovo podstiče i na dalji rad. Pored radnih zadataka, možete da dodate i druge koji utiču na vaše fizičko i mentalno blagostanje (na primer, vežbanje ili izlazak sa prijateljima). Hil ističe da je vrlo važno da ciljevi budu dostižni i ostvarljivi u za to predviđenom vremenskom roku. Zadavanje nedostižnih ciljeva koje ne možemo da ostvarimo može nas samo još više obeshrabriti.

4. Verujte u sebe

Brojne studije pokazuju da je za uspeh na poslu važnije samopouzdanje nego talenat. Ako nemamo samopouzdanje, Veb predlaže da se pretvaramo da ga imamo sve dok to ne postane prirodno. Smešite se, dišite duboko, ispravite ramena i hodajte uspravno. Utisak koji ostavljate će biti potpuno drugačiji. „Kao primer može da vam posluži stvarna ili izmišljena osoba kojoj se divite. Možete da mislite, na primer ’ući ću na taj sastanak samouveren kao advokat iz mog omiljenog filma' ”, dodaje ovaj psiholog i trener.

5. Preživite saobraćaj

Ne možemo izbeći da na posao krenemo zaprepašćujuće rano, kao ni da put do tamo bude užasno dugačak, ali ono što možemo je da ovo iskustvo učinimo pozitivnim. Ako vas neko udari pri izlasku iz vagona, izbegnite da reagujete besno i pomislite koliko tešku situaciju mora da proživljava kad se tako ponaša. Pokažite empatiju. Ovo funkcioniše, takođe, i u slučaju tipičnih iritantnih kolega koji ne prestaju da vas prekidaju dok radite. Mada ćete u ovom slučaju morati više da se potrudite i da više maštate, ali samo strpljivo.

Corporate_Culture_Fit.jpg
FOTO: Job circle

6. Odolite prijemnom sandučetu

Hil ga opisuje kao „velikog kradljivca vremena". Zahvaljujući tome što je ova opcija dostupna na našim pametnim telefonima i tabletima, gotovo da je nemoguće isključiti se sa posla zbog obaveštenja koja stižu svakim novim mejlom. Neprestano proveravanje tokom dana da li smo primili neku novu poruku krade vreme i odvraća nas od zadatka koji obavljamo. Veb savetuje da prijemno sanduče proverimo svega nekoliko puta.

7. Pevajte vašu omiljenu pesmu

Ili je slušajte ako loše pevate i želite da zadržite svoj posao. Melodije koje volimo nas vode u prijatne situacije pune pozitivnih uspomena kao što su putovanja, romantične večere ili zabave sa prijateljima. „Pomažu nam da se opustimo, da se osetimo sigurno i motivisano pre tog sastanka sa kojim ćemo se suočiti. Zagrevanje je sasvim normalno kada se treba suočiti sa sportskim izazovima, a isto važi i u našem profesionalnom okruženju“, kaže Hil.

8. Dišite svesno

Stručnjak Hose Migel Hil dodao je i jedan svoj savet na listu, savršen za brojna i večna čekanja sa kojima se suočavamo tokom dana. „Čekate u zastoju? Ili čekate dok se ne uključi računar? Iskoristite ovo vreme da se usredsredite na svoje disanje. Pažljivo primetite kako vazduh ulazi i izlazi. Uživajte u tom „malom trenutku sa sobom“. Tu ste samo vi i vaše disanje". Sve ostalo može da čeka.

IZVOR: El Pais