„Alibaba” uskoro stiže u Srbiju
Pixabay

Alibaba je prva kineska internet kompanija koja je postala globalno poznata. Osnovao ju je kineski učitelj engleskog jezika - Džek Ma. Sa 17 suosnivača 1998. godine osnovao je Alibaba Online portal. Danas Alibaba grupa uključuje više sajtova: 

  • Alibaba.com 
  • Alibaba.cn 
  • Aliexpress.com 
  • Taobao.com  
  • Tmail.com 
  • eTao 
  • Alipay 
  • Juhuasuan.com 
  • Aliyun.com 
  • China Yahoo! 

Za kupovinu na veliko namenjeni su sajtovi Alibaba, dok su svi preostali sajtovi namenjeni fizičkim licima. Glavna kancelarija ove kompanije je u Kini, ali postoje i ogranci u Indiji, Koreji, Japanu, Velikoj Britaniji i Americi. U Evropi Alibaba ima distributivni centar u Nemačkoj, a ozbiljno se razmatra otvaranje logističkog distributivnog centra u Srbiji.

Pixabay
Pixabay

Šta bi otvaranje logističkog distributivnog centra donelo srpskoj privredi?

Otvaranje logističkog distributivnog centra imalo bi dvostruki uticaj na srpsku privredu. S jedne strane, došlo bi do porasta količine robe koja se plasira posredstvom Regionalnog poštansko-logističkog centra ,,Beogradˮ. Svake godine se na ovaj način kroz Srbiju distribuira oko milion i po komada robe, od čega je trećina poreklom iz Kine. Osim toga, otvaranje distributivnog centra bi skratilo rok isporuke u Srbiji sa prosečnih 17 dana na 17 sati.


Otvaranje logističkog distributivnog centra u Srbiji značilo bi i veću mogućnost da se srpska roba plasira na kinesko tržište, što može predstavljati razvojnu šansu za mala i srednja preduzeća. Takođe, veća dostupnost kineske robe predstavljala bi konkurenciju za našu privredu, što može podstaći srpske proizvođače na promene u načinu proizvodnje ili inovacije.

Pixabay
Pixabay

Alibaba sve snažniji

Alibaba grupa aktivno radi na osvajanju svetskog tržišta. Nakon naglog pada vrednosti turske lire, Alibaba je kupio trgovinski maloprodajni lanac ,,Trendyolˮ.


Po prihodima, Alibaba grupa je premašila predviđanja i ukupno prihodovala 9,7 milijardi dolara u toku prethodne fiskalne godine. U tekućoj fiskalnoj godini, koja se završava 31. marta 2019. godine. očekuje se rast prihoda od čak 60%.


Na to koliko je Alibaba snažan konkurent, ukazuje i podatak da Google ulaže 550 miliona dolara u kompaniju JD.com koja je glavni rival kompanije Alibaba. Na ovaj način američki tehnološki gigant pokušava da poveća svoje prisustvo na azijskom tržištu.

Pixabay
Pixabay

Dolazak Alibabe u Srbiju treba da dovede do brojnih pozitivnih promena: do povećanja broja turista, otvaranja novih radnih mesta, olakšavanja online kupovine od kineskih proizvođača. U planu je da se do kraja godine završe planovi za dolazak ove kompanije na naše tržište.


izvor: blic.rs