Car:Go – Nelojalna konkurencija ili prevoz budućnosti?
Unsplash

Dok na Zapadu uveliko funkcioniše sličan sistem prevoza, kod nas do nedavno nešto slično ovoj usluzi nije postojalo. Pre nešto više od dve i po godine, ekonomista Vuk Guberinić osnovao je Car:Go, želeći kod nas da primeni ono što je video u Americi. Za sada, firma posluje u Beogradu, a planira i da se proširi na druge gradove. Ideja Car:Go usluge je koncipirana na aplikaciji za mobilni telefon koju je do sada preuzelo više od 50 hiljada ljudi.


Dok usluga taksi prevoza uglavnom zavisi od dispečerskog centra, Car:Go funkcioniše isključivo pomoću jednostavne aplikacije. Nakon skidanja aplilkacije i prijave, podesi se lokacija i traže se slobodna vozila u blizini. Tada aplikacija pokazuje vreme za koje slobodno vozilo dolazi i cenu puta. Takođe, može se pratiti gde se vozač nalazi i koliko mu je još vremena potrebno da dođe po vas, a to je uglavnom do deset minuta. 

Često se kao nedostatak usluge Car:Go napominje to što još uvek nije omogućeno praćenje rute same vožnje u aplikaciji i što vozač sam bira putanju. Ono što je bitna razlika u odnosu na taksi prevoz je sama cena usluge, koja je oko 20 odsto povoljnija u toku dana, a u toku noći čak i više od 30 odsto, jer Car:Go nema noćnu tarifu. Omogućena su četiri načina plaćanja i to sve preko same aplikacije, dakle, ne postoji mogućnost plaćanja kešom.


Mnogi taksisti smatraju da je Car:Go nelojalna konkurencija zbog niže cene vožnje i toga što nemaju osiguranje putnika, te ih izjednačavaju sa „divljim taksistima” i tvrde da ne plaćaju porez i rade protivzakonito. Međutim, Car:Go se poziva na usluge „limo servisa”, odnosno iznajmljivanja vozila sa vozačem, koje je dozvoljeno po zakonu i tvrde da plaćaju porez. Uz to, činjenica je da neprijavljenih taksista u Beogradu ima mnogo više nego vozača Car:Go, kojih u ovom trenutku ima svega oko 100, dok prijavljenih taksista ima oko 6.700. Inače, Car:Go je registrovan kao visokotehnološka firma, koja nema svoja vozila, već je u saradnji sa vlasnicima vozila registrovanih kao autoprevoznici ili Rent a Car kuće.

Flickr
Flickr

U svetu nije retkost da se taksi prevoznici bune kada je u pitanju Uber smatrajući ga konkurencijom i nezakonitom uslugom, pa tako dolazi i do napada. Ni u Beogradu nije izostao protest taksista zbog Car:Go, a nažalost i napadi na vozače istog. U realnosti, zapravo su korisnici ti koji imaju pravo i mogućnost da biraju između gradskog prevoza, taksi prevoza i Car:Go, na osnovu kvaliteta usluge i materijalnih mogućnosti.


Izvor: N1