Da li je vaš brend vredan poverenja?

FOTO: 500px

Prevela: Katarina Kovač

Vaš brend obuhvata vaš biznis, predstavlja vaš identitet, misiju i kako želite da vas mušterije posmatraju. Vaši krajnji ciljevi privlače mušterije da kupe nešto od vas, uz nadu da ćete zadobiti trajnu vernost mušterija, kako bi te iste mušterije kupovale kod vas i u budućnosti. Postoje određene osobine brenda koje su neophodne da bi se ova razmena desila, a poverenje je najvažnije od svih - bez tog poverenja nema šanse da se ostvari zarada.

Poverenje u brend

Istorija

Istorija umnogome pomaže da se isprva utvrdi poverenje u brend. Zamislite da ste u novom gradu i da treba da izaberete između odlaska u dva restorana. Jedan postoji 50 godina, a drugi je restoran koji se otvorio juče. Koliko ste upućeni, taj novi restoran bi mogao da bude bolji od starog, ali znate za sigurno da stari ima verodostojnu prošlost. Ukoliko želite da ljudi imaju poverenja u vaš brend, morate da ponudite privid istorije. U slučaju da vam je brend nov, istaknite svoje prethodno iskustvo u industriji ili spomenite svoju prošlu kompaniju.

Suptilnost

Moderni potrošači su i te kako svesni reklamiranja. Znaju kada im se nešto prodaje i znaju kada glasnik ima skriven cilj. Zbog ovog razloga, ljudi imaju manje poverenja u korporacije nego ikad dosad. Pogotovo ne veruju korporacijama koje će se polomiti oko emitovanja reklame i prodaje proizvoda ili usluge. Ukoliko previše reklamirate proizvod ili uslugu kako biste ga prodali, ljudi će početi da sumnjaju u vas i time ćete napraviti više štete nego koristi. Umesto toga, koristite suptilniji stil – objasnite ljudima koje su prednosti kupovine vašeg proizvoda bez suvišnog ponavljanja i nagovaranja, i ponudite neku vrednost bez očekivanja nečeg zauzvrat (nalik blogu ili centru za resurse).

-poslovna_komunikacija.gif

Mogućnost poistovećivanja

Ljudi moraju da se poistovete sa vašim brendom ukoliko želite da zadobijete njihovo poverenje i postoji nekoliko različitih načina da se to postigne. Za početak, možete da pokažete mušterijama da razumete njihove poteškoće tako što ćete saosećati sa njima: na primer, možete započeti sa porukom koja je ovakvog sadržaja: „Digitalnim oglašivačima je teško da zadobiju poverenje. Znamo to i zbog toga mi...“. Takođe, možete da usvojite ton koji odražava nešto što će vaša ciljna grupa „zgotiviti“. Možete da koristite ton brenda koji je neformalan i neobavezan kako biste se obratili mlađim odraslim osobama.

Autoritet

Takođe je važno da pričate sa nekom dozom autoriteta. Jedan od najboljih načina da to uradite je da svoj autoritet dokažete povezanošću. Na primer, kada iznosite svoje mišljenje o datoj temi, možete da podržite te stavove sa statistikama koje ste pronašli iz izvora treće strane. Takođe, na svom sajtu ili mestu poslovanja možete da istaknete svoje akreditacije i pripadnost udruženjima. Ljudi često povezuju autoritet brenda sa drugim autoritetima – samo pomislite na sve sportske brendove koji koriste poznate sportiste da uživo pokažu svoje proizvode.

Odgovornost

Dokazano je da nuđenje besplatnog probnog perioda ili garantovanog povraćaja novca onlajn povećava stopu konverzije, ali nisu ove ponude to što obavi posao. Umesto toga, one predstavljaju nivo odgovornosti koje brendovi moraju da pokažu ukoliko žele da zadobiju poverenje korisnika. Vaš je posao da dokažete da ćete ispuniti dato obećanje, a način na koji ćete to uraditi je na vama. Garancije, besplatna isporuka, probni periodi i ujednačavanje cena sa cenama konkurencije su samo neki od mogućih rešenja. Bilo bi još bolje ukoliko biste imali dokazane studije slučaja ili primere iz prošlosti kada ste svojski potrudili da zadovoljite mušteriju.

Social_Proof.jpg
FOTO: FreeDigitalPhotos

Društveni dokaz

Povezano, pak drugačije od odgovornosti, je koncept društvenog dokaza – pokazati da postoje druge mušterije koje već znaju vaš brend i imaju poverenja u njega. Ljudi sve više vrednuju društvene indikacije vrednosti firme. U stvari, 88 posto potrošača tvrdi da onlajn recenzijama veruje isto koliko i ličnoj preporuci. Žele da vide da drugi ljudi trenutno koriste i uživaju u vašim proizvodima i uslugama, tako da je vaš posao da potvrdite da je to slučaj.

Opet, ovde imate velik nivo fleksibilnosti – potencijalno možete da uključite recenzije i preporuke mušterija na stranicama svog proizvoda, ili da podstaknete ljude da se uključe u komunikaciju sa vašim brendom na društvenim mrežama. Čak i stavljanje lica osoba na početnoj strani može da poveća konverziju – samo nemojte da dozvolite da vaš brend bude otuđen i da zanemarite ovu važnu komponentu poverenja.

Ukoliko vaš brend može da pokaže sve ove kvalitete, na ovaj ili onaj način, moći ćete da zadobijete poverenje novih mušterija – čak i da prethodno nisu čuli za vas. Kada jednom pridobijete potencijalnu mušteriju, vaša pouzdanost zavisi od kvaliteta vaše usluge – ako možete da ispunite vaša obećanja i stvorite ugođaj koji se pamti, nema ništa što će sprečiti tu mušteriju da se opet vrati (i možda raširi vest o vašem brendu). Pouzdanost nije jedini faktor koji treba da se uzme u razmatranje, ali je najvažniji za vaš cilj, tako da ga nemojte zanemariti.

IZVOR: Small Business Trends

Katarina je student engleskog jezika koji veruje da je sve moguće ukoliko se dovoljno želi.