Priredila: Marija Mitrovanov
Opinodo je alternativa za monetizaciju sajtova, zasnovana na anketama. To je B2B hab koji povezuje izdavače (blogere, medije...) i ostale biznise sa posetiocima (onlajn prodavnice, generatori lidova) sa agencijama za istraživanje tržišta kojima je potreban diverzifikovan uzorak ljudi.
Svaki intervju, odnosno anketa se prodaje, a generisani novac se deli između izdavača, osobe koja je popunjavala anketu (ispitanika) i Opinodo-a. Osim toga, ovo je prilika za ljude da direktno utiču svojim stavom na oblikovanje porizvoda i usluga u svojoj okolini.
Na ovaj način, Opinodo je obradio stotine hiljada kompletnih istraživanja tržišta u više od 40 zemalja sveta.
Zanimljiv podatak za ovaj startap je i organski rast otkako je osnovan 2015, odnosno činjenica da je kao projekat samoodrživ i profitabilan maltene od samog početka, bez investicija u zamenu za udeo u vlasništvu.
Srbija i Beograd imaju mnogo potencijala za startape
Foto: Nils Timer, suosnivač i CEO startapa Opinodo
„Srbija i Beograd imaju mnogo potencijala za startape. Ljudi su otvoreni, obrazovani i imaju dobar osećaj za posao. U prošlosti je Srbija bila korišćena zbog uštede kroz autsorsovanje divelopera i frilensera, ali ja mislim da je potencijal mnogo veći“, ističe Nils Timer, suosnivač i CEO ovog startapa.
Timer kaže da žele da učestvuju u kreiranju boljeg ekosistema za stvaranje uspešnih, internacionalno orijentisanih tehnoloških kompanija u Srbiji. „Volimo da radimo sa i investiramo u ljude koji mogu postati osnivači novih tehnoloških kompanija budućnosti“, dodaje.
„Srbi nekada imaju tendenciju da na sebe gledaju kao na jeftinu radnu snagu. Iako su relativno niski troškovi življenja i operativnih poslova definitivno strukturalna prednost, treba da promenimo percepciju da je jeftinoća jedini razlog zbog koga se grade timovi u Srbiji. Pokretač za nas je veliki broj sposobnih ljudi, kao i glad za rezultatima i kreativnim inovacijama poslovanja“, smatra Timer.
Foto: Opinodo - Miloš Belčević, novi COO startapa Opinodo
„Iskreno, igrom slučajeva sam se zainteresovao za ovaj startap... Svidela mi se usluga koju pružaju, svidela mi se pozadina suosnivača u marketingu i novinarstvu, kao i činjenica da su iz Skandinavije. Ja sam studirao norveški jezik i zaista se čak i tu dosta kockica poklopilo“, kaže Miloš Belčević, novi COO startapa Opinodo.
Kako objašnjava, posle dve godine frilenserskog života, projekata za klijente iz više od 15 zemalja, sada je ušao u jednu novu i takođe vrlo izazovnu ulogu. Međutim, veruje da rad u startapu pruža najbolje iz sveta preduzetništva i iz sveta frilensera. „Mislim da je uzbudljiv izazov učestvovati u izgradnji i oblikovanju nečega od početka, a Opinodo je zaista delovao kao prostor u kome uz odgovornost dobijam mnogo slobode i prilika za učenje uz uzajamno poštovanje i razumevanje sa suosnivačima“, kaže Miloš Belčević.
Opinodo će sa vremenom najveći deo biznisa i operacija preseliti u Beograd, uskoro otvaraju nove pozicije i planiraju proširenje.
Ovo je samo jedan od novijih primera sve aktuelnije startap scene koja ima potencijal da postane bitan pokretač pozitivnih promena.