Deda Mraz nam nosi knjige iz marketinga!
Pixabay

Učenje tokom celog života je divan cilj. Međutim, u svetu marketinga ovo je potreba. Stalni priliv novih platformi, kanala i načina angažovanja klijenata znači da oni koji se bave marketingom treba da ostanu u toku sa najnovijim veštinama ukoliko žele da budu uspešni.

Današnji pregled knjiga predstavlja vam trendove, strategije i tehnike koje će vam pomoći da se povežete i angažujete oko svojih klijenata na autentičan, prirodan način.

Strategija mapiranja brenda


Karen Liland

„Znanje se ne uči samo u jednoj školi”. Autorka Karen Liland videla je ovaj citat dok je učila hula ples od svog instruktora hule na Havajima. Ova filozofija sadrži istinu u svim aspektima marketinga. Nije dovoljno da pročitate jednu knjigu na određenu temu, potrebno je da pročitate dovoljno da naučite svoju sopstvenu istinu.

Knjiga Lilandove „Strategija mapiranja brenda: dizajnirajte, stvarajte i unapredite svoj brend” nema za cilj da bude besprekorna knjiga u oblasti brendiranja, već teži da bude vaš standard na putovanju ka brendu.

Možete da čitate knjigu od početka do kraja ili da čitate nasumice, birajući elemente koji pomažu da prebrodite izazove na koje nailazite. Knjiga se sastoji iz tri dela: procesa brendiranja, ličnog brendiranja i preseka između direktora i brenda kompanije.

Hakovanje marketinga


Skot Brinker

„Hakovanje marketinga: brze vežbe koje marketing čine pametnijim, bržim i inovativnijim” Skota Brinkera je novi vodič za marketing menadžere i vlasnike malih preduzeća koji su odgovorni u upravljanju marketinškim aktivnostima. Brinker je ovaj vodič napisao kako bi marketing menadžerima i vlasnicima malih preduzeća dao strukturu i vodič za upravljanje marketingom u digitalnom okruženju.

Pretpostavka ove knjige je da se svet marketinga sjedinio sa svetom tehnologije. To znači da su marketinške kampanje evoluirale u kratke, brze erupcije koje uče kroz stalnu komunikaciju sa klijentima. „Hakovanje marketinga” je organizovano u pet delova koji vas vode kroz razumevanje ovog novog konteksta marketinga kao tehnologije. Zato vam Brinker daje alat koji vam pomaže da organizujete i upravljate kampanjama i projektima. Takođe ćete naučiti kako da dobro procenite svoje kampanje, ali i kako da uposlite talenat u ovoj novoj eri marketinga.

Nevidljivi uticaj


Džona Berger

Kako uticaj funkcioniše? Šta vas je podstaklo da izaberete jednu stvar umesto druge? Evo nagoveštaja: to ima veze sa tim kako drugi utiču na vas u odnosu na vaše sopstvene povlastice. Džona Berger, profesor marketinga i autor bestselera „Zarazan: Kako stvari postaju popularne”, preuzeo je uticaj konverzacije detaljnije u svojoj novoj knjizi „Nevidljiv uticaj: skrivene sile koje obliikuju ponašanje”.

Ovo je obavezno štivo za svakog ko je zainteresovan da utiče na druge, donosi pametne odluke ili samo razume šta na ljude utiče da rade ono što rade. Berger je istraživao uticaj preko petnaest godina. U „Nevidljivom uticaju” on deli strategije za motivaciju drugih, zašto bi novi proizvodi trebalo da budu različiti, ali ne suviše različiti, kako da donesete bolje odluke za sebe ili za više ljudi i kako da koristite mimiku da pretvorite strance u prijatelje.

Povrh svega, ovo je šaljiva, poučna i zabavna knjiga koja će vam pomoći da razumete sebe, svoju porodicu, a naročito svoje klijente.

-poslovna_komunikacija.gif


Eksperimentalni marketing


Keri Smit i Den Hanover

Kada su klijenti preuzeli kontrolu nad iskustvom kupovine preko interneta, uloga velikog broja brendova se smanjila. Stari načini komande i kontrole marketinga i poruka su definitivno završeni. Ovde autori Keri Smit i Den Hanover pristupaju sa knjigom „Eksperimentalni marketing: Tajne, strategije i uspešne priče najboljih svetskih brendova”.

Nakon više od decenije učenja, intervjua i istraživanja autori pokazuju koliko kompanije eksperimentalno ili u stvarnosti koriste angažovanje lice-u-lice kako bi se povezali sa svojom publikom, izgradili odnose i zavredili lojalnost za svoje brendove.

Ovo je relativno kratka knjiga za količinu sadržaja i strategije koju pokriva. Ispitaćete psihologiju angažovanja, ići kroz sedam koraka razvoja eksperimentalne strategije, pregledati principe dizajna za iskustvo klijenta, merenje svog napretka i pretvaranje iskustva u brend.

Umetnost digitalnog marketinga


Jan Dodson

„Umetnost digitalnog marketinga: Odlučujući vodič u stvaranju strategija, ciljeva i odgovarajućih onlajn kampanja” Jana Dodsona je idealna knjiga iz oblasti digitalnog marketinga za vlasnike malih preduzeća i marketing menadžere. Bez obzira na to kojim se preduzetništvom bavite, ko su vaši klijenti i gde obavljate posao, digitalni marketing je zahtevna strategija. „Umetnost digitalnog marketinga” je vaša mapa.

Knjiga sadrži sve što ste ikada želeli ili vam je bilo potrebno da znate o trenutnim konceptima i strategijama digitalnog marketinga. Pridržava se tri principa Instituta digitalnog marketinga: pokretanje (slušajte klijenta), pregovaranje (prilagodite se), integrisanje (upotrebite ono što ste naučili).

Jan Dodson je suosnivač i direktor Instituta digitalnog marketinga. Ovo je organizacija koja je definisala grupu kvalifikacija digitalne marketinške industrije.

Vizuelni sadržaj marketinga


Stiven Gembl

Infografici su svuda! Istraživanja pokazuju da osamdeset odsto ljudi radije čita vizualna štiva u boji. Uz ovu činjenicu, obožavaćete da čitate „Vizuelni sadržaj marketinga: Uticaj infografika, videa i interaktivnih medija koji privlače i angažuju klijente” Stivena Gembla. Kao što možete da očekujete, ovo je krajnje kvalitetna knjiga sa fenomenalnim graficima i slikama.

Autor Stiven Gembl suočavao se sa težinom objašnjavanja kompleksnih predmeta i koncepata od 80-ih godina prošlog veka. Knjiga se sastoji iz tri dela. Prvi deo objašnjava vizuelni marketing na način koji će čitaocima pomoći da vide koliko je važno da se koncentrišu na to, a pomoći će vam i da uverite menadžment u njegov značaj.

Drugi deo daje savete o agencijama koje pružaju vizuelna rešenja i o tome kako da se obuhvati ceo projekat.

Poslednji deo knjige karakteriše veliki broj primera koji će vam pomoći u pronalaženju modela za vaše sopstvene infografike.

Pred-uveravanje


Dr Robert Kijaldini

Majstor uticaja je opet u akciji! Ako ste obožavalac Dr Roberta Kijaldinija onda ćete biti srećni kada čujete da je napisao još jednu knjigu. To je „Pred-uveravanje: Revolucionaran način da utičete i ubedite”.

Kao socijalni psiholog, Kijaldini je istraživao uticaj decenijama. „Pred-uveravanje” je Kijaldinijdevo prvo samostalno delo posle više od trideset godina! On je ubedljivo najuticajniji stručnjak našeg vremena. Sve do sada mi smo uticaj razumevali kao tehniku upotreba tipova uticaja kao reciprocitete ili supronost neželjene stvari u odnosu na drugu željenu. Kijaldini u svojoj najnovijoj knjizi objašnjava da moć nije u onome što kažete ili uradite - moć je u tome kada kažete ili uradite.

„Pred-uveravanje” se više koncentriše na ključni trenutak pred prenošenje poruke, nego na samu poruku. Kijaldini kaže da menjanje stavova, uverenja i iskustava slušaoca nije neophodno. Ono što je važno je da onaj koji komunicira preusmeri pažnju publike pre nego što uradi nešto važno.

Pixabay
Pixabay

Nauka poklanjanja


Džon Ruhlin


Ovo je najstariji trik u knjizi iz razloga što davanje poklona funkcioniše. Ako tragate za sjajnim načinom da ostanete na vrhu sa svojim prospektima i klijentima, onda definitivno treba da nabavite primerak „Nauke poklanjanja: umetnost i nauka korišćenja poklona da probijete led, povećate preporuke i pojačate retenciju” Džona Ruhlina.

Obožavaćete ovu knjigu, jer ćete jednostavno zavoleti autora Džona Ruhlina. Ne zato što je uspešan (iako on to i jeste), ne zato što je inovativan (iako je i to tačno), već zato što jednom kada ljudima izmamite osmeh i budete na vrhu njihove liste, nećete se odvajati od nje.


Proboj identiteta brenda


Gregori V. Diel


U ovom novom svetu eksperimentalnog marketinga brendiranje je sve i ako vaš brend nema priču sa kojom će se vaši klijenti povezati, onda nemate sreće. Dok se drevna umetnost pričanja priča vekovima nije promenila, način na koji brend priča svoju priču kroz današnji pejzaž različitih društvenih medija i prenosa uživo zahteva specijalan pristup.

„Proboju identiteta brenda: Kako da rukujete jedinstvenom pričom svoje kompanije i učinite vaše proizvode neodoljivim" Greroga V. Diela, naći ćete sve što ste tražili bez obzira na to da li ste marketinški guru ili početnik.

Knjiga drži vašu pažnju kroz ceo proces: od razumevanja zašto je priča vašeg brenda važna, preko stvaranja iste, do gomile primera i izvora koji će vam biti od pomoći.


Mentalni sklop klijenta


Džo De Rosa


„Mentalni sklop klijenta: Razmišljajte kao vaš klijent da biste stvorili izvanredne rezultate" Džoa De Rose je obavezna knjiga za bilo kog vlasnika malog preduzeća ili marketing menadžera koji žele da se manje bave marketingom, a zarađuju više novca.


Ova knjiga predstavlja pravilo 80/20; prevazići ćete dobit od 80 procenata tako što se fokusirate na mentalni sklop vašeg klijenta. Osim toga što vam omogućava da uđete u misli vaših klijenata, De Rosa prevazilazi prepreke koje sprečavaju vlasnike preduzeća da dostignu svoj potencijal; nedostatak hrabrosti, odbijanje potrebe za poboljšanjem i manjak poverenja.


Ceo život se uči

U svetu marketinga koji se stalno razvija, samo je jedan način da se opstane - da se neprestano uči. Shvatićete da ono što ste učili tako naporno i brzo dolazi do izražaja, razvija se ili menja u nove načine razmišljanja koji su često stoosamdeset stepeni od početne tačke.


Ove knjige će vam pomoći u građenju osnove marketinga kakav je danas; digitalan, orjentisan na odnose, koncentrisan na klijente, kratkoročne i brze kampanje, razvijanje ličnih i korporatvnih brendova. Ako primenite bar jednu stvar iz svake knjige i upotpunite je, onda ste u prednosti.


Izvor: SmallBizTrends