
Mnogi bi rekli kako je mišljenje o bilo čemu što se percipira čulom vida subjektivno. Iako je istina da ljudi različito reaguju na boje, neke nijanse imaju univerzalni efekat na posmatrače.
Žuta
Brendovi poput MekDonaldsa, Nikona i Ikee odavno su upoznati sa pozitivnim dejstvom žute boje. Upravo ova boja se često viđa kod logoa restorana ili prehrambenih proizvoda. Glavna asocijacija na žutu je Sunce i svetlost, tako da za sobom automatski vuče i osećanja optimizma i toplote. Isto tako, pigment ove boje je dosta jak, te se ona lako uočava i bez problema skreće pažnju potencijalnim kupcima. Slične karakteristike važe i za narandžastu.
Crvena
Ljubav, krv, strast – tri pojma koja se ne mogu predstaviti bez crvene boje. Osim što je ovo zahtevna boja za oko i što se teško može prevideti, crvena sa sobom nosi i snagu i energiju. Nije slučajno što je upravo to boja saobraćajnih znakova, industrije zabave i crvenog tepiha. Ako obratite pažnju, videćete da velike medijske kuće često naginju crvenoj, što se lepo vidi na primeru Netfliksa, Si-En-Ena i Jutjuba.

Ljubičasta i roze
Dok je ljubičasta boja bogatstva, senzualnosti, mistike i sofisticiranosti, roze se češće vezuje za ženstvenost i delikatnost. Obe ove boje se najčešće viđaju u industrijama čiji su proizvodi pretežno namenjeni ženskom delu populacije. Barbi, najpoznatija marka lutaka, poslužila se ovim trikom, a isto su učinili i Dizni, Holmark i Milka.
Plava
Plava je boja za koju se pretežno vezuje njeno umirujuće dejstvo. To je boja neba, mora i, po svemu sudeći, društvenih mreža i informacionih tehnologija. Fejzbuk, Tviter, IBM, Del, HP i mnogi drugi brendovi vezuju plavu boju za boju napretka i interneta. Ona se takođe često viđa i kod državnih i zdravstvenih ustanova. Pored toga što smiruje, još jedna odlika plave boje je i njena popularnost – većina ljudi se može složiti da voli barem jednu njenu nijansu.
Zelena
Korišćenje zelene boje suptilno naznačava napredak, mir i iskrenost. To je boja preporoda i prirode i jako je popularna na polju ekološki orijentisanih kompanija. Odličan predstavnik zelene boje u svetu dizajniranja logoa je Animal Planet, ali i Android, Spotifaj i Starbaks. Vezujući svoj brend za zelenkaste tonove, u potrošačima izaziva asocijacije na zdravlje i, pre svega, zdrav život.
Bela i crna
Bela boja, pod uslovom da je iskorišćena na pravi način, može biti jako efektna, te se monohromatski logoi znatno lakše pamte od onih šarenih. Odaje utisak čistoće, dobre organizacije i urednosti. Crna se, s druge strane, često povezuje sa pozicijama moći, snagom i autoritetom. Kombinacija ove dve boje izuzetno je popularna i stvara odličan balans, što se može videti kod kompanija kao što su Puma i Najki.

Siva
Pored crne i bele, siva boja je takođe odličan medijum za prenošenje poruke stabilnosti i profesionalnosti. Ova boja je izuzetno zahvalna za korišćenje zato što se dosta dobro slaže i sa znatno jačim tonovima, a zauzvrat pruža neutralnost i vizuelni doživljaj koji ne opterećuje oko. Posebno je popularna kada se koristi za davanje ‘srebrnog sjaja’ brendovima, a to su dobro iskoristili Epl, Svarovski i Mercedes.
Braon
Kao i zelena, ova boja se lako može povezati sa prirodom. Jedna od glavnih asocijacija na braon jeste drveće, što podsvesno doživljavamo kao stabilnost i korisnost. Braon boja je ipak najmanje popularna prilikom dizajniranja logoa, iz prostog razloga što može biti previše neutralna ili nezanimljiva. Naravno, ako pogledamo kompanije kao što su M&M, Nespreso ili Heršiz čokolade, videćemo da se ova boja može ipak dobro iskoristiti.
Prilikom pravljenja obeležja, fokus pre svega treba da bude na poruci koju vaša firma želi da pošalje. Logo je, sam po sebi, odraz jedne kompanije i njen zaštitni znak po kojem će je svet pamtiti. Kako biste preneli suštinu vaše kompanije na polje vizuelnog, obratite pažnju na to koje boje vam mogu pomoći da iskažete sve ono što želite. Ljudi pretežno funkionišu na polju nesvesnog, tako da se moć psihologije boja nikako ne sme zanemariti.
Izvor: The Logo Company