Ako Gugl kaže, to je onda zapovest.
Evo citata iz objave na zvaničnom blogu Gugla: ,,Od 21. aprila proširićemo naše korišćenje mobilnih verzija kao signal za rangiranje. Ova promena će uticati na pretrage na telefonima na svim jezicima u svetu i imaće značajan uticaj na naše rezultate pretrage”.
U globalu, ovo može biti uzrok brige, ali je zapravo prilika. Ovo je šansa da unapredite svoje rangiranje u mobilnoj pretrazi, a možda i savršena motivacija da osvežite svoj sajt.
Kako? Sa tehničke strane, koje su vam opcije i kako uspeti u ovome?
Načini da prilagodite sajt mobilnih telefonima
Za vlasnike malih poslova, postoje dve sjajne opcije:
* Odvojeni sajt za mobilne telefone (m.domain.com)
Od ove dve opcije, odvojeni sajt za mobilne je malo jednostavnija i (brža) opcija. Lako možete da napravite sajt koji se bazira na vašoj desktop verziji i možete najbolje moguće da iskoristite postojeću SEO snagu. Uz pravu platformu, ova dva sajta mogu čak biti sinhronizovana tako da se promene na desktopu automatski pojavljuju u mobilnoj verziji. Ako ste zadovoljni svojim postojećim sajtom, ili prosto niste spremni za redizajn, ovo je fantastična opcija.
* Prilagodljiv vebsajt
Ako ste, pak, spremni za redizajn, uzmite u obzir pravljenje potpuno novog prilagodljivog sajta. Ovaj pristup je budućnost veb dizajna iz više razloga.
Na primer, jedan sajt koji radi na desktop, tabletu i telefonu može biti lakši za upravljanje. Ovaj pristup vam omogućava određenu analizu podataka koju možete pratiti, jedan domen, a radi čak i na tabletima (koji su poseban svet za sebe).
U očima Gugla, obe ove opcije su potpuno prihvatljive, ključno je izabrati onu koja vama najviše odgovara.
Uspeti u prilagođavanju
Prosto biranje između ove dve opcije građenja sajta nije dovoljno da biste prošli Guglov test. Vi (ili veb dizajner kog unajmite) možete da napravite potpuno prilagodljiv sajt, a da on ipak bude izbačen iz pretrage. Sve zavisi od toga kako izgleda krajnji rezultat i da li pružate dobro iskustvo korisnicnima.
Ovo znači da vaš sajt mora da poštuje određene norme dizajna, kao što su linkovi (koje nikako ne smete staviti preblizu) i korišćenje teksta određene veličine, bez obzira na to koji sajt izaberete. Takođe, postoje jedinstvene potrebe koje dolaze sa oba tipa gore navedenih pristupa dizajnu.
Na primer, određeni mobilni sajt podrazumeva preusmerenje na dekstop verziju. Preusmerenje je mali deo koda koji se dodaje verziji za desktop koji detektuje da li je posetilac pristupio sajtu preko mobilnog. Ako je to slučaj, a preusmerenje je urađeno kako treba, posetilac bi trebalo da se preusmeri na mobilnu verziju sajta.
Mobilni su važni
Možda i najvažnija lekcija koju možemo da naučimo iz Guglove objave je da iskustvo preko mobilnog jeste važno. Uostalom, to je zajednički razlog svim Guglovim novim zahtevima. Gugl želi da pruži korisnicima najbolje moguće iskustvo na telefonima, a to je i za vas dobra vest.
U obe verzije građenja sajta, ako ste napravili optimalno iskustvo, korisnici će verovatno češće da posećuju vaš sajt, što pomaže povećanju broja korisnika. Procenjuje se da se oko 60% pretraživanja na internetu dešava preko telefona, te neophodnost verzije sajta za mobilne telefone ne možemo ignorisati.
Tog 21. aprila, mobilno pretraživanje se promenilo zauvek i ovo je ažuriranje koje želite. Lakše je da obezbedite da vaš sajt bude spreman za promenu nego da čekate i opet se borite sa rangiranjem u pretrazi na telefonu. Sa svim tim na umu, zadatak pripreme sajta može biti zastrašujući. Srećom, postoji mnogo alata na internetu koji vam mogu pomoći sa svim, od pravljenja mobilne verzije sajta, do analiziranja snage SEO-a da biste osigurali lagodan prelaz.
Izvor: allBusiness