Ne treba mnogo mozgati da bi postalo jasno da je digitalno doba ljude odviklo od čitanja, smanjilo im koncentraciju i pažnju preusmerilo gotovo isključivo na vizuelni aspekat. Prema istraživanju blogera sa Hubspot-a ustanovljeno je da korisnici interneta 40% bolje reaguju na vizuelni sadržaj nego na pisani, a ova brojka će se zasigurno tek uvećavati. Predmet za diskusiju svakako jeste koliko je ovo dobro ili loše, no čovek mora da se prilagođava vremenu u kom živi.
Sadašnje vreme diktira neke nove standarde prijemčivosti za posmatrača, a među njima našle su se upravo infografike. Šta su infografike? Prema Vikipediji, to su: „vizuelne prezentacije informacija, podataka i znanja, koje se koriste kad je potrebno da se kompleksne informacije objasne brzo i jasno, na primer u novinarstvu, tehničkom pisanju, obrazovanju i content marketingu”.
Dakle, glavna prednost infografike je ta što je univerzalno razumljiva, kao i dovoljno moćna da čak i najsuvoparniji sadržaj učini makar vizuelno primamljivim. Takođe, nije vam potreban stručnjak da biste imali savršenu infografiku – dovoljno je da budete uporni, te da sami kreirate onu po svojoj meri u programima kao što su: Diagram, Creately i Canva.
Pre nego što se bacite na realizaciju svoje infografike, potrebno je da prođete kroz nekoliko koraka pripreme. Prvo je neophodno da odlučite šta želite da postignete infografikom i da u zavisnosti od toga odredite da li će ona biti u formi plakata, flajera, grafike za blog ili možda radne biografije. Zatim stvarate prvi koncept, prikupljate podatke i razmišljate na koji način će oni biti raspoređeni, da biste na kraju došli do najzanimljivijeg dela – konačnog dizajna.
Infografike se koriste u mnogim oblastima i ono što je najprivlačnije u vezi sa njima je to što nisu striktno formalnog tipa i nisu uvek tek marketinška alatka. U programu Canva možete kreirati infografike u formi naslovne fotografije na Fejsbuku ili YouTube snimku, kreativno osmišljenog i jedinstvenog CV-a, kao i pozivnice za rođendansku žurku, maturu i uopšte bilo čega što vam padne na pamet.
Iz kog god razloga da se odlučite za ovaj kreativni pristup, važno je da znate zašto je baš infografika neosporivi digitalni trend sadašnjice:
- Oslanja se prvenstveno na moć vizuelnog domašaja.
- Veća je verovatnoća da će postati viralna i da će je i drugi ljudi deliti.
- Lako se objavljuje – kao bilo koja slika ili PDF dokument u okviru teksta ili internet platforme.
- Doprinosi razvoju brenda, ukoliko je korišćena u tu svrhu.
- Predstavlja vas kao odgovornog, profesionalnog, ali i posvećenog pojedinca.
Moderno doba i tehnološki napredak sa sobom su doneli mnogo toga što je čoveku olakšalo život i učinilo ga donekle boljim i jednostavnijim. Ipak, kako je čuveni yin yang efekat večno prisutan u ljudskim životima, baš ono što je čoveku u jednu ruku pomoglo – odmoglo mu je u drugu.
Vreme provedeno za ekranom besmisleno je meriti, ali je i te kako poželjno barem ga učiniti kvalitetnim. Kreiranjem infografika nećete uzaludno trošiti vreme, a istražićete svoju možda skrivenu umetničku stranu na jedan sasvim nov i originalan način. Vredi pokušati!
Izvor:BlaBla