Kako brzo razviti posao?

FOTO: Pixabay


Zaposlite prave ljude

Pre nego što možete čak i da razmislite o putanji rasta vašeg preduzeća, treba da proverite da li imate pouzdano osoblje koje vam može pomoći da to postignete.

„Uz želju da se malo preduzeće razvija, važno je imati i prave igrače za stolom“, rekao je Ejpril Dejvis, osnivač onlajn servisa za upoznavanje „Kupidonovi saradnici“ (Cupid’s Cronies). „To treba da budu ljudi koji se ne plaše da zavrnu rukave. Reči to nije moj posao, ne postoje u njihovom vokabularu. Moraju biti posvećeni misiji“, istakao je Dejvis.

„Angažovanje apsolutno najboljih ljudi koje možete da nađete je pouzdan način da se obezbedi brz rast“, dodao je Kristijan Lang, izvršni direktor i predsednik poslovnog softver provajdera Tradeshift. „Sve je u timu“, zaključio je Lang.

Fokusirajte se na utvrđene izvore prihoda

„Umesto da pokušavate da steknete nove klijente, posvetite pažnju ključnim kupcima koje već imate“, rekao je Bil Rejli, preduzetnik firme Viskonsin-based Auto Repair. „To možete da postignete upućivanjem i sprovođenjem programa lojalnosti klijentima, ili isprobavanjem marketinške strategije zasnovane na prethodnim kupovinama za podsticanje već obavljenog posla“, rekao je.

Ovaj fokus na postojeće tržište je naročito važan ako pokušavate da dođete do sredstava.

„U prošlosti bismo isticali naš poslovni cilj kako bi on postao franšiza, pošto to nismo uspeli sa bankama“, rekao je Rajli. „Naučili smo da naglasimo da postoji veliko tržište za ono što radimo. To је privuklo interes bankara, jer oni više brinu o povratku uloženog novca nego o vašim poslovnim željama“, objasnio je Rajli.

Smanjite rizik

Rizik je neizbežan deo pokretanja i razvoja posla. Nemoguće je kontrolisati sve, ali postoji mnogo načina da se ograniče unutrašnje i spoljašnje pretnje vašoj kompaniji i njenom rastu. Jedan važan resurs koji pomaže da se ovo ostvari je osiguranje vašeg posla.

„Mala preduzeća moraju da upravljaju svojim rastom kako bi izbegla poremećaje koji mogu dovesti posao do zastoja“, rekao je Majk DeHetre, potpredsednik za razvoj proizvoda u kompaniji Travelers. Na primer, „krađa podataka zaposlenih, evidencija kupaca i dizajna proizvoda može da uništi malo preduzeće, stvarajući značajne troškove i podrivajući poverenje kupaca i njihovu lojalnost“, rekao je.

„Ne pokriva politika svakog vlasnika preduzeća povrede podataka ili druge sajber gubitke. Mala preduzeća treba da budu pripremljena tražeći proizvode osiguranja koji im mogu pomoći da se oporave, uključujući i one koji pokrivaju troškove sanacije i tužbi“, objasnio je DeHetre.

Kako mala preduzeća rastu, mogu proširiti prostor ili opremu, mogu da stvaraju nove proizvode ili usluge, ili povećaju operativni i distributivnu trag, zbog toga DeHetre savetuje da periodično razmatrate svoju politiku kako bi se osiguralo da imate pravu pokrivenost. „Lako je zaboraviti na ovaj korak usred brzog širenja, ali ne želite da saznate da ste prerasli pokrivenost onda kada vam je najpotrebnija“, rekao je DeHetre.

Prilagodite se

Jedna zajednička osobina koju uspešna mala preduzeća imaju je mogućnost brzog prebacivanja uputstva kao odgovor na promene tržišta. Lang je istakao da će vam žustar pristup razvoju, kako u pogledu proizvoda tako i u pogledu vaše kompanije, pomoći da se brže razvijate.

„Dozvoljavajući sebi da se prilagođavate i brzo menjate, vi ste u mogućnosti da testirate različite pristupe poslu i saznate šta je najbolje”, rekao je Lang za časopis Business News Daily. „To vam omogućava da pogrešite, saberete se i nastavite dalje“, objasnio je Lang.

Kris Kornel, osnivač i direktor kompanije Manhead Merchandise, kaže da je njegova kompanija uspela da se prilagodi i da postane ključna u širenju svoje baze klijenata van muzičke industrije. „Posmatrajte aktuelne trendove pop kulture kao priliku da postanete deo pokreta, kada to ima smisla“, rekao je Kornel.

man-76202_640.jpg
FOTO: Pixabay

„U eri internet-slave, želeli smo da proširimo svoje vidike van muzičke industrije. Ostvarili smo partnerstvo sa kompanijom „Kralj pop kulture“ (The King of Pop Culture) i sa jednim od začetnika brze slave preko interneta, Dagom d Pagom (Doug the Pug), kako bismo mu omogućili da prodaje svoju novu opremu. Imajući u vidu domet i popularnost Daga, bili smo u mogućnosti da plasiramo njegovu robu na viši nivo, proširivši naš poslovni model izvan opsega bendova“, istakao je Kornel.

Fokusirajte se na iskustvo korisnika

„Način na koji korisnici posmatraju vaše poslovanje može vam zaista unaprediti ili upropastitii posao. Ako im ponudite kvalitetna iskustva i proizvode, oni će početi veoma brzo da vas hvale po društvenim medijima; napravite problem, to će saopštiti svetu još brže. Brz rast zavisi od toga da usrećite svoje sadašnje i potencijalne klijente“, rekao je DeHetre.

„U poređenju sa velikim kompanijama, male firme su okretne i često mogu bolje da uoče, predvide i da odgovore na potrebe svojih klijenata“, rekao je DeHetre. „Najuspešnija mala preduzeća koriste ovu prednost donošenjem novih i inovativnih proizvoda i usluga na tržište i razvijajući i negujući dugoročne odnose sa klijentima“, istakao je DeHetre.

Denis Tandželof, predsednik i izvršni direktor kompanije Astro Gallery of Gems, slaže se sa ovim stanovištem. On je rekao da je slušanje klijenata i ispunjavanje njihovih želja od izuzetnog značaja. „Unesite raznolikost u vašu ponudu, kako biste na najbolji način mogli da udovoljite promenama ukusa vaših klijenata“, rekao je Tandželof. „Zapamtite, vi ste ovde da biste služili klijentu - to je razlog zbog kog radite“, objasnio je.

Kornel je istakao da je jako važno da budete u kontaktu sa svojom publikom, jer lično iskustvo može da poveća i ojača taj odnos. „U Manhead-u smišljamo jedinstven i kreativan dizajn, prilagođen trgovinama i privremenim prodavnicama koje su personalizovane za svaki bend sa kojim radimo, kako bismo im pomogli da sarađuju sa obožavaocima na nov način“, rekao je Kornel.

Investirajte u sebe

U ranim fazama poslovanja, verovatno ćete videti veoma tanku putanju profita (ili nećete imati profita uopšte), tako da i novac koji zaradite treba i dalje da ulažete u razvijanje posla. „Sposobnost malih preduzeća da ulažu u sopstveni posao doprinosi ubrzanom rastu“, rekao je Lang. „U tim ranim godinama, veoma je važno da se uverite da preusmeravate prihod natrag u kompaniji. Važno je da se na vreme i dosta ulaže kako bi se brzo napredovalo“, istakao je Lang.

Uvek mislite unapred

Dok je odvažnost važan kvalitet za pokretanje posla, ne možete donositi ishitrene odluke kada vodite preduzeće. Planiranje sledećeg koraka, čak i ako to znači da možete da očekujete sve moguće scenarije, najbolji je način da ostanete prizemni i sigurni dok se vaš posao razvija.

„Postavite temelje,negujte ih i i posmatrajte kakо rastu“, rekao je Dejvis. „Ako temeljno odradite posao, kada budete iskusili rast, neće vam biti teško da se prilagodite, jer je teži deo posla već obavljen“, objasnio je Dejvis.


IZVOR: Businessnewsdaily