Kako izbeći najčešće greške u onlajn prodaji?

Foto: Power blogger

Prevela: Mirjana Dragović

Svaka kompanija, bilo manja ili veća, kada započne neki posao ima za cilj prodaju i zaradu. Ako se bavite onlajn prodajom, prihvatate kreditne kartice ili alternativne oblike digitalnog plaćanja. Iako to zvuči jednostavno, ipak postoji mnogo aspekata onlajn plaćanja koji mogu negativno uticati na vaš posao.

Predstavljamo vam pet najčešćih grešaka koje nove i manje kompanije prave prilikom prihvatanja plaćanja u onlajn trgovini.

1. Ne prihvataju višestruke oblike plaćanja

Kako bi se povećala konverzija, neophodno je da onlajn trgovci omoguće korisnicima da plaćaju na način koji je za njih najpogodniji. To ne uključuje samo tradicionalne oblike plaćanja, kao što su MasterCard, Visa i American Express, već i alternativne načine plaćanja, kao što su iDeal, ACH i Sofort, ali i tzv. mobilne novčanike, kao što su Visa Checkout, MasterPass, PayPal, Apple Pay, Alipay i drugi.

Prihvatanje plaćanja putem mobilnog telefona vam neće samo doneti stalne kupce, već će vam i neki sistemi plaćanja ponuditi dodatno sredstvo za marketing - kupone i popuste za kupce koji koriste mobilne novčanike prilikom kupovine. S obzirom na to da su kupci koji za kupovinu koriste mobilne telefone među onima koji najčešće odustaju od kupovine, mobilni novčanici su naročito korisni kako bi ih zainteresovali.

EU%20OM.gif

2. Ne okreću se ka međunarodnoj onlajn trgovini

Mislite da je vaša kompanija previše mala kako bi privukla kupce iz drugih krajeva sveta? Možda će vas iznenaditi porast prodaje kada se okrenete globalnom tržištu. To vam neće predstavljati problem ukoliko imate snažan procesor plaćanja koji je pogodan za međunarodnu trgovinu. Trenutno se potencijalna zarada na globalnom tržištu procenjuje na 300 milijardi dolara, a očekuje se da će premašiti tu brojku. Dakle, ako želite svoj deo kolača, što pre se okrenite međunarodnom tržištu, dok je vaša kompanija i dalje u razvoju.

Kako biste to učinili, proverite sa procesorima plaćanja da li mogu da učine sledeće - ako ne mogu, to znači da morate početi da tražite nove procesore.

- Ponudite cene u lokalnoj valuti: ako prodajete kupcima širom sveta, cene na vašem sajtu moraju da budu predstavljene u lokalnoj valuti kupaca. Pobrinite se da imate procesor plaćanja koji će pored lokalne valute različitih zemalja prikazivati i poželjnu valutu plaćanja, npr. dolare.

- Predstavite stranicu za odjavu na lokalnom jeziku: ako kupac ne razume šta piše na vašem sajtu, vrlo je verovatno da se neće zadržati dovoljno dugo da bi nešto kupio. Predstavljanje stranica za sistem plaćanja na lokalnom jeziku često je najlakši način da se predstavi jezik bilo koje zemlje.

- Ponudite lokalne oblike plaćanja: u svakoj zemlji su različiti oblici plaćanja zastupljeni među kupcima. Npr, u Nemačkoj je Sofort jedan od najzastupljenijih oblika plaćanja, dok se u Kini najviše koristi Alipay. Zbog toga je važno da trgovci razmišljaju lokalno i uzmu u obzit kupovne navike ljudi širom sveta.

Shopping_online.jpg

Foto: e27

3. Ne koriste inteligentno rutiranje transakcija

Inteligentno rutiranje transakcija trgovcima omogućava da povećaju procenat odobrenih transakcija tako što će se povezati sa više banaka koje procesuiraju plaćanje karticom i koristiti metode zaštite računarskih sistema.

Banke koje procesuiraju plaćanje karticom to čine u ime trgovca. Kada klijent kupi nešto na vašem sajtu, zahtev se kroz procesor plaćanja prosleđuje toj banci koja će isti da prihvati ili odbije. Ako ste povezani sa više takvih banaka, zahtevi će biti prosleđeni banci koja će ih najverovatnije prihvatiti.
Ako prva banka odbije kupovinu, zahtev može biti ponovo prosleđen drugoj banci. Ovaj proces ponovnog prosleđivanja kako bi se po drugi ili treći put zatražila dozvola zove se fejlover (failover).

4. Ne nude kupone ili besplatnu dostavu

Besplatna dostava možda zvuči kao sitnica, ali može da bude razlog zbog kojeg će se kupac odlučiti za određenu kompaniju. Na primeru „Amazon Prajma" (Amazon Prime) se može videti kolika je moć besplatne dostave. Prema rezultatima istraživanja onlajn portala „Statista", koji se bavi istraživanjima u oblasti marketinga i poslovanja, 78% ispitanika se pridružilo „Amazon Prajmu" 2015. godine zbog toga što nude besplatnu dostavu robe koja stiže najkasnije za dva dana. Nasuprot tome, 56% kupaca odustaje od kupovine zbog neočekivanih troškova, a to su najčešće troškovi dostave. Dakle, ako ste u mogućnosti, uključite opciju besplatne dostave u svoju ponudu; ako niste, odmah istaknite koliko ta usluga košta.

Online_sales_Harper_Media.jpg

Foto: Harper media

Isto tako mnogi kupci vole popuste. Ako im ponudite kupone, to će ih dodatno podstaći na kupovinu. Pored toga, ako se kodovi za kupone automatski popune kada kupci kliknu na određeni promotivni mail, baner ili poziv na zajedničko delovanje, olakšaćete im proces odjave. Kuponi su sjajan način da podstaknete kupce da opet posete vaš sajt, ali i da povećate Trajnu vrednost korisnika (CLV).

5. Proces odjave je previše komplikovan

Ako pojednostavite listu za odjavu, prodaja vam može porasti i do 40%. Previše polja koja se moraju popuniti, nedostatak bezbednosnih oznaka i pomoći operatera samo su neke od komplikacija koje mogu naterati potencijalne kupce da odustanu od trgovine.

U današnjoj digitalnoj eri konkurencija je ogromna, tako da se kupci mogu odlučiti za neki drugi sajt samo jednim klikom. Ako na vašem sajtu naiđu na komplikacije, to će i učiniti. Stoga uklonite smetnje i time usrećite klijente - to je jedan od najlakših koraka do povećanja zarade.


Izvor: AllBusiness


Mirjana je veliki filmofil, večiti optimista i veruje da je smeh nabolji lek.