Na koje troškove preduzetnici nisu spremni?

Foto: PhotoPin

Prevela: Katarina Lazić

Upravo u tome je greška. Važno je da se ovi troškovi prepoznaju dok ste u fazi planiranja ili će tokom vremena izazvati neprijatno iznenađenje:

1. Porezi

Porezi preduzeća mogu brzo da se iskomplikuju, čak i ako ste samostalni radnik. Dobre vesti su da, dok ne počnete da zarađujete novac, nećete plaćati veliki porez; ipak, kad prihod počne da nadolazi, moraćete da znate tačno koliko novca treba da bude izdvojeno za porez.

Obavite istraživanje i pretvorite te troškove u profitabilan model; naglo ćete se osvestiti do sezone poreza, kada shvatite da ne stvarate ni približno onoliko novca koliko ste mislili da hoćete.

-preduzetnistvo.gif

2. Osiguranje

Osiguranje je često na dnu liste razmotrenih troškova za novi posao. Postoji mnogo vrsta poslovnih osiguranja i možda neće sve biti potrebno vašoj kompaniji, ali morate biti svesni svojih potreba. Na primer, može vam zatrebati opšta polisa, polisa proizvoda ili čak profesionalna polisa osiguranja, u zavisnosti od toga šta nudite. Možda će vam biti potrebno i komercijalno osiguranje imovine ili druge vrste osiguranja, koje vam budu odgovarale.

27041335270_bb7e042382.jpg

Foto: PhotoPin

3. Dodatni ljudski resursi

Verovatno ćete od samog početka potceniti količinu pomoći koja će vam biti neophodna. Ljudski resursi su skupi, naročito ako zapošljavate ljude na puno radno vreme i zato, naravno, većina preduzetnika za početak unajmljuje što je manje ljudi moguće.

Međutim, ono što može da navede na nova zaposlenja jeste iznenadni skok u potrebama kupaca. Novi zaposleni mogu pomutiti vaše finansijske procene, stoga pokušajte da planirate konzervativno, sa rezervnim planovima za honorarce i zamenike, po potrebi.

4. Hitne popravke

Beskonačan broj stvari može da krene naopako u vašem poslu - deo opreme može da otkaže, prozor može da se slomi, vaš zaposleni može da ispusti službeni telefon u sudoperu, neko može da ukrade opremu.

Ovo nisu troškovi koje možete precizno da predvidite ili isplanirate, pa samim tim, kada do njih dođe, mogu da izazovu haos u vašem inače stabilnom budžetu. Najbolji pristup je ostavljanje prostora za vanredne situacije i neočekivane troškove. Na taj način spremni ste za praktično bilo šta što iskrsne.

repairs.jpg

Foto: Hills Direct

5. Pretplata za softver

Bilo da vodite marketinšku kampanju ili samo pokušavate da ispratite svoj inventar, verovatno će vam biti potrebna pretplata softvera kako biste obavili posao. Reč „potrebna” je ovde pomalo subjektivna; naravno, uvek je moguće odraditi ove poslove ručno, ali automatizacija bi vremenom smanjila troškove radne snage.

Problem je u tome što ovi pretplatni softverski paketi koštaju više od nekoliko stotina ili čak hiljada dolara mesečno, pa ako niste pripremljeni na to, suočićete se sa ozbiljnim problemima u ranim fazama rasta svog poslovanja.

6. Komunalne usluge

Većina preduzetnika je dovoljno razumna da predvidi troškove zakupnine za svoje finansijske modele, bez obzira na to da li su pronašli prostor, ali da li ste razmišljali o komunalnim uslugama? U zavisnosti od veličine i lokacije vašeg poslovanja, možete lako da završite plaćajući hiljade dolara mesečno za troškove interneta, da ne pominjemo troškove za struju, telefonske usluge, vodu, domara i gas.

Istražite ovo, tako što ćete pitati vlasnike poslovanja u vašoj oblasti šta obično plaćaju u okviru komunalnih troškova.

Disconnection_Of_Utilities.jpg

Foto: Transworld International

7. Troškovi zaposlenih

Ukoliko radite sa malom grupom ljudi ili sami, nećete imati mnogo briga po ovom pitanju, ali uz malo više od nekoliko zaposlenih moraćete da isplatite značajne troškove zaposlenih, čak i za osnovne potrebe. Na primer, moraćete da ispunite svoju kancelariju zalihama, kako bi osoblje moglo da funkcioniše efikasno.

Takođe ćete morati da im nadoknadite određene vrste putovanja, hrane i drugih stvari, koje su im potrebne dokle god obavljaju svoj posao.

Ovo su samo neki od troškova koji, vama kao preduzetniku, mogu da iskrsnu. Bez obzira na to koliko dobro isplanirate svoje finansije, nema šanse da možete da računate na sve, ali što ste temeljniji u procesu planiranja - to bolje.

Investitori i partneri žele da vide da ste obavili svoje istraživanje, stoga uključivanje ovih stavki u vaše proračune može značajno da utiče na dokazivanje legitimiteta vašeg modela. U međuvremenu, pripremite se na svet iznenađenja; preduzetništvo nikada ne prolazi onako kako mislite da hoće.


Izvor: Entrepreneur


Katarina je kolaž umetnosti i nauke.