Ako imate zadovoljne kupce i prepoznatljiv brend, kupci će vas sami reklamirati.
Zadovoljne mušterije su velika prednost za firmu
Dobro je da imate zadovoljne kupce, ali bolje je da kupci i sledeći put prvo pomisle na vas kad treba ponovo nešto da kupe. Još bolje je da vas preporuče prijateljima – ili, najbolje od svega, da toliko zavole vaše proizvode ili usluge da vas reklamiraju gde god stignu i nikad ne propuštaju priliku da pohvale vaše proizvode ili usluge.
Internet vam može pomoći da dobijete još više preporuka
Zahvaljujući internetu, i-mejlu, a naročito društvenim mrežama, stvaranje grupe zadovoljnih mušterija može da vam donese veću dobit nego ikad ranije. Na internetu je lako pružiti korisnicima načine da vas preporuče drugima, a da pri tome takve preporuke stignu do šireg kruga novih kupaca.
Jedan način da proširite krug korisnika, i to bez prevelikih troškova, jesu promocije gde i postojeći korisnik i neko od njihovih prijatelja može nešto da dobije.
Internet vam pruža efikasne načine za podsticanje kupaca da vas preporuče drugima
U reklamiranju na internetu, faza izgradnje zajednice korisnika važna je iz dva razloga. Kao prvo, pruža vam priliku da stvorite osećaj zajedništva među ranijim kupcima i posetiocima vašeg sajta.
To može da preraste u lojalnost koja kasnije odnosi prevagu u odnosu na bilo kakvu privremenu prednost koju bi vaša konkurencija mogla da ima u smislu cene ili dostupnosti proizvoda. Osećaj zajedništva stvara naviku kod kupaca da redovno posećuju vaš sajt, što znači da će im načini i alati za promociju biti na dohvat ruke – imaće sve preduslove da vas preporuče još širem krugu novih korisnika.
Još važnije, u ovoj fazi možete da prilagodite model poslovanja tako da što bolje iskoristite prednosti brzine i količine informacija na internetu. Umesto u kasnijoj fazi menjate model poslovanja i sve radite iz početka, faza izgradnje zajednice vam omogućava da bezbedno isprobate različite pristupe i postepeno izgradite model poslovanja, a ne da se kockate i možda izgubite sve ako se prerano upustite u prodaju putem interneta.
Prednosti kupovine po preporuci
Kupci koji dođu do vas na osnovu lične preporuke naročito su vredni iz dva glavna razloga. Kao prvo, imate priliku da stvorite nešto ni iz čega. U fazi izgradnje zajednice, još nema očiglednh zahteva s korisničke strane – pretpostavljamo da su kupci zadovoljni prethodnom kupovinom, ali to je sve.
Ipak, promocije u tom trenutku mogu da pretvore ne samo neaktivne korisnike, već i njihove prijatelje, u aktivne kupce. Pomoću društvenih mreža i imejla, možete kod njih da stvorite potrebu za kupovinom bez ikakvih drugih preduslova.
Marketing putem društvenih mreža i imejla može da vam donese nove korisnike po minimalnoj ceni
Društveni mediji, imejl i internet oslobađaju vas troškova telemarketinga, štampanja letaka, adresiranja i poštarine. To vam omogućava da snizite cenu proizvoda ili usluge, pošto vas sticanje novih mušterija ne košta mnogo. Umesto da trošte novac na skupe oglase u novinama, časopisima ili na televiziji, dovoljno je da postavite stranicu na sajt, pa pošaljete imejl postojećim kupcima i zamolite ih da vas preporuče prijateljima.
Kao drugo, lične preporuke ulivaju poverenje. Reklama se uvek posmatra sa izvesnim podozrenjem – ipak je to reklama. Preporuka prijatelja koji je već nešto kupio od iste firme predstavlja nešto sasvim drugo.
Poverenje zasnovano na preporuci znači da kupac dolazi već uveren u vaše sposobnosti i profesionalizam, te je manje verovatno da će odustati od kupovine zbog više cene. Sve to vam na kraju donosi veću novčanu dobit.
Alati za promociju
Da bi vaši kupci postali promoteri, prvi korak je da im pružite alate za promociju vašeg proizvoda. To znači da ranijim kupcima stavite na raspolaganje konkretne načine kako da promovišu vaš proizvod, ali i da im ponudite nagrade, tako da se preporuka i njima isplati. Primeri su popusti za preporuke ili grupni kuponi.
Pružite postojećim kupcima konkretne načine da promovišu vaš proizvod ili brend, kao što su popusti za onlajn preporuke ili grupni kuponi
Alati za promociju mogu biti vrlo jednostavni – na primer, možete putem društvenih medija ili imejla da obavestite postojeće korisnike o promociji i da ih podstaknete da to proslede prijateljima. U imejlu možete da navedete i link ka „premijum” stranici na vašem sajtu, gde se nalaze kuponi za popuste.
Na primer, jedan restoran bi mogao da ponudi kupone za pojedne stavke na meniju, ili obrok za dve osobe po ceni jedne. Gosti bi onda odštampali ili sačuvali kupon i doneli ga u restoran. Zatim, i turistička odmarališta mogu da ponude slične popuste, na primer za parove ako pozovu još jedan par.
Drugi pristup je da postojeći korisnici dobiju popust kad njihovi prijatelji registruju imejl adresu na vašem sajtu, ili kad kupe nešto prateći link prosleđen u imejlu. Najvažnije je da razvijete sistem za praćenje novih korisnika, tako da znate ko je preporučio nove kupce i možete da nagradite onoga od koga je potekla preporuka.
Zaključak
- Zajednica zadovoljnih kupaca može da bude od velikog značaja za vaš biznis.
- Lične preporuke grade poverenje.
Izvor: Businesstown