O umrežavanju malih i srednjih preduzeća...

Foto: PostmanMojo

Prevela: Sonja Poznanović

Novo akademsko istraživanje je otkrilo da su vlasnici malih i srednjih preduzeća svesni da moraju da poboljšaju svoj ,,društveni kapital“ putem umrežavanja kako bi razvili i unapredili svoj biznis, ali ne znaju na koji način to da urade.

U izveštaju istraživanja pod nazivom ,,Razvoj društvenog kapitala“ (Generating Social Capital), koje su sprovele škole za biznis Univerziteta Sari i Grinvič, analizirani su prikupljeni podaci sprovedene ankete u kojoj je učestvovalo preko hiljadu lidera malih i srednjih preduzeća, zajedno sa fokus grupama i detaljnom diskusijom sa 25 vlasnika preduzeća.

social_media_marketing_image.png

Foto: Launchandhustle

Otkriveno je da skoro većina ispitanika malih i srednjih preduzeća smatra da su preporuke važan deo dugoročnog uspeha preduzeća, dok na društvene mreže gledaju kao na ,,nužno zlo”. Međutim, iako mala i srednja preduzeća smatraju da je LinkedIn jednako važan za tradicionalno umrežavanje i blizu 90 posto preduzeća koristi internet i društvene mreže, preko 35 posto malih i srednjih preduzeća ne smatra da je njihova upotreba delotvorna.

Profesor Dejvid Grej sa Univerziteta Grinvič, koji je predvodio istraživanje, objašnjava sledeće: ,,Vlasnici uspešnih malih i srednjih preduzeća su svesni prednosti i mana korišćenja društvenih mreža. Iako cene LinkedIn jer prezentuje njihov rad i uspostavlja njihov brend, sa druge strane su oprezni da se ne uvuku previše u diskusiju i zanemare potrebu za traženjem novih klijenata.

Isto važi i za Twitter – može biti veoma koristan za mala i srednja preduzeća kada se koristi u paru sa drugim društvenim mrežama, kao što su poslovni sajtovi i blogovi, ali postoji opasnost da tvitovanje možda zameni pravu poslovnu aktivnost.

-preduzetnistvo.gif

Međutim, otkrića su pokazala da društvene mreže ne mogu zameniti poslovanje u četiri oka. Poslovanja u četiri oka su veoma dragocena malim i srednjim preduzećima i predstavljaju dopunu društvenih mreža. Istraživanja su pokazala i da je bitno biti oprezan sa njima da ne bi došlo do preopterećenja. Imati jasnu strategiju za poslovanje je jednako važno kao i imati marketinšku strategiju.
Zaista, uspešno poslovanje malih i srednjih preduzeća se ostvaruje kombinacijom offline i online metoda. Izvazov predstavlja način integrisanja oba tako da jedan upotpunjuje drugi.

Profesor Mark Sonders, dekan univerziteta Sari obrazlaže: ,,Naše istraživanje je pokazalo da mala i srednja preduzeća moraju strateški da koriste offline i online metode da bi maksimizirali svoju efektivnost. Društveni kapital – što je dobra volja kreirana putem ovih metoda – omogućava protok informacija i uticaja od čega mala i srednja preduzeća mogu da ostvare značajan razvoj poslovnih mogućnosti”.

offline_and_online.png

Foto: Flow20

Majkl Snajder, većinski partner Kingston Smith-a (agencija za poslovno savetovanje), koji je pokrenuo ovo istraživanje, govori: ,,U svetu u kome se virtuelne veze cene više nego ikad, od velike je važnosti da mala i srednja preduzeća preuzmu koordinirani pristup koji kombinuje tradicionalno „oči u oči“ umrežavanje sa online alatkama kao što su društvene mreže. Osmišljavanje strategije koja spaja online i offline metode je suštinsko za poslovni razvoj malih i srednjih preduzeća, naročito ako bi trebalo da se takmiče sa većim partnerima.

Snajder zaključuje: ,,Nadam se da će ovaj izveštaj postaviti izazov za mala i srednja preduzeća i da će ubuduće grabiti prilike koje ovo umrežavanje nudi, i time bez sumnje stvoriti jake ekonomske prednosti u budućnosti”.

Izvor: BMM Magazine


Sonja voli prava jer misli da su strava.