Od koncepta do pravog biznisa...

Foto: Pixabay

Prevela: Katarina Lazić

Zastrašujuće je kada shvatite da će ljudi vašu sjajnu ideju smatrati za ono što upravo i jeste: samo ideja. Niko ne daje ni pet para za odličnu ideju. Mnogo ljudi je voljno da izdvoji novac za testirano i dokazano rešenje problema čovečanstva. Ovo je složeniji način da se kaže „nešto što pravi novac”.

Bilo da debitujete kao pronalazač ili ste preduzetnik, koji je okusio neuspeh više nego jednom, znate da je samopouzdanje neophodno kako biste drugima pokazali grubu skicu svog preduzetništva. Pošto vam neću reći zašto ne bi trebalo da odbacite svoj ogoljeni koncept, mogu ponuditi nekoliko načina da učinite svoju ideju prihvatljivijom potencijalnim investitorima i kupcima.

1. Prikažite ciframa.

Brojevi će preobratiti više ljudi nego sat savršene propovedi. Evo šta mislim pod tim: „Sedamdeset miliona dolara zarobljeno je u afričkom otpadu. Naše preduzeće ima za cilj da reciklira to u gotov novac”. Ovo zvuči privlačnije budućim investitorima, nego: „Želimo da očistimo ulice u Nigeriji.”

Tipični investitor je nestrpljiv da čuje koliko će on ili ona dobiti zauzvrat za svaki uloženi dolar. Neće vam svako kome se obratite postaviti pitanje iz cuga. Najuspešnije fondacije, pak, znaju da kažu investitorima upravo ono što oni žele da čuju. Kada razmišljate o tome kako da prodate svoju ideju, koristite podatke - i to primamljive i iskrene - da biste preneli svoju poruku.

-preduzetnistvo.gif

2. Prvo predstavite problem.

Većina ljudi neće reagovati, osim ako nemaju osećaj neposredne opasnosti. Ako im prosto kažete kako je vaša pokretačka ideja odlična, to ih neće primorati da poremete status kvo.

Pretpostavimo da je vaša velika ideja aplikacija, koja će naterati više ljudi da čitaju, nego da provode vreme na Netfliksu. Reći investitorima da će vaša aplikacija prekidati ljude pri gledanju filmova svakih 30 minuta i podsticati ih da uče možda neće dobiti vaš slučaj. Ova taktika bi mogla: pokažite im potencijal buduće generacije da nas uvede u recesiju zato što nisu ozbiljno shvatili značajne studije ekonomije.

Pristup suočavanja sa problemom u marketingu počiva na suštinskom uverenju da će kupac kupiti ako je problem dovoljno mučan. Možete se poslužiti istom tehnikom kako biste pridobili investitore i advokate za svoju pokretačku ideju.

statistics_1445491_960_720.jpg

Foto: Pixabay

3. Dajte ideji odlično ime.

Vaš brend polazi od naziva. Imenovanje svoje ideje pokazuje da ste ozbiljni u radu. Ne dozvolite da vam se ideja zaglavi iza užasnog imena. Ako vaša ideja investitorima zvuči smešno, to je verovatno zato što vam ime nije pružilo početnu prednost.

Većina ambicioznih preduzetnika prihvata ovaj element veoma olako. Oni smatraju da njihova sjajna ideja treba da govori sama za sebe. Međutim, ova faza može biti od ključnog značaja za vaše buduće preduzeće.

4. Razradite plan.

Nemojte predstavljati svoju ideju investitorima, ukoliko prethodno niste osmislili plan. Ne smejte se: ništa nije lošije od tupog gledanja u prazno kada ovo pitanje iskoči tokom vašeg predstavljanja.

Dobro promišljena strategija razvoja, uključujući i temeljan marketinški pristup uticaće na investitore. Vaš plan treba da ukaže na korake koje ćete preduzeti u narednim fazama, ističući moguće prepreke i kako nameravate da ih prevaziđete.

business_1370952_960_720.jpg

Foto: Pixabay

Stvaranje ideja: ako tražite investitore, već ste prešli ovaj stadijum. Možda ćete morati ponovo da sledite korake do ove rane faze ako vaši potencijalni investitori imaju opravdan razlog da odbace vašu životnu priliku.

Predstavljanje: vaša interna strategija treba da opiše kako ćete proceniti ključ za nalaženje pravih investitora. Predstavljanje vaše ideje pogrešnim investitorima pokazaće da ste počeli na pogrešnoj osnovi.

Finansiranje: shvatite svoju fondacionu strategiju veoma ozbiljno. Neka investitori uvide da, čak i ako kažu „ne”, vi imate praktičan plan da povećate potrebni kapital za vašu sjajnu ideju.

Prototip: kada ste obezbedili sredstva, koliko dugo će vam biti potrebno da razvijete prvi prototip? Trebalo bi da budete sposobni da predstavite izvodljivu hronologiju, s kojom investitori mogu da rade.

Marketinška strategija: bez postojanja ove komponente, nema potrebe da radite išta drugo. Većina investitora neće podržati pokretanje bez ubedljive priče i plana za deljenje iste - a to uključuje i onlajn marketinšku strategiju.

Model prihoda: investitori žele da vide kako nameravate da povratite njihov novac i na tome više puta izgradite garanciju.

Izlazna strategija: čak i najsjajnije ideje ne prođu. Dok vi možda vidite odustajanje od kontrole nad svojom idejom kao poslednju opciju, investitori treba da znaju da postoji rezervni plan ako ne uspete da spasite svoju kompaniju. To može biti inicijalna javna ponuda (IPO), direktna prodaja ili nešto drugo.


Izvor: Entrepreneur


Katarina je kolaž umetnosti i nauke.