Ovo su izazovi vođenja onlajn prodavnica
Pixabay

Podešavanje prodavnice je takođe jednostavno zahvaljujući uslugama kao što su Shopify, Magento i WooCommerce. U stvari, ne morate čak imati ni veb sajt u početku zahvaljujući sajtovima za prodaju, kao što su Amazon i Etsy.

Stvari, pak, nisu tako ružičaste u stvarnom svetu. Zaboravite na izazove sa kojima se posao koji je tek u povoju obično suočava kao što su reklamiranje proizvoda, borba protiv konkurencije ili pronalaženje dobavljača. Postoji mnogo drugih poteškoća koje prodavci ne žele da prihvate kada pokreću svoj posao. Koji su to manje poznati izazovi?

Evo prvih pet.

1. Izbegavanje otpremanja (Drop Shipping)

Na prvi pogled, izbegavanje otpremanja je najbrži način da pokrenete sopstvenu onlajn prodavnicu. Za neupućene, to je proces direktnog slanja proizvoda od proizvođača ili distributera do krajnjeg kupca, bez potrebe da proizvode sami negde čuvate. Ova strategija je izuzetno ekonomična, budući da samo treba da rukovodite vebsajtom i marketingom u najvećem delu. Ali teško je da se uz pomoć ove strategije izgradi održivo poslovanje.

Kvalitet proizvoda:
Pošto ne testirate i ne čuvate proizvode, ne postoji način da znate da li je proizvod koji se dostavlja kupcu istog kvaliteta kao onaj koji su platili. Prema Šonu Čabri, koji radi za LaptopUniverse.com, uvek postoji mogućnost da se falsifikovani proizvodi nađu u inventaru koji prodajete.
To ponekad može da bude nebezbedno, jer proizvodi koje isporučujete mogu da sadrže delove kao što su baterije koje mogu biti deo sigurnosnog opoziva. Teško je pronaći pošiljaoca koji je podjednako posvećen kvalitetu kao i vi.

Nepredviđeni troškovi:
Elizabet Šors iz Gild.biz odradi mnogo ovakvih prodaja, i pričala je o višestrukim nepredviđenim izdacima koji dolaze sa ovom strategijom. Na primer, neki pošiljaoci mogu da odluče da ne isporuče proizvod kupcu iako ga je platio. Postoje i drugi koji im proizvod mogu poslati sa njihovim planiranim pošiljkama, što može dovesti do izuzetno dugog vremena isporuke. Vraćanje novca klijentima može da oslabi vaš posao i da uništi vaš brend. Da li sam pomenuo i tajne članarine koje neki pošiljaoci naplaćuju kad ste ih već prijavili kao dobavljača?

2. Dostava

Čak i ako samo preprodajete proizvode drugih proizvođača, i dalje ste odgovorni za siguran prenos vaših proizvoda. Postoji nekoliko izazova ovde. Šteta prilikom transporta: Zamislite tipičan scenario u kom ste platili proizvode i preneli ih sa lokacije dobavljača u vaše skladište. Svaka šteta u transportu odavde je vaša odgovornost.

Šon Dajnin je osnivač i predsednik kompanije Iron Age Office Furniture, koja proizvodi i prodaje svoj nameštaj. On mi je rekao da je jedan od njihovih najvećih izazova pakovanje proizvoda tako da ne dođe do bilo kakvog oštećenja tokom transporta. On kaže da, bez obzira na to koliko je dobro iskustvo kupca tokom procesa kupovine, to iskustvo se promeni ako kupac dobije oštećeni proizvod nakon dugog čekanja. Pakovanje može povećati troškove slanja, ali je to trošak u koji vredi investirati._izrada_sajtova.gif

Gubici tokom transporta:
Preduzetnici koji se tek upuštaju u internet poslovanje često potcenjuju koliko se puta vaš paket može zagubiti prilikom transporta. Ovo se posebno odnosi ako poslujete i sa ljudima u inostranstvu. Poštanska mreža nije pouzdana u mnogim zemljama, a i akcize se često nameću međunarodnim pošiljkama. To može učiniti da vaš proizvod bude mnogo skuplji nego što zaista jeste.

Domaći saobraćaj takođe ponekad može stvoriti probleme. Kendis Džons, vlasnica TheJonesMarket.com morala je da se suoči sa visokim procentom „izgubljenog“ paketa. Posle mnogo ispitivanja, shvatila je da je za gubitak njihovog paketa odgovorna jarka boja koja je privukla neželjenu pažnju. Kompanija je ponovo počela da koristi braon kese za isporuku kako bi smanjili gubitke paketa. Čak i naizgled bezazlene strategije za privlačenje korisnika mogu vas užasno pogoditi, ako ih ne identifikujete na vreme.

3. Upravljanje inventarom

Planiranje potražnje je oblast upravljanja lancima snabdevanja sa kojom se čak i najveće svetske kompanije bore. Za malog trgovca, nepravilno upravljanje zalihama može da stvori ili da uništi posao.

Lisa Ču je vlasnik kompanije Black N Bianco koja se bavi dečijom garderobom i koja u svom sastavu ima više od 200 različitih jedinica za čuvanje zaliha. Ona piše o svom iskustvu tokom praznika, kada je jaz između ponude i potražnje za svaku tu jedinicu bio veliki izazov ostavljajući joj puno neispunjenih narudžbi i uznemirenih kupaca. Iako ovo može izgledati kao problem zbog kog bi poslodavac trebalo da bude srećan, to je izazov koji će se verovatno pojaviti bez obzira da li imate deset ili 10 hiljada transakcija dnevno.

4. Prevara od strane potrošača

Mnoge onlajn prodavnice rade sa malim maržama, a to je dodatno smanjeno zbog prevare potrošača - što je iako iznenađujuće sasvim uobičajeno. Ovako to funkcioniše: klijent obavi kupovinu na sajtu i čeka dok mu ne isporučite proizvod. Kada se isporuka završi, oni prijave transakciju kao lažnu i u većini slučajeva, banke stanu na stranu kupca. Po rečima Tamare Badz iz TwinedArt.com, troškovi kod ovakvih slučajeva prevare potrošača su ogromni, i kao rezultat, mnoga mala preduzeća se odluče da to otpišu kao gubitak.

5. Porezi

Plaćanje poreza na poslovanje je opšte poznato, zar ne? Nije tako, kaže Džulijan Flores, osnivač GetOutfitted.com, online prodavnice opreme i odeće za korišćenje na otvorenom. On kaže da među novim preduzetnicima postoji lažno viđenje da vam upravljanje onlajn prodavnicama omogućava da izbegnete prikupljanje i naplatu poreza na promet od strane lokalnih vlasti, okruga i države. Ovo nije uvek slučaj, i zavisno od toga šta prodajete, ako ne predvidite i ovaj aspekt trgovine, možete sebi napraviti veliki problem.

Da li ste vlasnik onlajn preduzeća? Molimo Vas podelite i druge manje poznate izazove sa kojima se suočavate u vođenju svog posla u komentarima ispod.


Izvor: Entrepreneur