Ovo su najpopularnije reči u opisima startapa
Pixabay

Pametni preduzetnici shvataju koliko je važno da se ističu, ali shvataju i mogućnosti i rizike podržavanja nečega što je popularno.

Kompanija CB Insights, koja se bavi praćenjem trendova, analizirala je profile nekoliko hiljada kompanija koje su od 2010. godine dobile prvu rundu preduzetničkog kapitala. Procesom prirodne jezičke obrade, naučnici su pokušavali da ustanove koji su opisni termini u modi, a koji su zastareli.

„Sa ove tačke gledišta, vidimo kako se menjaju izazovi na koje kompanije žele da odgovore svojim startapom i rešenja koja žele da iznesu na tržište“, objavljeno je na blogu kompanije CB Insights.

Silicijumska dolina (Silicon Valley), komedija koja se emituje na televiziji HBO, pogađa pravo u centar parodiranjem žargonizovanih, optimističnih namenskih izjava tehnoloških kompanija (šta god bili „minimalni transportni slojevi orijentisani na poruku“). Rugaju se startapima koji nisu originalni i koji ljudima ne govore mnogo o tome čime se zapravo te kompanije bave.

Ako pokušavate da se istaknete, važno je da pratite trendove. Predstavljamo vam 10 termina koji su se najčešće pojavljivali u ranoj fazi preduzetničkog kapitala među opisima startapa od 2010. do 2016. godine:

1. aplikacija
2. platforma
3. tehnologija
4. servis
5. rešenje
6. podaci
7. upravljanje
8. tržište
9. pomoć
10. mobilni

Samo da znate, mnogo toga se promenilo tokom ove decenije, zbog čega CB Insights takođe prati popularnost termina tokom vremena. CB Insights je utvrdio da su Tviter, Fejsbuk, „društvene mreže“ i „društveni mediji” prvi od 40 termina koji su imali najveći pad u proteklih šest godina. Reč „društveni” se 2010. godine pojavila u 12 odsto opisa kompanija 2010. godine, a 2016. godine samo u 4 odsto. CB Insights to pripisuje činjenici da su velike društvene mreže zacementirale svoj položaj i posle je bilo manje imitatora.

Iako su „aplikacija” i „mobilni” među najčešće korišćenim terminima od 2010. godine, oba termina već gube na snazi - na vrhu su od 2012. do 2013. godine. Većina ljudi je očekivala da u 2016. godini mogu da pristupe vašem proizvodu ili servisu preko aplikacije ili mobilnog telefona.

Dok je upotreba termina „imejl” opala, upotreba termina „ušteda vremena” i „slanje poruka” je porasla, što i ukazuje na novu eru komunikacije na radnom mestu.

Iz kompanije CB Insights takođe su otkrili sve veću upotrebu termina u zdravstvenoj zaštiti, biotehnologiji, virtuelnoj stvarnosti, ali i reči povezanih s veštačkom inteligencijom.

Evo 10 termina čija se upotreba najviše povećala u proteklih šest godina:
1. virtuelna stvarnost
2. automatsko učenje
3. prirodan jezik
4. sastojci
5. sajber
6. veštačka inteligencija
7. stvarnost
8. automati
9. senzori
10. povratna informacija

10 termina čija se upotreba najviše smanjila:

1. elektronika
2. oglašivači
3. bubica
4. solarni
5. ugalj
6. Tviter
7. društvena mreža
8. Majkrosoft
9. razonoda
10. izdavaštvo

Bez obzira na industriju, kompanije bi morale uvek da da razmišljaju unapred. Ne želite da budete poslednji nakon što vaši konkurenti ostvare uspeh u određenoj oblasti ili nakon što vaši klijenti ili investitori odaberu nekog drugog.

Razmislite o tome šta se traži i nakon toga dobro razmislite koja je vaša struka i šta možete da ponudite osim toga što nude svi ostali.


Izvor: Entrepreneur