Ovo su novi koncepti marketinga sadržaja

FOTO: SeoPressor

Prevela: Marija Jovanović

Decenijama ranije, samo oni brendovi sa dovoljno novca koji su štampali svoje sadržaje ili sponzorisali radio i televizijske programe, mogli su priuštiti sebi pravi marketing sadržaja. Kako je tehnologija evoluirala i otvorila platforme za pravljenje i pisanje blogova, deljenje fotografija i postavljanje video snimaka, mnogo više kompanija u više različitih industrija moglo je pustiti svoj glas i biti opaženo.

No, poslednje godine donele su sa sobom važne promene u pogledu marketinga sadržaja koji se stvara i kako se plasira javnosti. Ovo su pet dimenzija u kojima se marketing sadržaja iz korena menjao i u kojim pravcima stručnjaci procenjuju da će dalje ići.

Marketing sadržaja: nekad i sad


Od teksta do fotografija

Od postavljanja na Instagramu do deljenja Snapchat priče (u vidu fotografija) ili korišćenja imojija (sličica i emotikona), kako bi preneli celu poruku, potrošači su počeli da komuniciraju u slikama, ne rečima, kako je rekao Met Lengi, izvršni direktor marketinga vizuelne marketing platforme „Curalate“. Uporedo, kako potrošači nastavljaju da komuniciraju vizuelno, tako su i brendovi ažurirali svoj marketing sadržaja na više vizuelan.

„Ne samo što su kanali vizuelne komunikacije promenili način na koji ljudi otkrivaju brendove, povezuju se i reaguju sa njima, već oni utiču i na tipove slika za koje se ljudi vezuju“, kaže Lengi. „Domino’s je odličan primer brenda koji privlači vizuelnog potrošača, on je proše godine lansirao prvi sistem za naručivanje hrane korišćenjem imojija – tvitujte pica imoji ako želite jednu!“

EU%20OM.gif

Loren Fritski, senior menadžer globalnog sadržaja za marketing tehnologiju kompanije „MediaMath“, slaže se sa navedenim i navodi da iako i dalje postoji sadržaj duže forme, kraći, lakše svarljivi vizuelni sadržaj u vidu infografika, kraćih video snimaka, interaktivnih kvizova i tako dalje, postao je novo pravilo.

Od jedinstvenog pristupa svima do prilagođenog

Pegi Čen, senior direktor marketinga proizvoda u „SDL-u“, pružalac usluga i softverskih rešenja u povezivanju brenda sa potrošačima, kaže da su brendovi ranije osmišljavali univerzalne strategije sadržaja za sve potrošače, u kojima su, sve što su bili napravili, plasirali javnosti na jedinstven način. Metode distribucije jednim kanalom nisu više mogle pratiti ritam ubrzanog razvoja tehnologija i vremena, u kome kupci koriste sadržaj svojom brzinom i na svojim željenim mrežama, kako je navela.

„Potrošači očekuju konstantno i postojano iskustvo kupca kroz sve digitalne i fizičke pristupne uređaje,“ rekla je Čen za Business News Daily. „Ranijih godina, veb sajtovi su široko važili za onlajn brošure. Danas, veb sajtovi moraju biti pažljivo dizajnirani kako bi odgovorili na mnoštvo zahteva pretraživanja jednog kupca“.

Tom Vajld, senior potpredsednik strategijskog razvoja u kompaniji koja se bavi pružanjem marketinških rešenja, „Universal Wilde“, rekao je da je ova ideja o trajnom iskustvu korisnika, posebno zabeležena u marketinškom usredsređivanju na metode plasiranja sadržaja. „Koja je svha ako imate odličan sadržaj, ako on ne dopire do pravih ljudi i u pravo vreme“, rekao je Vajld. Brendovi koji razbiju šifru kako da omoguće konstantan plasman prilagođenog sadržaja na svim mrežama, zabeležiće razvoj privrženosti i lojalnosti svojih potrošača, koji je, kako svi prodavci znaju, imperativ za siguran i stabilan uspeh“.

customize_button_small.jpg
FOTO: static1.squarespace

Od kvantiteta do kvaliteta

Pre nekoliko godina, postojao je jedan veliki trend kod brendova da prave što više mogu sadržaja, bilo da je dobar ili ne. Ideja je bila da što više svežeg sadržaja objavljujete, to vas pretraživači rangiraju bolje i postavljaju na više pozicije. Iako i dalje važi da što češće objavljujete, bićete vidljiviji na stranicama pri pretraživanju, sada je kvalitet sadržaja postao značajniji. „Prodavci više nemaju potrebu da pumpaju sadržaj što više samo da bi ostali bitni i prisutni,“ rekla je Fritski, „oni su sada usmereniji i diskretniji u pogledu onoga što plasiraju“.

Lijen Rodžers, potpredsednik marketinga u kompaniji koja se bavi pravljenjem onlajn formi „JotForm“, dodao je da su potrošači danas postali preplavljeni svim sadržajem koji im je dostupan, a napadni primamljivi naslovi članaka, koji mame za klikom, iako i dalje preovlađuju, neće još dugo biti popularni. „Zbog prekomernog broja članaka negde vani, vaš sadržaj mora biti dobar kako bi se istakao. Ne možete se izvući sa pisanjem zaprepašćujućih naslova, koji dobijaju klikove, ali onda ne isporučuju ništa u telu članka. Ovo je iritirajuć običaj koji ne dobija pažnju publike na duže staze", kaže Rodžers.

Od strogo informativnog do višestrukog i humanog

Većina postavljanog sadržaja brendova u prošlosti bila je skoro potpuno usmerena na davanje informacija o proizvodu: šta je proizvod, kada i kako se koristi i tako dalje. Ovo je značilo ljudima koji su više tražili detalje o proizvodu i ništa dalje. Sadržaj u vezi sa proizvodom i dalje postoji, ali sada sam proizvod više teži da bude fus nota u jednom drugom delu širokog opsega, koji više podstiče na učešće i uklapa se neprimetno u postojeću objavu ili platformu. Programi prirodnog, nenapadnog reklamiranja koji postoje u ove svrhe, privlače sve više pažnju isporučilaca sadržaja.

Staša Pirs, biznis stručnjak, trener i mentor, istakla je da je povezujući i deljiv sadržaj – članci, društveni postovi i fotografije, koji se šire sa prosečnom osobom – za prodavce sadržaja postao najbolji ulog za dopiranje do ciljne publike.

sharing_messge.jpg
FOTO: nickehacks

„Najbolji sadržaj uključuje i 'humanost' i gradi jednu emotivnu povezanost sa svojom publikom“, kaže Pirs. „Što više ljudi govori o tome, veća je verovatnoća da će to i podeliti sa drugima. Komentarisanje o novim trendovima na društvenim mrežama ili čuveni društveni sumorni ili neželjeni momenti kao #PonedeljakUjutru pomoći će da brend ostane u toku“.

Od proba i grešaka do vođenih podacima

Prodavci su se u početku bavili merketingom sadržaja iz prostog razloga što im je bilo rečeno da je potrebno da imaju veb sajt, blog ili profil na društvenoj mreži, kako je rekla Fritski. Oni su objavljivali sadržaj bez praćenja uspeha o tome šta se publici zaista dopalo od toga. Danas, ona dodaje, marketing je postao više vođen ažurnim podacima, sa mnogo alata za bolje merenje performansi i rezultata, kao što su aktiviranje potrošača, deljenje sadržaja, analize kanala, i šta to ljude rade pre i posle interakcije sa delom vašeg sadržaja.

Kojim pravcem dalje?

Ovi stručnjaci podelili su sa nama svoja mišljenja o tome gde će se kretati novi i unapređeni koncepti marketinga sadržaja u godinama koje slede.

Fotografije samih proizvoda će nestati.

„Fotografije samih proizvoda vrlo brzo gube bitku nad novom vrstom kreativnosti uređivanja i stilizovanja. Stoga, ako ste i dalje naklonjeni ustaljenim 'sterilnim' fotografijama proizvoda, sa belom pozadinom u vašem katalogu, na društvenom kanalu, i-mejlovima i među digitalnim reklamama, činite ogromnu štetu svom brendu. Na primer, naša klijentkinja, Sigma Bjuti, vrlo dobro zna da će njeni kupci pre kliknuti na šminku koju vide na nekoj devojci, nego na proizvod u nečijoj ruci, stoga su napravili stranicu proizvoda takvu da izraze upravo ovo. Upotpunjujući tradicionalne fotografije samih proizvoda sa jedinstvenim slikovitim prikazom načina života, podigli su učešće potrošača na sajtu čak četiri puta“, Met Langi

Različite višekanalne kampanje pomoći će da se sadržaj širi

„Umetnost pričanja priče će ući mnogo dublje u igru tako da predstavi glas i uverenja brenda sa onim prodavcima koji budu delili sadržaj kroz sve kanale u cilju dostizanja najveće povezanosti sa potrošačem. Prodavci, takođe, postaju pametniji i u tome kako daju samo jedan deo nekog sadržaja većeg obima. Jedan beli papir A4 formata može se pretvoriti u jedan infografik, interaktivnu elektronsku knjigu ili vebinar, blog serije, prečice do društvenih mreža, Social Tiles aplikacija i tako dalje“, Loren Fritski.

6354852227_a1b12594f8_o.jpg
FOTO: gosocial

Strategije sadržaja će iskoristiti lociranje izvora podataka

„Marketing sadržaja, kao i sve druge forme marketinga, daje najbolje rezultate kada je opskrbljen podacima i viđenjima potrošača. Mesta sa kojih dolaze podaci o potrošačima mogu pomoći prodavcima da bolje razumeju njihove želje i potrebe, kako bi prilagodili sadržaj baš za njih. Ovo može pomoći i u spajanju inicijativa marketinga sadržaja sa postojećim kampanjama različitih kanala zasnovanih na tome kako potrošači reaguju u dodiru sa brendom. Naoružani boljim razumevanjem ponašanja potrošača, brendovi mogu biti sigurni da je sadržaj koji živi u digitalnim kanalima povezan sa merljivim i stvarnim učešćem sveta“. Dankan Mekol, izvršni direktor kompanije „PlaceIQ“, koja se bavi analitikom ponašanja potrošača.

„Putovanja potrošača“ će određivati kreiranje sadržaja

Vrtoglavo povećanje broja kanala i novih metoda komunikacije iz temelja su izmenili način kako se kupci odlučuju za kupovinu, kao i kako se povezuju sa brendom. Pregršt dostupnih dodirnih tačaka kako onlajn, tako i oflajn, smestili su kupce na mesto vozača dozvoljavajući im da kreiraju sopstvenu mapu vožnje i iskustva sa brendom, bolje nego da prate linearnu putanju diktiranu od strane prodavaca. Ova značajna promena znači da će prodavci sada imati mogućnost da posmatraju sve iz ptičje perspektive i da će holistički raditi na celokupnom digitalnom iskustvu“, Pegi Čen

IZVOR: Business News Daily

Marija je zaljubljenik u brojeve, umetnost, putovanja i kulturu, a plesom obnavlja svoju energiju.