Prevarite Fejsbukov algoritam na ovih 13 načina

FOTO: Flickr

Preveo: Miroslav Luka Mrković

1. Objavljujte odličan sadržaj

Kao što je davno rekao Bil Gejts – (kvalitetan) sadržaj je kralj. Ako objavljujete fantastičan sadržaj, veće su šanse da će se korisnicima sviđati i da će ga deliti, čime će se povećati i vaše prisustvo na njihovim početnim stranicama. Veliki broj izmena Fejsbukovog algoritma učinjen je radi odvajanja „žita od kukolja“, tj. uklanjanja onoga što Fejsbuk smatra „niskokvalitetnim sadržajem“, poput mimova.

Za veći domet, radije se odlučite za kvalitetan sadržaj sa stranica vesti. Jeste malo buržujski što Fejsbuk pretpostavlja da su CNN-ovi članci uvek rafinirani, a mimovi uvek dno dna, ali mi se ne pitamo kako Fejsbuk podešava svoj algoritam. Naš predlog? Nagomilajte sopstveni originalni sadržaj visokog kvaliteta koristeći e-knjige, objave na blogovima, bele knjige, i slično.

2. Koristite Fejsbuk oglase

S padom prirodnog dometa, došlo je pravo vreme da eksperimentišete s Fejsbuk oglasima. Fejsbuk je osvežio svoj sistem oglasa i napravio ga dosad najjednostavnijim za upotrebu. Plaćeni Fejsbuk oglasi mogu se pojaviti na početnim stranicama korisnika, naizgled uklopljeni u prirodne objave, povećavajući domet. Isprobajte i vidite kako će se pokazati.

3. Proširite se na druge društvene mreže

Povežite svoj Fejsbuk marketing s drugim društvenim mrežama – objavljujte pinove, tvitove, itd. Fejsbuk je postao prenatrpan i prirodni prostor se stalno smanjuje. Ogromna je konkurencija i vaš sadržaj može lako ostati neprimećen na početnim stranama korisnika. Iskoristite široke mogućnosti i otisnite se u nove društvene medije kao što su Instagram, Vajn, Pinterest, Tambler ili Gugl+. Nemojte se ograničavati samo na Fejsbuk.

facebook_import_contacts.png

FOTO: WordStream

4. Vreme je za zbližavanje

Objave s ličnih naloga češće se pojavljuju na početnim stranama nego objave poslovnih stranica, zato je dobra ideja da iskoristite svoje zaposlene. Većina njih verovatno koristi Fejsbuk, pa ih nagovorite da iskoriste mogućnosti sviđanja i deljenja objava vaše kompanije. U Fejsbuk ratu sve je dozvoljeno.

5. Uvezite svoje kontakte

Ako imate veliku imejl-listu, možete uvesti svoje kontakte (do pet hiljada imena odjednom) i pozvati ih da se pridruže vašoj Fejsbuk stranici. Veći broj Fejsbuk prijatelja znači da će vaš sadržaj dopreti do više ljudi, uprkos manjem procentu prirodne vidljivosti. Što više, to bolje.

6. Češće objavljujte

Povećajte svoje šanse pojavljivanja na početnim stranicama tako što ćete jednostavno češće da objavljujete. Zakon velikih brojeva! Objavljivanje četiri do šest puta dnevno povećava šanse da će se korisnici upecati na jednu od tih objava.

7. Delite ekskluzivan sadržaj

Izdvojite svoje Fejsbuk objave tako što ćete deliti sadržaj koji korisnici ne mogu dobiti nigde drugde. Objavljujte brze rasprodaje, posebne popuste, nagradne igre, i slično.

EU%20OM.gif

8. Obratite pažnju na analitiku

Budući da je prirodni marketing na Fejsbuku postao značajno teži, vreme je da počnete da obraćate pažnju na svoju analitiku. Ne treba da radite ništa preterano komplikovano – Fejsbukova analitika može da vam pokaže koje se objave bolje kotiraju od ostalih. Ustanovite koji sadržaj izaziva najveću pažnju i interakciju sa vašim pratiocima. Reaguju li na video snimke? Na koje članke klikću? Koje teme ih uzbuđuju? Obratite pažnju na trendove i ponavljajte do uspeha.

9. Pređite na multimediju

Nemojte da se oslanjate samo na tekstualne objave. Slike i video snimci mnogo bolje uspevaju od tekstualnih objava. Delite Jutjub snimke, pinove s Pinteresta i fotografije s Instagrama na Fejsbuku. Kako je Fejsbuk vlasnik Instagrama, možda ima smisla pomisliti da Fejsbuk daje prednost fotografijama s Instagrama u odnosu na drugi sadržaj. Nema nikakvih zvaničnih informacija o tome, ali ne bi škodilo povećati Instagram objave, za svaki slučaj.

10. Maksimalno iskoristite sadržaj korisnika

Ako baš i ne izazivate buru na Fejsbuku ovih dana, barem iskoristite onu pažnju koju dobijate. Iskoristite Fejsbuk kao izvor sadržaja koji stvaraju korisnici, tako što ćete organizovati takmičenja fotografija, video snimaka, itd. Možda nećete imati toliko učesnika kao u zlatnim danima Fejsbuka, ali onaj sadržaj koji dobijete zlata vredi. Sadržaj korisnika može biti ponovo iskorišćen u blogovima, zahvalama i drugim marketinškim materijalima.

11. Komunicirajte s FB pratiocima

Izazivajte uključivanje pratilaca tako što ćete postavljati pitanja i tražiti odgovore. Pokušajte s takmičenjima u titlovanju, popunjavanju praznina, i drugim objavama koje izazivaju interakciju. Zauzvrat, vaš posao je da isto tako odgovarate na njihova pitanja i komentare, te komunicirate s obožavaocima kad god je to moguće.

AAEAAQAAAAAAAAJ5_AAAAJGQ4_NDY4_Yj_U2_LTU0_Nj_Yt_NDJl_ZC1i.png

FOTO: LinkedIn

12. Preuredite svoju stranicu

U potpunosti iskoristite obožavaoce koji komuniciraju s vašom Fejsbuk stranicom korišćenjem moćne naslovne fotografije. Pokušajte da iskoristite naslovnu fotografiju kao poziv na akciju.

13. Stupite u kontakt s drugim urednicima stranica

Najpre, ograda – ovo rešenje može donekle da se smatra „sivom zonom“, ali može i da bude veoma korisno ako se pravilno izvede. Kako biste podigli domet svojih poslovnih stranica, stupite u kontakt s jednim ili par urednika stranica u sličnoj niši i dogovorite se da lajkujete objave jedni drugima. Druga mogućnost, ukoliko vam nije prijatno raditi tako nešto, pitajte svoje zaposlene da lajkuju jednu objavu nedeljno – veća interakcija sa objavom povećaće njenu vidljivost.

IZVOR: WordStream


Miroslav igra za raju.