Šta su, kako funkcionišu i kako ih brendovi mogu iskoristiti
U smelom pokušaju da ohrabri korisnike da kreiraju i dele više sadržaja na platformi, „Instagram“ je najavio „Instagram priče“, funkciju koja omogućava korisnicima da postavljaju fotografije i video snimke koji se brišu posle 24 časa.
Funkcija podseća na „Snepčet priče”, opciju uvedenu 2013. koja je od ključnog značaja za napredak kompanije. Baš kao i na „Snepčetu”, fotografije i video snimci podeljeni u tvojoj „Instagram priči” su kratkotrajni i ne mogu se videti nakon isteka 24 časa. Sadržaj podeljen u pričama se takođe neće pojavljivati na tvom profilu ili na početnoj strani.
Šta bi ovo moglo da predstavlja trgovcima i (društvenim medijima)? Potrebno je istražiti podrobnije i tako pronaći sve informacije o načinu na koji će „Instagram priče” raditi za nas.
Kako funkcionišu „Instagram priče”
Priče će se globalno izbacivati na iOS-u i Androidu tokom nekoliko sledećih sedmica. I dok će neki korisnici odmah imati pristup funkciji, drugi će čekati malo duže da je dobiju i pokrenu.
„Instagram priče” se pojavljuju u meniju na vrhu početne stranice - i moći ćeš da deliš priče sa svih profila, od tvojih najboljih prijatelja do omiljenih popularnih profila. Kada bude dostupno nešto novo što bi mogao da vidiš, na njihovoj profilnoj fotografiji će se pojaviti obojeni krug.
Da bi video nečiju priču, jednostavno treba da dodirneš izabranu profilnu sliku i priča će se pojaviti preko celog ekrana, prikazujući sav sadržaj koji je postavljen tokom poslednja 24 časa. Sadržaj će se prikazivati hronološki od najstarijeg ka najnovijem. Jednom kada pogledaš priču, možeš da klikneš „nazad“ i „napred“ ili prevučeš prstom da bi video drugu priču. Za razliku od regularnih postova, ovde nema lajkova ni javnih komentara.
Dodatni savet: kako da dodaš sadržaj iz Camera Roll albuma
Postoje sjajne opcije u „Instagram pričama“ koje ti omogućavaju da aploaduješ sadržaj iz camera roll-a svog pametnog telefona koji si napravio u poslednja 24 časa. Da bi to uradio, jednostavno prevuci prstom nadole do stories camera i videćeš kako se najnoviji sadržaji sa camera roll-a pojavljuju na vrhu ekrana. Odavde, jednostavno, selektuješ sadržaj koji bi voleo da dodaš u svoju priču.
Privatnost
Tvoja priča podleže podešavanjima privatnosti tvog profila. Ako podesiš svoj profil na privatan, tvoja priča će biti vidljiva samo tvojim pratiocima. Međutim, ako želiš, možeš lako da sakriješ celu svoju priču od bilo koga, čak i ako te prati.
Nekoliko načina na koje bi priče mogle koristiti „Instagramu“
1. Pokušaj da se poveća deljenje sadržaja
Kada se „Instagram“ prvi put pojavio na sceni 2010. godine, njegova glavna odlika je bila mogućnost pretvaranja prosečnih fotografija slikanih pametnim telefonima u slike sa profesionalnim efektima uz pomoć niza pametnih filtera i alata za uređivanje.
Ono što je izdvajalo „Instagram“ sada bi moglo predstavljati prepreku za kompaniju, kako upotreba „Instagram“ menija raste. Mnogi od 300 miliona svakodnevnih korisnika platforme uviđaju da je njena početna stranica značajno mesto osmišljeno samo za njihov najbolji sadržaj. Govoreći za The Verge, suosnivač „Instagrama“, Kevin Sistrom objašnjava: „Ako se 'Instagram' zasniva na snimanju najboljih trenutaka, mi ispunjavamo prostor između – fokusirajući se više na opšti vizuelni izraz. Hvatamo sve trenutke na svetu, ne samo one najbolje.“
Koliko često se deli sadržaj na „Instagramu“
Prosečan broj postova po korisniku na „Instagramu“ je opao između 2013. i 2015., prema studiji objavljenoj u The Information. U isto vreme, samo video na „Snepčetu“ je imao preko 10 milijardi pregleda dnevno i porast od 25 procenata u samo tri meseca između februara i aprila 2016.
Union Metrics je postavio podatke o brendovima i „Instagramu“ (beleška: podaci su stigli pre promene u algoritmu), koji govore da većina brendova postavlja 1 do 2 puta dnevno na Instagram (stvarni prosek je bio u sredini, 1,5).
„Instagram priče“ omogućavaju brendovima i pojedincima da postavljaju više i to bez zatrpavanja početne stranice drugim korisnicima. Kao što je kompanija objasnila na svom blogu: „Koristeći 'Instagram priče' ne morate da brinete oko zatrpavanja. Umesto toga, možete da postavljate koliko želite tokom dana – sa onoliko kreativnosti koliko želite.“
2. Novi fokus na slanje poruka
Tokom proteklih godina smo bili svedoci velikog porasta u platformama za slanje poruka, uključujući „Fejsbuk Mesindžer“ i „Vocap“ („Fejsbuk“ je takođe vlasnik „Instagrama“), svaki dostižući preko milijardu korisnika i „Snepčet“ koji postaje dominantna platforma u deljenju fotografija i video snimaka u odnosu 1:1 i slanju poruka među tinejdžerima. Uz ovu inovaciju, izgleda kao da bi „Instagram“ mogao da napravi korak ka slanju poruka i postane mesto gde će se ne samo deliti naši najlepši trenuci nego i diskutovati naš svaki trenutak.
Evo kako to funkcioniše: ako želiš da komentarišeš nešto što vidiš u nečijoj priči, možeš da dodirneš strelicu i pošalješ privatnu poruku toj osobi na Instagram Direct; ako „Instagram“ reši problem slanja poruka, onda će aplikacija postati mnogo više od kolekcije naših najlepših trenutaka. Sa nizom priča uhvaćenih „u trenutku“, a osim toga i razgovora sa najbližima, mogao bi postati prava društvena mreža.
U narednom tekstu saznajte na kojih pet načina različiti brendovi mogu da iskoriste „Instagram priče“.
Izvor: Buffer