FOTO: pixabay.com
„Neuspeh nije fatalan, ali neuspeh da se promenite može biti.“ -Malkom Forbes
Sretavši se sa sve većim brojem zatvaranja manjih firmi, američka kompanija „Dun and Brodstreet“ uradila je istraživanje koje je pokazalo značajne probleme u poslovanju samih preduzetnika.
Iako bi većina njih rekla da problem leži u nedostatku sredstva ili u velikoj konkurenciji, istina je mnogo drugačija.
Njihov suštinski problem nije samo u konkurenciji ili samo u nedostatku sredstava, već je skup nekoliko, često povezanih problema, koji najčešće počinju i pre zvaničnog osnivanja firme.Tako da nedostatak sredstava može biti i marketinški problem, ali i planski. Isto tako, problem sa konkurencijom može biti povezan sa proizvodnjom, ali i u odnosu prema potrošačima, pa i u samoj taktici.
„Ne planirati, znači planirati neuspeh“. -Bendžamin Frenklin
Pojedinci započinju biznis ne razmišljajući unapred. Njihov plan, ako ga uopšte i imaju, odnosi se na kratak rok i nije precizno definisan. Početni kapital je veoma nizak, te nemaju nikakvu sigurnost.
„Kada se velika ideja pojavi na horizontu, preduzetnik joj neće dopustiti da propadne“. - Džonatan Gru
Dok velike kompanije znaju da je dobar marketing već pola odrađenog posla i ne štede na tome, pojedinci manjih kompanija i te kako štede pri ulaganju u svoje poslovanje.Nadaju se da će preporuke biti sasvim dovoljne. Preporuke jesu veoma značajne, ali da bi se uradio pravi marketing potrebno je iscrpeti sva marketinška sredstva i sve trikove.
Veliki preduzetnici znaju da dobro poslovanje pre svega znači napraviti dobar plan i uvek raditi na sebi. Oni idu u korak sa vremenom, prate nove trendove, ali i ostavljaju lični pečat. I na kraju uvek uče na svojim greškama.
FOTO:pexels.com
Suzana je veliki zaljubljenik u modu, pozorište, ples i prirodu.Život ne može da zamisli bez svojih životinja.Najviše ceni iskrene i hrabre osobe.