Razmislite o svom SEO pristupu za 2016.

FOTO: entrepreneur

Preveo: Jovan Bogdanović

1. Razmislite o pretrazi ključnih reči

Neki misle da sistem pretrage ključnih reči polako odumire, ali je, nasuprot verovanju, postao pogodniji. Prema Google-ovim istraživanjima, oko 70 procenata pretraga vrši se pretraživanjem sinonima za ključne reči, ne samih ključnih reči koje Google mora da prepozna i razume da bi usmerio korisnika ka pravom mestu.

Usled toga, Google se sada fokusira više na nameru korisnika nego na određene ključne reči koje on upotrebi, i tako pretvara pretragu u razgovor više nego ikad pre. Za preduzeća ovo znači da vaši SEO stručnjaci moraju da sarađuju više sa uređivačkim odborom da bi razradili značajna pitanja i teme koje su bitne za interesovanja vaših korisnika, a u isto vreme i nađu način da stvore sadržaj koji obuhvata različite stvari koje bi oni pretraživali.

2. Usvojite nova pravila za sadržaj

Razvijanje sadržaja za SEO može delovati staromodno za vaš uređivački tim, i zato je bitno da ih osavremenite u skladu sa Google-ovim promenljivim očekivanjima za povoljan sadržaj. Metrika pretrage je otkrila razne faktore sadržaja koji utiču na rangiranje u 2015, uključujući i prebrojavanje reči, kako su ključne reči raspoređene, interni linkovi i upotrebu zaglavlja i meta-tagova.

EU%20OM.gif

3. Prihvatite zahteve korisničkog iskustva (UX)

Korisničko iskustvo (UX – User Experience) je još jedna glavna oblast koja utiče na pretragu. Višeplatformska kompatibilnost i brzina sajta dokazano utiču na rangiranje prilikom pretrage, ali timovi u vašem preduzeću će morati da obrate pažnju na suptilnije UX promene, poput prikladne strukture sadržaja i korisnog internog povezivanja.

U prošlosti, optimizovanje pretrage i optimizovanje korisnika veb-sajtova bili si ponekad sukobljavajući ciljevi, ali Google je napredovao ka premošćavanju tog sukoba. Podsticanje vaših timova da procenjuju sve faktore koji utiču na to koliko lako korisnici barataju vašim veb-sajtom i sadržajem bilo bi dobro i za jedno i za drugo.

4. Budite proaktivni u odnosima sa javnošću

Strategije za izradu linkova, poput stavljanja vašeg sajta na listu veb direktorijuma, postavljanja linkova na veb-sajtove lošijeg kvaliteta (2.0) i ostavljanja linkova u komentarima na forumima, ne pomažu više rangiranju, a mogu čak izazvati i kazne na Google pretrazi. Usled toga, vrednost legitimnih, visoko-kvalitetnih navođenja i napomena je veća nego ikad. Zato je važno da imate makar nekoliko ljudi u svom timu koji mogu doći do izdavača i drugih uticajnih ljudi u vašoj industriji, sklapajući odnose i dobijajući visoko-kvalitetne linkove kroz dragocene napomene i navođenja na svojim platformama.

Prema podacima sa Moz and BuzzSumo, dobro istražen sadržaj, novinarstvo informisanja mišljenja, obiman sadržaj, objave spiskova i ‚‚Zašto" objave će verovatno pokupiti veliki broj prirodnih navođenja, kao i društvenih objava.

Adwordiser-SEO1.jpg

FOTO: adwordiser

5. Mislite lokalno

Čak i da poslujete na državnom ili međunarodnom nivou, najveća greška koju preduzeće može da napravi je da ignoriše važnost optimalizacije lokalne pretrage. Prema istraživanjima seoClarity-ja, rezultati lokalne pretrage su u 93 posto slučajeva na prvom mestu, nasuprot 25 posto slučajeva u starijim analizama. Pa ako u vašem poslu nema ničeg lokalnog, vrlo je verovatno da neće postići visoke rezultate u pretrazi.

Ako zadužite nekog da razvija i održava prisutnost u lokalnoj pretrazi, preduzeće će dobiti na vrednosti, naročito ako zaposlite nekog u firmi ili van nje da postavlja i održava lokalne liste na vaš veb-sajt i na platforme treće strane poput društvenih medija ili sajtova.

6. Napravite carstvo društvenih medija

Kreiranje društvenog prisustva smatra se suštinskom marketinškom strategijom već duže vreme, ali nova istraživanja iz Metrike pretrage su pokazala da je Google takođe počeo da razmatra društvene signale (objave, tvitove, +1, i slično) za rangiranje. Štaviše, ova istraživanja pokazala su da su brojni društveni signali na Fejsbuku, Google+, Tviteru i Pinterest-u u uzajamnom odnosu sa visokom pozijicom na Google-u.

Za preduzeća, ovo znači da je kreiranje carstva društvenih medija na značajnim platformama i određivanje tima koji bi promovisao i koji bi se angažovao bitnije nego pre, ne samo za kreiranje prisustva brendova, već i da se zadrži konkurentnost u potrazi.

Novi podaci će u 2016. bacati svetlo na koje SEO faktore vaš posao treba da se fokusira. Najvažnija stvar koju možete da uradite je da budete u koraku sa ovim istraživanjem i aktivno širite nova znanja bitnim članovima tima u vašoj firmi.

IZVOR: entrepreneur


Jovan je mladi i perspektivni pisac koji pisanjem i prevodjenjem budi u vama neodoljivu zelju za citanjem!