Svi izazovi šefovanja
Pixabay

Kako tvrde stručnjaci, promena jeste ključna stvar, ali uspeh je zagarantovan samo ako je promena izvršena na pravi način. Jedan od najvećih izazova je prilagođavanje novoj ulozi u odnosu sa dojučerašnjim kolegama.


Kako biste i vi, ali i ljudi iz okruženja, lakše prihvatili promenu, možete pratiti neki od saveta stručnjaka.


Pixabay
Pixabay

Redefinišite svoj odnos sa kolegama

Redefinisanje je osnov izazova koji je pred vama. Sve oko vas ostaje isto samo se jedna bitna stvar menja – vaša uloga u poslovnom okruženju. Zato je potrebno napraviti uspešnu promenu ka vašoj novoj ulozi.


Prioritet je u svakom slučaju definisanje ciljeva i izgradnja poverenja među članovima tima. Sem toga, važno je da se pridržavate nekoliko osnovnih principa kada su u pitanju postojeći odnosi u kojima vaše kolege postaju vaši podređeni.


Savet Majkla Votkinsa sa Harvarda je da prvenstveno uspostavite autoritet. Jako je bitno da pronađete balans između super kolege i iskompleksiranog šefa. U svakom slučaju, dajte sve od sebe da tu sredinu pronađete što pre, pre nego što izgubite prijatelje među kolegama, ili možda čak i mesto šefa.

Menjajte se postepeno

Ovaj korak, iako je samo nastavak prvog, nije nimalo lakši. Poenta je da sve što menjate, menjate postepeno. Preporuka je da se držite principa prvo se posavetuj, pa donesi odluku, ukoliko niste sigurni u odlučivanje o problemima sa kojima ćete se suočiti, naročito u prvih nekoliko meseci.


Tako ćete učvrstiti svoj autoritet na osnovu već ustaljene prakse. Slušajte svoje kolege i razmenjujte mišljenja kao što ste to radili i pre nego što ste postali šef. Vaša sposobnost za donošenje odluka i svest o odgovornosti, dve su stvari presudne za način rada celog tima. Samim tim što ste u odlučivanje uključili i ostale članove tima. steći ćete još veće poštovanje, a njima ćete staviti do znanja da je ipak konačna odluka na vama.

Fokusirajte se na rezultate

Sledeća bitna stvar je fokusiranje na ono što je zaista bitno za posao. U skladu sa vašom novom pozicijom, mnogi će motriti na svaki vaš korak. Zato na trenutak zaboravite na svoje interese i karijeru i fokusirajte se na stvari koje su od bitnog značaja za posao.


Trudite se da, bar u  „probnom“ periodu budete šef koji radi svoj posao kao da nikada do tada niste kročili u firmu. Ne obazirite se na eventualno ulagivanje kolega. Nemojte se iznenaditi čak i ako budu očekivali od vas da zažmurite na neki njihov propust, jer, ipak ste do juče bili kolege.


Držite do sebe i pokažite svima da vam je posao na prvom mestu.


Pixabay
Pixabay

Sa ljudima nežno, sa problemima snažno

Držite do sebe i trudite se da međuljudski odnosi u timu ostanu dobri, ali dajte ostalima do znanja da je ipak posao prioritet. Veoma je važna efikasna podela zaduženja i odgovornosti među članovima tima. Sposobnost organizovanja je glavna odluka svakog lidera, naročito dobrog.

Bez obzira na kom nivou delegiranja se nalazite, vaš uspeh zavisiće od vaše sposobnosti da odaberete prave ljude koji čine vaš tim. Neka to budu ljudi koji dobro rade svoj posao, poštuju autoritet, a pre svega ljudi kojima verujete.

Promenite način komunikacije

Na kraju, ali ne i manje bitno, prihvatite da napredovanje sa sobom nosi mnoge promene. Samim tim se menja i vaš odnos sa kolegama, koji sada treba da bude manje ličan. Kada ljudi rade zajedno, prirodno je da međusobno postanu prijatelji. Nažalost, prijateljstvo i posao ne idu uvek zajedno. Zato se trudite da prema podređenima imate univerzalan odnos – podržite ih kada treba, ali neka budu svesni da istrpe i kritiku kada je zasluže. Vaš odnos ne sme da bude zasnovan samo na osećanjima, jer će to uticati na posao.


Ne zaboravite da je vaš uspeh na funkciji  dug put koji treba tek da pređete, a ne cilj na koji ste već stigli.


IZVOR: poslovi.infostud