FOTO: Pixabay
1. Udružite se sa drugima
„Redovno razgovarajte sa drugim poslodavcima u nameri da oživite svoje okruženje“, rekla je Makrejova. „Razmenite ideje i osmislite zajedničke akcije. Sprovedite snagu povezanosti u delo“, dodala je.
Ona dodaje da ljudi, kada su u kontaktu, zajedno dolaze do boljih ideja, kao i da bi vlasnici preduzeća trebalo da potraže još neke kolege koje razmišljaju kao i oni i da izbegavaju „negativce“, tj. one koji primenu inovativnih ideja dovode u pitanje.
2. Učestvujte na posebnim događajima
Posebni događaji se već održavaju. Međutim, najteže je pridobiti vlasnike preduzeća da učestvuju na njima.
Ona apeluje na ove pojedince da se pridruže, prošire novosti, da budu otvoreni za pitanja za vreme trajanja događaja i da organizuju određena dešavanja na njihovim prodajnim mestima.
„Organizujte u svojoj radnji, recimo, izložbu nečijih slika ili neki koncert“, rekla je Makrejova i nastavila: „Prođite kroz listu svojih kupaca i pronađite nekoga ko se bavi umetnošću i pozovite ga da izlaže u vašoj radnji“.
3. Pružite bolju korisničku uslugu
„Vlasnici koji žele da ožive regije u kojima su osnovali svoje kompanije moraju svojim mušterijama pružiti bolju uslugu. Na primer, neka radno vreme određuju kupci, a ne vi sami“, kaže Makrejova.
„Dajte sve od sebe kada se radi o usluzi koju pružate potrošačima i onima koji vas posećuju tokom posebnih događaja“, savetuje ona: „Svakako će vam biti od koristi, bilo da regija u kojoj poslujete propada ili ne“.
FOTO: Pixabay
4. Budite u toku
Brzina kojom se odvijaju promene u maloprodaji nikada nije bila veća, a sa načinom svog poslovanja treba da eksperimentišete, kako biste otkrili nove stvari i uvideli šta vam odgovara, a šta ne.
To uključuje i upotrebu tehnologije. Rasprostranjenost mobilnih uređaja koji koriste Google Maps i aplikacije za lociranje kao što su Foursquare i Perch, koji se usredsređuju na lokalna poslovanja, samo je ubrzala ove promene.
„Pogledajte svoj učinak na internetu“, savetuje Braunova. „Da li je vaš sajt prilagođen telefonima? Može li se pronaći upotrebom alata za pretraživanje? Neka se vaša kompanija nađe u lokalnom imeniku“, naglasila je.
Ona takođe preporučuje da vlasnici kompanija razmisle o blogovima kao načinu da se izgradi ime, ali i poverenje kupaca. U vezi sa tim, Makrejova je rekla da bi kompanije trebalo da se reklamiraju na različite načine, kako na internetu, tako i van njega, kako bi došle do novih mušterija.
„Budite tamo gde potencijalni kupci mogu da vas pronađu“, rekla je. „Ovo uključuje internet, ali nije ograničen isključivo na njega“.
Takođe, naglašava da će, prema istraživanjima kompanije IBM, u narednih pet godina maloprodaja postati veoma popularan trend.
Otkriva nam i da će za pedesetak godina kupovina u lokalnim radnjama nadmašiti kupovinu preko interneta.
„Najbolje radnje od cigle i maltera kombinovaće impresivnu, neposrednu kupovinu u prodavnici zajedno sa još nekoliko pojedinosti – ocenama kupaca, preporukama, listama želja i slično – što je rezultat digitalne povezanosti“, rekla je Makrejova.
„Kupcima će ići na ruku to što robu mogu da opipaju, kao i to što će kupljene proizvode moći da ponesu sa sobom kući, istog trenutka, zajedno sa usputnim onlajn sadržajima koji će obogatiti njihovu sledeću kupovinu“.
5. Isprobajte nove načine poslovanja
Pošto nećete istog trenutka znati šta je ono što nove mušterije žele, Makrejova predlaže da vlasnici kompanija pronađu nekog ko najbolje oslikava ciljnu grupu i da onda ta osoba napravi u uglu radnje ili na nekoliko polica „privremenu radnjicu“ u kojoj bi izložila proizvode za koje misli da bi se dopali toj ciljnoj grupi.
„Naučićete mnogo od njih, a takođe ćete steći i iskustvo što se tiče načina na koji se najbolje uslužuju nove mušterije“, rekla je.
6. Obratite pažnju na napuštene građevine
Braunova ističe da je jedan od načina da oživite oblast u kojoj ste započeli poslovanje da odvedete zainteresovane klijente u obilazak napuštenih građevina. Prilikom takve šetnje, možda će neki drugi poslodavci iskoristiti ovakvu priliku i baš ovde otvoriti svoja nova maloprodajna mesta i tako proširiti svoje poslovanje.
Makrejova dodaje da je ovo slučaj za male lokalne radnje, ali i za one koje se nalaze u velikim gradovima.
„Veliki gradovi sačinjeni su od naselja“, rekla je, „a broj stanovništva nekada dostiže i stotine hiljada ljudi. Iako u manjim mestima živi samo nekoliko stotina ili nekoliko hiljada stanovnika, ljudi u ovim dvema zajednicama su isti, nezavisno od veličine mesta. Novi trendovi pre dopiru do urbanih mesta, ali, na kraju krajeva, iste promene se dešavaju svuda“.
Ukoliko i vi primetite da regija u kojoj se nalazi vaše poslovanje propada, pokušajte da primenite neki od ovih šest saveta – i očekujte poboljšanje!
IZVOR: Small Business Trends