Tri glavne prepreke u zapošljavanju stranaca

Foto: Tekst linka

Prevela: Mirjana Dragović

Studija koju je sproveo CEMS, vodeća organizacija u sferi edukacije o upravljanju, pokazala je da u Sektoru ljudskih resursa dolazi do poteškoća prilikom njihovog pristupa kandidatu.

Ovo za Britance nije dobra vest.

Strani državljani već godinama dokazuju koliko su značajni za biznis u Britaniji: pronalaze rešenja za neadekvatnu poslovnu kompetentnost, obogaćuju radnu kulturu, nude jedinstveni mentalitet, povećavaju potencijal za međunarodnu trgovinu i slično.

Zapošljavanje stranih državljana je ključ za uspeh mnogih organizacija. Radnici iz stranih zemalja donose zaradu od 210 milijardi funti godišnje, a rade tek za nekoliko britanskih firmi.

CEMS je u svom izveštaju istakao velike probleme koje radnici u Sektoru za ljudske resurse imaju prilikom zapošljavanja stranaca. Predstavljamo vam te probleme, ali i načine kako možete da ih izbegnete.

Kulturološki šok

Četvrtina zaposlenih u Sektoru za ljudske resurse smatra da je kulturološki šok veliki problem, a evo i zbog čega:

1. Efekti kulturološkog šoka se ne mogu proceniti dok se kandidat ne preseli u inostranu zemlju, zbog čega je teško predvideti ih.
2. Ako je uticaj kulturološkog šoka toliko porazan za kandidata, doneće ogromne troškove premeštanja i samog zapošljavanja.

S obzirom na to kakve sve probleme kulturološki šok može da izazove, trebalo bi da bude od ključne važnosti za period integracije vašeg zaposlenog.

Trebalo bi da priprema počne pre premeštaja - ponudite im materijale i informacije o tome šta mogu da očekuju kada se presele. Takođe je preporučljivo da podstaknete kandidate da posete vašu zemlju pre zaposlenja i počnu sa prilagođavanjem novoj kulturi.

Nakon što se presele, budite im od pomoći. Svako drugačije reaguje na kulturološki šok: nekome neće predstavljati problem, dok će nekome jako teško pasti. Trudite se da se prilagodite kandidatima kako biste im olakšali prelazni period i izbegavajte sve što može da dovede do pogoršanja kulturološkog šoka.

Prilagođavanje

Među ispitanim poslodavcima koji zapošljavaju strance čak 48% njih smatra da je prilagođavanje velika prepreka u uspešnom zaposlenju. Problemi sa prilagođavanjem su uobičajeni, čak i za one koji ne odlaze predaleko od svog grada. Međutim, ti problemi su još veći kada je u pitanju odlazak u inostranstvo.

Za razliku od kulturološkog šoka, problem prilagođavanja manje je štetan ali često traje duže. Za prilagođavanje je potrebno dosta vremena. Ako radnik ne može da se prilagodi, velika je verovatnoća da će da napusti posao. Za rešavanje ovog problema potrebni su vreme i podrška.

1. Vreme: Dajte radnicima vremena da se naviknu na novo okruženje pre nego što se suoče sa pritiskom samog posla. Popričajte otvoreno o ovome sa kandidatom: morate da znate šta misli ako želite da obe strane budu zadovoljne.
2. Podrška: Nemojte da prepustite radnicima iz inostranstva da sami izvršavaju svakodnevne zadatke, pošto to za njih može da bude veoma teško. Pružite podršku pojedincima i njihovim porodicama: pomozite im pri pronalasku škole, novog doma, odgovarajućeg osiguranja i upoznavanja sa okolinom.

-poslovna_komunikacija.gif

Prepreke u komunikaciji

Uspešna komunikacija je ključ za uspešno snalaženje na radnom mestu, naročito ako je za taj posao potreban sposoban radnik.

U istraživanju su učestvovali samo zaposleni u Sektoru za ljudske resurse. Od svih ispitanika njih 16% smatra da su jezik i ostale prepreke u komunikaciji izazov u zapošljavanju radnika iz inostranstva. Neki kandidati nisu mogli da se izbore sa stresom prilikom komunikacije pod pritiskom.

Prevazilaženje prepreka u komunikaciji iziskuje preventivne korake. Ponudite svojim kandidatima rešenje koje će doneti obostrani uspeh: obezbedite im sve što im je potrebno za lakšu komunikaciju i to kroz jezičko i kulturno obrazovanje. Time ćete istovremeno edukovati svoj tim ili makar jednog člana tima što se tiče njihovih metoda komunikacije.

Ovo dvosmerno rešenje je učinkovito iz prostog razloga: time što ćete vi da uložite trud olakšaćete novom članu svog tima, ali ćete i pokazati posvećenost uspešnoj integraciji zaposlenog. Isto tako ćete obezbediti posrednika u komunikaciji sa novim zaposlenim ako on bude imao poteškoća, barem dok se ne uspostavi adekvatna komunikacija.


Izvor: BM Magazine


Mirjana je veliki filmofil, večiti optimista i veruje da je smeh najbolji lek.