VanMoof: lažnim pakovanjima do pravih rezultata
Pixabay

Kompanija VanMoof uspela je da smanji jedan od svojih rashoda tako što je nadmudrila sistem. Naime, pakovanja u kojima su kurirskim službama slali svoj proizvod imala su drugačiju oznaku zbog čega se njima pažljivije baratalo. Ovo je smanjilo pojavu oštećenja u transportu za čitavih 80%.


Proizvod koji je transportovan na ovaj način je električni bicikl. Iako je njegova cena (i vrednost) značajna i iznosi 3.000$, kurirske službe nisu dovoljno pažljivo pristupale transportu zbog čega oštećenja nisu bila retkost. U nastojanju da reši ovaj problem i smanji stepen oštećenja, a samim tim i svoje troškove, VanMoof je promenio svoje pakovanje. Umesto da odabere čvršće kutije ili veću zaštitu, ova kompanija je počela da šalje svoj proizvod u kutijama na kojima se nalazila slika LCD televizora.


Jedan od suosnivača kompanije navodi da je ideja za pakovanja došla iz razmišljanja o tome šta Amerikanci vide kao vredan proizvod. Njihov zaključak je očigledno bio ispravan, jer su ovim novim pakovanjem zaposleni u službama za dostavu pažljivije baratali.

Pixabay
Pixabay

Da je cilj bio samo stvaranje bolje asocijacije kod kurira, a ne zavaravanje ili kreiranje iluzije, pokazuje činjenica da je na svakom pakovanju navedeno šta je sadržaj kutije. Dakle kompanija i dalje transparentno posluje, bez sakrivanja pojedinih informacija od svojih saradnika i kupaca.


Iz kompanije poručuju da su reakcije i kupaca i kurira pozitivne, kao i da se procenat oštećenja nije vratio na raniji nivo nakon što je obelodanjeno kakvu strategiju kompanija koristi. Ono što brine vlasnike VanMoofa je preuzimanje ideje od strane drugih firmi.

Što više kompanija bude koristilo istu taktiku, smanjivaće se efikasnost iste.

Prema rečima kreativne direktorke kompanije problem sa oštećenjima u dostavi nije u vezi sa korišćenjem usluga jedne konkretne kurirske službe, već je problem koji se uporno javljao bez obzira na to sa kim je VanMoof sarađivao. Oštećene bicikle kompanija je morala da prodaje po nižoj ceni čime je trpela dodatne finansijske gubitke. Interesantan je podatak da se ovaj problem sa oštećenjima najviše javljao na teritoriji SAD iako su VanMoof bicikli dostupni i u nekoliko gradova Evrope i Azije.

VanMoof  uspešno posluje od 2009. godine kada su je osnovala braća Carlier. Njihova želja je da onima koji svakodnevno koriste bicikl ponude što bolji kvalitet vožnje po gradu. Kupovinom bicikla kompanije VanMoof kupci sebi obezbeđuju kvalitetan proizvod, redovan servis i reparaciju ako se za tim pokaže potreba. Kompanija je čak preuzela na sebe i pronalazak bicikla u slučaju da isti bude ukraden.


Dugogodišnji opstanak i uspeh kompanije dokaz je preduzetničkog duha njenih osnivača, mada će oni reći da je uspeh kompanije rezultat njihove snažne motivisanosti da stvore bicikl sutrašnjice.



izvori: BoredPanda.com, Independent.com, VanMoof.com