YouTube - mesto gde se snovi ostvaruju

FOTO: newmediadl

Jedan od najvažnijih elemenata internet kulture današnjice – YouTube, osnovan je 14.02.2005. godine od strane Čeda Harlija, Stiva Čena i Džaveda Karima. Svojom idejom, ostavili su trag u istoriji.

Prvi postavljen snimak na YouTube “Me at the zoo” postavljen je 23.04.2005. godine. Traje 18 sekundi i pokazuje jednog od osnivača u zološkom vrtu. Snimak je i danas dostupan na sajtu. U novembru sledeće godine Google kupuje sajt za neverovatnih 1,65 milijardi Američkih dolara.

Do tog trenutka, još uvek smo živeli u eri emitovanja, u kojoj smo bili ograničeni samo na televizija i novine ukoliko bismo želeli da se informišemo o najnovijim događajima. A to se često dešavalo, satima pošto se taj događaj završi. Međutim, sa razvojem YouTube-a i ostalih društvenih mreža, danas možemo reći da živimo u eri komunikacije. Prozor u svet nam se nalazi u džepu, torbi ili na radnom stolu. Svako od nas može javno iskazati svoje mišljenje o tim događajima, neverovatnom brzinom.
Kako je pažnja najvažniji resurs ne svetu, ona danas postaje i najvažnija vrednost u medijskom svetu.

Pre dvadeset ili trideset godina, bilo je skoro nemoguće pokrenuti posao. Ukoliko bi se neko ipak odlučio na tako nešto, osim što je bilo potrebno da bude rođen pod srećnom zvezdom, morao je da uzme zajam od banke, prijatelja, porodice i rizikuje sve što ima, da bi uspeo u svojoj nameri.

Međutim, danas su stvari potpuno drugačije. Svaki dan bombardovani smo uspešnim pričama ljudi iz celog sveta. Jedina zajednička stvar tim ljudima je, da su uvideli potencijal vremena u kojem živimo, a zatim spremno krenuli da naporno rade kako bi taj potencijal iskoristili, na najbolji mogući način. Ovde se konkretno misli na rad uz pomoć društvenih mreža i internet platformi. Svako sa malo mašte i pristupom internetu, može da ih iskoristi da privuče ogromnu publiku i lansira sopstveni posao, iz udobnosti svog stana.

arton6091.jpg

FOTO: forexinfo

Jedna od najvećih i najplaćenijih platformi je upravo YouTube. Ukoliko se neko odluči da vodi posao na toj platformi, skoro svaki finansijski rizik je otklonjen.
Gotovo da ne postoji osoba sa pametnim telefonom ili kompjuterom koja ne poseti YouTube bar jednom dnevno. To nije samo sajt na kome možete da slušate muziku. On je mesto gde se snovi ostvaruju! Koncipiran na način da za svaku osobu postoji prostor da pogleda i podeli ono što je najviše interesuje, ne čudi što je postao neizostavan deo našeg dana.

Ukoliko volite i uživate da pevate, putujete, pričate, kuvate, glumite, igrate igrice ili bilo šta drugo za čime osećate strast, YouTube je pravo mesto za vas. Mesto uz pomoć kojeg možete započeti drugačiji, srećniji život. Radeći ono što volite. Ideja od koje ćete početi, ne mora da dođe direktno od vas. Potpuno je dozvoljeno upotrebiti koncept koji je dokazano uspešan i razraditi ga na svoj način. Uzmite tuđu ideju i preoblikujte je u svoju. Ili kombinovanjem više ideja stvorite novu i jedinstvenu. Dodajte lični pečat na sve što vam se sviđa.

Onog momenta kad ideja postane vaša, vreme je da krenete u avanturu. Izgradite publiku, odnosno dozvolite publici da pronađe vas. Ukoliko razumete njihove probleme, lako možete naći način da rešite te probleme i ulepšate im dan. A zbog toga ćete imati predivan osećaj, bićete ispunjeni i srećni, a takođe ćete dobiti i više nego fer kompenzaciju.

Boost_Productivity_Of_Content_Creators.jpg

FOTO: TheGeekDesire

Postoji više odlika uspešnih YouTube kanala. Pomislite na najbolji sadržaj koji ste pogledali u skorije vreme. A onda razmislite, kako ste se osećali dok ste ga gledali. Upravo to kako ste se osećali, igra jednu od najbitnijih odlika uspešnog sadržaja. Ukoliko odlučite da se bavite YouTube-om, prvo što treba da se zapitate je – kako želim da se moja publika oseća! Izazivanje emocionalne reakcije je Zlatno pravilo kreiranja svakog uspešnog YouTube sadržaja. Ta reakcija može biti sreća, smeh, tuga, iznenađenost, bilo šta što se uklapa u ono što želite da prezentujete.

Ispričajte priču, naša sklonost prema pričama nastaje iz osnovne ljudske potrebe da nalazimo obrasce po kojima se život dešava. A priče su odličan način da privučemo ljude i povežemo se. Inspirišite ljude da krenu u akciju. Takav sadržaj masovno se deli po društvenim mrežama i ostavlja dubok utisak na ljude koji ga gledaju. Pokušajte da potvrdite ili opovrgnute tuđe pretpostavke. Osnovna ljudska osobina je, da kada su suočeni sa takvim sadržajem, u kojem im neko govori da jesu ili nisu u pravu oko nečega, imaju potrebu da ga dublje istraže. Neočekivani obrti su takođe dobrodošli i često su jedan od nezaboravnih delova svakog odličnog sadržaja. Takođe, svaka tema koja postoji na svetu, može biti objašnjena na novi način. Ukoliko mislite da ste u stanju da to uradite, definitivno pokušajte. Poslednja stvar na koju treba da obratite pažnju su popularne teme. Ukoliko povežete svoj sadržaj sa, u tom trenutku, popularnim temama imaćete mnogo veću šansu da njega primeti više ljudi.

virality.jpg

FOTO: mentorphile

Ukoliko iskoristite ove odlike uspešnih kanala i primenite na svoj kanal, šanse za uspeh će vam umnogome porasti. A ukoliko vaš kanal postane uspešan, bavljenje njime će postati upravo vaš posao. Još uvek zvuči neverovatno, ali ovo je pravo vreme u kojem radeći ono što volite, možete živeti srećno i biti finansijski osigurani.

Zarađivanje na YouTube-u ne dolazi samo od samog YouTube-a, odnosno reklama koje se nalaze na početku svakog drugog ili trećeg klipa. Način na koji se vreme promenilo prepoznala su sve velike kompanije i marketinške agencije. Sponzorstvo je san svake osobe koja skupi dovoljno hrabrosti da se upusti u ovu avanturu. Za 10 ili 15 sekundi u kojima pomenete vašeg sponzora, možete dobiti i više nego dobru kompenzaciju. Takođe možete prodavati svoje proizvode, što će vaši gledaoci koji postanu navučeni na vas i vaš sadržaj, jedva dočekati. Zaista, nebo je granica!

Na YouTube treba gledati kao na vođenje biznisa. A jednom kada započnete, dajte sebi dovoljno vremena i uložite trud, da bi polako postajali sve bolji i bolji.

Ideja je ono što može promeniti način na koji ljudi vide svet! A to je upravo ono što su Čed Harli, Stiv Čen i Džaved Karim uradili.


Pročitajte i:
Kako do sjajnog saopštenja za javnost?
Multitasking: Previše dobro da bi bilo istinito
Uticaj reklama na decu