Zahvalite se svojim radnicima!
Pixabay

Koristimo je toliko često, napolju, kod kuće, a pogotovo u kancelariji, da je izgubila svoje značenje, kaže Dr Emilijana Sajmon Tomas, neurolog, stručnjak za sreću i naučni direktor UC Berkeley's Greater Good Science Center. Ako na brzinu promrljate kratko „hvala“ kolegi koji vam je mnogo pomogao i posle toga ne kažete više ništa, mogli ste umesto toga da kažete i „hvala ni za šta“.

„Ovo se posebno odnosi na šefove koji osećaju da ne moraju da se zahvale zaposlenima, jer za to im plaćaju”, rekla je Sajmon Tomasova u telefonskom intervjuu za Entrepreneur. „Ovo je dugi put, počevši od toga kako šefovi mogu predstavljati zahvalnost, ali ne preko programa radnik meseca koji mogu izazvati uzajemno neprijateljstvo. To može da bude jednostavno – proviriti kroz vrata nečije kancelarije i pravilno reći „hvala“ što su uložili trud i potrošili svoju energiju da vaš biznis postane uspešniji“.

Jeste li obratili pažnju na reč „pravilno” ovde? Da se pravilno i iskreno zahvalite svojim zaposlenima – na načine koji su naučno dokazani da povećavaju sreću i, kao posledicu, produktivnost na poslu – kaže Sajmon Tomasova i naglašava da ćete da se iskažete pameću ako budete pratili tri sledeća koraka:

1. „Hvala” ili „hvala vam” recite od srca.

Ovo je najbolje učiniti licem u lice – ne preko mejla, tvita, komentara na Fejsbuku ili čak ručno napisane poruke. „Kad kažete hvala, stvarno recite to od srca i mislite na to, pogledajte u oči jedno drugome i učinite to na najsavesniji i pažljiv način, ne kao da izgovarate osnovnu reč, jer to nije istina”, kaže Sajmon Tomasova. „Ovo je puno više. Izražavate svoju iskrenu zahvalnost”.

Imajte na umu da ona priznaje da neki ljudi mogu smatrati apsurdnim ili omalovažajućim kada ih savetujete kako da izražavaju zahvalnost. „Ali katkad svima nama treba neki podsetnik, pogotovo kad su naši zaposleni isključeni”. „Trebalo bi imati na umu da površno, obično hvala koje nema za vas značenje, nikako njima ne pomaže, niti, u stvari, bilo kome drugom”.-poslovna_komunikacija.gif
2. Recite zašto ste zahvalni.
Rečima izrazite na kojoj ste akciji, uspehu, ponašanju zahvalni. Ovo je vreme da pohvalite zaposlene i kolege za nešto za šta su bili zamoljeni da naprave i pokažete da želite da tako nastave i da drugi takođe tako rade. „Recite hvala na ovome i ispunite ovo”, kaže Sajmon-Tomas. „’Znam da je ovo što si napravio. Znam da si uložio trud u X,Y,Y.‘ Ovo može zvučati skoro pa prejednostavno, ali uspešno je".

Nudi prikladan primer pravilnog korišćenja ove metode pri zahvaljivanju uredniku: „Hvala što toliko pažljivo iščitavate moje tekstove i što mi dajete važna uputstva i svoje mišljenje koje mi pomaže u učenju i doprinosi našim čitaocima“.
3. Povežite svoje reči zahvalnosti s time kako je osoba kojoj ste zahvalni, uticala na vas.
Recite pojedincu kako ste zahvalni posebno njemu zbog toga kako je uticao na vas i koju su vam vrednost dodali. „Na taj način zaista menjate priču, osećaj utiska zahvalnosti”, kaže Sajmon Tomasova. „Ne samo jača drugarstvo i saradnju, takođe pokazuje da stvarno misliš to što kažeš, da zaista cenite vrednost koju donose vašem poslu i radnom mestu opštenito“.

Nastavljajući svoj primer zahvaljivanja urednici na temeljnom pregledanju članka, ona kaže: „Nemojte da se bojite da govorite opširnije i ličnije i da priznate da vidite teški posao i trud koji neko ulaže. Možete da kažete: 'Zahvaljujući Vama, napisala sam bolji članak nego što bih napisala kad bih radila sama. Više mi se sviđa krajnji rad i ne bih ovo uspela bez Vas. Hvala Vam na tome'“.
Ishod: „Verovatno će osećati, ‘O, vau, [moj saradnik] priznao je da sam važan deo ove firme. Sigurno osećam smisao zadatka i osećam se neophodnom,. ‘Videćete, trudiće se kao nikad pre”.


Izvor: Entrepreneur