Da li zaista ikada umiremo na internetu?

Foto: Vimeo

Prevela: Ivana Rangelov

Ovo je pomalo zastrašujuća radio bajka 21. veka, jedna vrsta uspešnog „braka” između nostalgije i inovacije. Takođe je jedna od onih zbog kojih GE gaji nadu da će nastaviti sa svojim najnovijim podkastom: „Život posle” (eng. LifeAfter)

Novi podkast prati udovca u njegovom pokušaju da ponovo stupi u kontakt sa svojom pokojnom suprugom putem snimaka koje je ostavila na svim audio društvenim medijima. Nakon slušanja teaser-a za „Život posle”, teško je biti nezaintrigiran i ne osetiti blagu jezu. Niki Tomalin, glavna junakinja podkasta „Poruka” se vratila i jezivo se ponavlja, govoreći slušaocima: „Ja sam ovde da bih vam rekla da neki glasovi žive večno”.

Čini se da je glavna tema predstojećeg podkasta sledeće pitanje: Šta se dešava sa našim digitalnim ostacima kada naša fizička forma nestane? Takođe, ukoliko sve vreme imamo pristup našim voljenima onlajn, da li je to zdravo? Fiktivni podkast se čini kao pogodan prostor za istraživanje ovih futurističkih scenarija – umesto da izveštava o tome kako doživljavamo stvari sada, ovaj format nam dozvoljava da zamislimo (bez skupih elemanata koji oduzimaju vreme, a koje zahtevaju film ili televizija) svet koji još uvek nismo iskusili.

„Ovaj podkast je tako jedinstven način na koji se može pripovedati priča. To je audio. Kao pre kada smo koristili radio”, rekao je za Huffington Post glavni kreativni referent kompanije General Electric, Endi Goldberg. Zatim je nastavio: „Uporedite ga sa knjigom. Kada čitate knjigu, u njoj je sadržano mnogo više detalja nego što ih ima u jednom filmu, jer pisac mora da naslika sliku, a audio funkcioniše na isti način”.

„Mi idemo pomalo u krajnost, ako tako hoćete, u tome kako neko ko je preminuo i dalje govori i komunicira sa vama“, rekao je Goldberg. On se pita: „Šta je digitalno područje? Kako to da postoji ova digitalna verzija „ostataka“ neke osobe i kako to oni komuniciraju?“

typing-on-laptop.jpg

Foto: Lifehack

Glas Tomalinove na teaser-u čudnovato podseća na glasove koje čujemo da dolaze od digitalnih „ličnih pomoćnika” sa kojima imamo interakciju, bilo da je u pitanju umirujući glas sa Gugl mapa, Siri u Apple-u ili Aleksa sa Amazon-a. Kombinujte to sa trenutnom fascinacijom čovekolikim „domaćinima” Westworld-a i izgleda da „Život Posle” stiže u vreme kada se kultura posebno bavi ljudskim identitetom i tehnologijom.

„Postoji veštačka inteligencija koja pomaže nama kao individuama da nam životi budu bolji, korisniji, kako bismo bili produktivniji, a onda postoji i veštačka inteligencija koja ume da postane malo jeziva, zar ne?”, rekao je Goldberg. „Nekako pomera granice priče koja deluje terminatorski. Zaista ne biste želeli da razmišljate u tom pravcu, da mašina postane suviše pametna za ljudska bića. Mislim da postoji nešto jako interesantno u tom mentalitetu sada, u svemu što se događa. Okruženi smo stvarima koje su povezane. Podkast baca drugačije svetlo na sve to”, rekao je.

Ono što ovu priču – osim, znate, samog pripovedanja – čini zanimljivom je i činjenica da kompanija radi brendiran podkast koji, većim delom, ne izgleda kao plaćeni novinski članak.

EU%20OM.gif

Pošto je većina podkastova dostupna korisnicima besplatno, zarađivanje novca preko reklama (u slučaju mreža kao što je „Radiotopija” (Radiotopia) i drugih donatorskih pogona) je neophodan deo toga da se ostane u poslu. Slušaoci i dalje mogu lako da ubrzaju kada naiđe sponzorisani sadržaj, tako da je povoljno za stvaraoce da kreiraju iskustvo koje u najgorem slučaju nije iritantno, a u najboljem slučaju pruža istinski užitak, za njihovu publiku.

Ovaj put koji GE istražuje izgleda kao prirodan sklop uz brend, kao način da se promeni percepcija javnosti i predstavi potencijalno nepoznata tehnologija ushićenoj publici. Neposredna briga koja se javlja u diskusiji o brendiranom sadržaju je ta da li kompanija može biti, po definiciji, objektivna kada predstavlja samu sebe – ali za fiktivni narativ, objektivnost se ne dovodi u pitanje. Moguće je slušati podkast „Poruka” i razumeti da je GE Pozorište podkasta starinskog zvuka iza njega, ali opet nećete imati osećaj da se uključujete u reklamu koja traje deset epizoda.

uploads_2F1477972308230-4aforr8pwzusqoiy-870c7a34d14dcb4fe2843dad31f892d5_2FShowTile_WithTextLogo_3000x3000.jpg

Foto: Amazon Web Services

„Brendovi mogu predstaviti zabavu isto kao i bilo šta drugo, sve dok to radite kako treba i sve dok ne zavaravate publiku ili previše željno predstavljate to”, rekao je Goldberg. Fiktivni podkast, rekao je on, ostvaruje uticaj GE brenda, a da to nije toliko očito. Kao primer, Goldberg navodi tehnologiju ultra zvuka koja se pojavljuje u podkastu „Poruka” kao proizvod kompanije GE koji nije eksplicitno predstavljen kao takav.

Novi podkast je nastavak njegovog prethodnika. „GE prolazi kroz tu ogromnu transformaciju kako postaje kompanija digitalne industrije i rekli smo ’Kako ćemo bolje to uraditi kroz podkast, nego ispričati digitalnu priču?’”, rekao je Goldberg. „Podkast ’ŽivotPosle’ govori o digitalnom zagrobnom životu i o tome šta se tamo događa”, zaključio je.


Izvor: The Huffington Post

Ivana je večiti sanjar koji veruje da postoji svet iza ogledala.