„Nevesta“: Jedna lorkijanska tragedija

FOTO: El Cine En La Sombra

Dva para

„Nevesta“ je priča o ljubavnom trouglu, o neizvesnosti između dva života. Mladoženja (Asier Ećeandija) i Leonardo (Aleks Garsija) su dve reke, dve životinje, dva vetra koji nose Nevestu u različitim pravcima. Mladoženja je „dete vode, od kojeg ona očekuje decu, zemlju, zdravlje...“. Ali Leonardo je „jedna tamna reka puna granja koja ju je privlačila vrbama svojim i pesmom svojom”. Mladoženja je njen kraj, dok je Leonardo „poput udara mora, kao udar kopita mazge, i uvek je odvuče, uvek - uvek…”. Ko nije iskusio ovakvu neizvesnost i našao se na ovakvoj raskrsnici?

Inma Kuesta – Lorkijanska heroina

Lorkijanske žene su boginje. U sebi nose svu ljubav i razaranje ovog sveta. Sve one nose u sebi preveliku i snažnu želju za smrću koje mozemo naći u svakom pesnikovom delu. Nevesta je jedna žena na raskrsnici, sa neizvesnošću koja je postala deo nje... Samo živahne oči poput očiju Inme Kueste, koje u sebi skrivaju i strah i strast, mogle su da dočaraju tu snagu sudbine. Samo ona je mogla da prihvati takav izazov. Ona je Nevesta.

la_novia_inma_cuesta.jpg
FOTO: SensaCine

Estetski izazov

Lorka se priseća jednog konja, jednog oka na nebu, bodeža, pustinja, kovačnica, stakala... Stvara rezonancu koja prelazi preko korenja stabala, curi kroz koštanu srž i stiže do zvezda. Federiko nas tera da pevamo i igramo oko vatre koja nas hipnotiše svojim šaptajima: „Zato što me vučeš, i ja odlazim, pa mi kažeš da se vratim, pratim te daškom vetra, poput vlati trave...“. Morali smo prevesti Lorku slikama, najlepšim koje smo mogli da zamislimo i stvorimo. Pokušali smo da izazovemo jedan estetski, vizuelni i zvučni doživljaj, postavljajući celu priču u ruralnu pustinju bez imena, u neko vreme bez datuma, između stvarnog i nestvarnog. Svet u kome zemlja govori, a nebo sluša, gde Nevestin dah ostaje da luta, kao vlati trave.

_event_management.gif

Sporedne uloge

„Nevesta“ slika porodični raskol, borbu ljudi koji su duboko pustili korenje, borbu grubih, čvrstih, prostih ljudi. U „Nevesti“ smo imali tu privilegiju da računamo na glumice i glumce iz zemlje. Tu su: Luisa Gavasa, Ana Fernandes, Marijana Kordero, Konsuelo Truhiljo, Letisija Dolera, Veronika Moral i naravno, Karlos Alvares-Novoa, nevestin otac, učitelj i prijatelj, značajni protagonista svih naših priča, koji nas prati do poslednje priče.

la_novia_cartelera.jpg
FOTO: Fotogramas

Izazov adaptiranja Lorkinog dela

Postoji nešto suštinsko u Lorki, od semena onoga što jesmo i što zamišljamo, nešto vitalno, nešto što je izvan granica vremena i prostora. Preneti Lorkinu reč i njegov simbolični svet u okvire filma i platna, pretvoriti ga u svetla, senke, boje, predmete, pokrete, teksture, udisaje, ambijente, poglede, bio je jedan gigantski poduhvat. Sam tekst „Krvave svadbe“ je zapanjujuće lep, toliko da smo ponekad osećali strah.

Izazov je bio dati mu telo, materiju i istinu njegovoj reči, dovesti ga u naše vreme, učiniti prirodnim, ali ne i trivijalnim, niti pritom izgubiti njegovu zvezdanu muziku. Lorka komponuje svojim stihovima jednu partituru koju smo pokušali da odsviramo najbolje što smo mogli uz pomoć onoga što nam je bilo na raspolaganju: fotografijom, muzikom, pejzažima, kao i glasovima i pogledima glumaca, strasnim Lorkinim poštovaocima.

IZVOR: Fotogramas