Novi Marvelov junak iz stare ideje
Pixabay

Najnoviji Marvelov strip junak je zasnovan na staroj ideji. Marvelova legenda Dzek Kirbi, jedan od stvaraoca serijala Fantastic four („Fantastična četvorka“), X-Men i mnogih drugih, 1978. godine je stvorio kratkoročni serijal Devil Dinosaur („Đavolski dinosaurus“). Glavni junaci su bili crveni Tiranosaurus Reks i njegov prijatelj Mesečev dečak, mladi pećinski čovek.

Devil%20Dinosaur%201.jpg

Marvel je najavio povratak Devil Dinosaur serijala – koji ce dobiti novog saradnika. Ovoga puta, T-Rex ce kao podrsku dobiti devojčicu u svojim ranim tinejdžerskim godinama, Lunelu Lafajet, iliti Moon Girl (Mesečeva Devojčica). Pomocni urednik Emili Šo je izjavila za Entertainment Weekly da je kreativni tim zajedničkim snagama došao na ovu ideju. Spomenuvši urednika Marka Panićia, izjavila je: „Mark i ja smo došli do zaključka da ne postoji neka šira ponuda za mlađe čitaoce, nemamo šta da ponudimo roditeljima koji dođu sa malom decom''.

Zapitali su se može li Marvel da stvori nešto u čemu će uživati i mlađi i stariji čitaoci, nešto što bi podsećalo na Pixar. Radnja novog stripa Moon Girl and Devil Dinosaur, čija je premijera najavljena za novembar, odvija se na Menhetnu, u sadašnjosti, nasuprot originalu - radnja originala odvijala se u alternativnom univerzumu, nastanjenom dinosaurusima i pećinskim ljudima.

Marvelov „novi’’ serijal je čist dokaz da ponekad, kopajući po starim idejama, možete naći nešto veoma vredno. Letopisi dizajna i inovacija preplavljeni su primerima ideja koje su ugledale svetlost dana godinama, pa čak i decenijama, nakon što su se rodile.

Kako izjavljuje Inc.com kolumnista Stiven Ki, jedna od prednosti je što potrošačka osnova za ovu ideju već postoji. U Marvelovom slučaju, obožavaoci stripa toliko poštuju Kirbijev rad, da svaka njegova nova ideja biva toplo dočekana. Veterani nisu zaboravili original Devil Dinosaur. Kao što svaka najava novog Star Wars („Ratovi zvezda“) filma privuče pažnju vernih, dugogodišnjih obožavaoca, isti efekat ima i svako novo Kirbijevo delo. To je prednost koju Marvel poseduje – da iz starog serijala stvori potpuno novi.

Štaviše, ponekad je ideja dosta ispred svog vremena. Jedna od promena u pop kulturi i zabavi, nastala posle 1978, je Pixar. Pored toga, Hari Poter, najveća eksplozija mašte, oformio je kategoriju „mladih“, kao jednu od glavnog značaja u oblasti pripovedačke zabavne industrije. Izdanja koja pripadaju ovoj kategoriji, kao što je The Fault in our Stars („Krivica u našim zvezdama“), načinile su trend od, nekada ličnih, tinejdžerskih idiosinkrazija, osobina svojstvenih samo njima. U ovakvom kontekstu, možete videti zašto je savršeno vreme za promociju lika kao što je Moon Girl.

Ali ovakvi primeri nisu ograničeni na oblast kreativne trgovine (kao što su Marvel I i industrija knjiga). U svom eseju iz 2009. god. „Moć starih ideja,“ Rozabet Mos Kanter, profesor Poslovne škole Harvard, ističe da mnoge „Fordove“ ekološke tehnologije datiraju iz četrdesetih godina prošlog veka. „Očigledno je da je „Ford“ duže vreme znao kako da napravi lakše čelične predmete i motore sa direktnim ubrizgavanjem. Neke od ovih ideja za potrošnju goriva uz uštedu energije su se već pokazale efikasnim u evropskim vozilima’’, napisala je za Harvard Business Review.


Ovo zapažanje ju je navelo da se pozabavi pitanjem: ako su nam rešenja sve vreme bila pred nosem, zašto ih nismo primenili ranije? Najtačniji odgovor je jednostavno – nedostatak vođstva ili slabija kultura u okviru inovacija, gde upravo obični službenici dolaze do originalnih ideja, ali isuviše oklevaju da ih predstave onima na vrhu.

Međutim, u nekim drugim slučajevima, tržište jednostavno nije bilo spremno. Ekološka vozila su bitnija današnjim potrošačima, nego onima iz 2009. i bila su mnogo bitnija u 2009. nego u 1949. Isto tako, deoničarske kompanije kao što su „Uber“ i „Airbnb“ su razrešile višedecenijske probleme. Ono što im je omogućilo da prosperiraju bila je promena u poverenju potrošača u mobilnu tehnologiju, koja je omogućila prilagodljiva rešenja tih problema.

Na sličan način, Marvel je uočio da je idealno vreme da se pomešaju bezvremena dopadljivost Devil Dinosaur-a sa savremenom potražnjom za mlađim junacima, kao što je Moon Girl. Pouka svega je podsetnik na to kako ideje mogu da napreduju i ugledaju svetlost dana. Kreativnost nije uvek spontana i prosvetljujuća. Ponekad zahteva kombinovanje klasičnih ideja sa savremenim uslovima.


IZVOR: INC