Ovo su američke mašine iz snova!
Pixabay

Oldsmobil (Oldsmobile), 1937. Proizvedeni od strane „Dženeral Motorsa“ (General Motors), svi GM automobili, bez obzira na cenu, imaju svoje vizuelne identitete koji su nadograđivani na godišnjem nivou, što je dovelo do promene modela na svakih godinu dana koja je transformisala industriju.

Automobili i američki san idu ruku pod ruku. Tokom 20. veka, pionirski duh burnog individualizma i svevažeća potraga za srećom koji su definisali Sjedinjene Države pronašli su svoj savršeni izraz u automobilima koje su vozili njihovi građani.

Dugotrajna privlačnost automobila se može pronaći u marketinškoj literaturi koja je pratila lansiranje najnovijih modela određene godine. Hvalisave, optimistične tvrdnje performanse, brzina i udobnost su pratili predivni umetnički dizajni bezvremenih vozila sa dosta oblina i aerodinamičnih finesa.

Amerikanci su bili zavedeni da prihvate automobil kao otelotvorenje modernih snova.

„Grafike dizajna automobila, Vizuelna istorija od zlatnog doba do krize gasa 1900-1973“ Džima Heimana, Stivena Helera i Džima Donelija predstavlja neke od najboljih primera klasične umetnosti.

Kako koautor Stiven Heler tvrdi, „Amerikanci su bili zavedeni da prihvate automobil kao otelotvorenje modernih snova, potreba i strasti.“
Bitka među brojnim proizvođačima automobila za srca, umove i novčanike američke populacije je bila oštra – kao što prikazuje ekstravagancija umetničkih radova sa puno troškova.

Marke Ford, Oldsmobil, Pakard (Packard), Ševrolet (Chevrolet) i Pontijak (Pontiac) su bile zarobljene u bici do smrti; ukratko, umetnički rad je bio važan. Automobilske kompanije koje su prodavale mehaničke vrline svojih vozila su izbacivane iz posla. Uspešne kompanije su znale da moraju da prodaju životni stil.

EU%20OM.gif

„Proizvođač automobila je mogao da vas ubedi da ste pametni, dobar supružnik i heroj za svoju decu ukoliko odaberete njegov auto“, kaže Džim Doneli.
Više nego štampani prikaz automobila, dizajni i ilustracije su imali ogledalo za američko društvo i reflektovali su ono što je kupac želeo da bude – kul, moderan, dinamičan i uspešan. Ilustracije, kao i automobili koje su predstavljale, bile su materijal od koga su napravljeni snovi.

„Grafike dizajna automobila, Vizuelna istorija od zlatnog doba do krize gasa 1900-1973“ objavljuje izdavačka kuća Tašen (Taschen).



Ševrolet Korveta (Chevrolet Corvette), 1958. godina. Sportske Korvete su bile inspririsane malim, brzim evropskim sportskim automobilima u koje su se američki vojnici zaljubili kada su bili van zemlje u Drugom svetskom ratu.

Folksvagen (Volkswagen), 1957. godina. Kada su folksvagen automobili prvi put predstavljeni u SAD 1949. godine, jedino dva automobila su bila prodata. Prodaja se povećala tokom 1950. godine zahvaljujući marketing kampanjama koje su ciljale na mlade, sofisticirane i većinom ženske potrošače.

San (Sun), 1916. Smeštena u Indijani, automobilska kompanija „San“ (Sun) je doživela neuspeh proizvodeći samo 336 automobila sa previsokom cenom.

Krajsler (Chrysler), 1939. Kompanija Krajsler se fokusirala na snagu i pouzdanost svojih automobila.

Linkoln-Zefir (Lincoln-Zephyr), 1940. Model Zefir je predstavljen kao model sa niskom cenom na nivou modela luksuznih automobila.

Izvor: BBC