Pet onlajn situacija u kojima nesvesno delite lične podatke
Pexels

Podaci se danas prikupljaju na najrazličitije načine, a da toga nismo ni svesni. Ono što još više zabrinjava jeste da se ti podaci o nama zaista sakupljaju i preprodaju kompanijama koje bi mogle da imaju koristi.


Opravdanje za distribuciju podataka mediji opisuju kao ulaganje u poboljašanje samih proizvoda i usluga koje će vam se nuditi kao krajnjim potrošačima. Znači sve ovo je za naše dobro.


Evo pet onlajn situacija u kojima delite svoje podatke, često bez vaše dozvole i znanja.

Kada kliknete „ like” na Fejsbuku

Do danas nam je već jasno da je Fejs jedan od „legitimnijih” načina za prikupljanje podataka. Iako ste učinili sve da pravilno podesite postavke za privatnost, javno dostupni podaci i dalje šalju dovoljno jasnu sliku o vama.

Svaki put kada vam se nešto „sviđa” na Fejsu ili podelite neki sadržaj vi ostavljate svoj pečat i dovoljno podataka da vas neko isprofiliše.

Kada skinete „pametnu” aplikaciju na vaš „pametan” telefon

Kada instalirate aplikacije, bilo na iOS ili Android sistem, od vas se traži dozvola za upravljanje ili deljenje ili pristup nekim od vaših podataka, ako to do sad niste primetili samo malo pogledajte pri dnu šta piše pre nego što kliknete na Instal. Međutim, najgore je što se vi tu u stvari ne pitate mnogo, jer ako želite da koristite aplikaciju morate da pristanete na sve to.

Pexels
Pexels

Kada koristite bilo koji „pametan” uređaj

U poslednje vreme u Srbiji raste popularnost pametnih satova, koji se koriste za praćenje dece. Međutim, istraživanje Norveškog potrošačkog veća je utvrdilo značajan sigurnosni propust u ovom slučaju, a to je da je omogućeno i prisluškivanje dece.

Kada god aktivirate besplatan wi-fi

U današnje vreme besplatan wi-fi predstavlja vrata raja ako pitate mlađu populaciju. Ali obično besplatno vuče i neka ograničenja. U ovom slučaju, utvrđeno je da besplatne wi-fi mreže služe prikupljanju korisničkih podataka, a neretko su i meta napada hakera.

Kada dajete svoj glas političarima

Od poslednjih predsedničkih izbora u SAD bilo je dosta mahinacija vezanih za ciljano oglašavanje putem društvenih mreža koje je sačinjeno prikupljanjem podataka onlajn. Međutim, utvrdilo se da su politički lideri prodali svoje baze podataka sa informacijama o svojim glasačima.



Izvor: N1