Po čemu je poseban Šlajh?
Ljupka Mirković Dubajić

Šlajh ili Schleich, kako se piše na nemačkom, jeste firma koju je osnovao Fridrih Šlajh (Friedrich Schleich). Bilo je to 1935. godine. Glavna zamisao osnivača bila je napraviti igračke za decu pa su već50-ih godina stvorene prve figurice. Bili su to Snupi i drugari (Snoopy) i Štrumpfovi (The Smurfs), a trideset godina nakon njih kolekcionarima su predstavljene i figurice čuvenih Mapetovaca (Muppet Show). Dugi niz godina Šlajh je poslovala kao porodična firma, a onda ju je 2006. godine kupila britanska kompanija HgCapital. Iako poznat kao pobornik novih tehnologija, novi vlasnik nije odoleo Šlajhovim igračkama! Kompanija je investirala u nove materijale i alatke pa su figurice počele masovnije da se proizvode i postale dostupne širem tržištu.

Što se tiče dizajna i tehnologije izrade figurice, Šlajh mudro ćuti. Ono što sam uspela da otkrijem je da se većina artikala proizvodi u Nemačkoj i još nekim zemljama, dok figurice ručno oslikavaju umetnici u Kini. 

Šlajhovi katalozi izlaze dva puta godišnje i videti samo njih, dovoljno je da se zaljubite, a kamoli držati u rukama gotov proizvod.

Ljupka Mirković Dubjaić
Ljupka Mirković Dubjaić

Kome su namenjene Šlajh figurice?

Figurice su namenjene deci uzrasta od 3 do 14+ godina, a nije tajna da ih i odrasli rado drže u rukama. Trudeći se da ispuni raznolika očekivanja, kompanija je kreirala nekoliko serija. Pa tako u okviru serije o divljim životinjama (WildLife), deca vrlo lako mogu da zamisle kako izgleda život u šumi, na safariju ili u džungli, dok kroz život na farmi (FarmWorld) mogu da se upoznaju sa seoskim domaćinstvom, poslovima koji se obavljaju na jednoj farmi i njenim stanovnicima. Nezaobilazni su, svakako, surovo realni dinosaurusi i razni strip i filmski junaci kao što su Marvelovi, a tu su i nezaobilazni Snupi, Štrumpfovi, pčelica Maja, Eldrador zmajevi i junaci nemačke legende Bajala (Bayala).

Sada dolazimo do mesta na kome ću da vam objasnim zbog čega je ovaj tekst uopšte i nastao. Ne znam ni kada, ni kako, ni zašto, tek Šlajh je odjednom postao sastavni deo svakodnevne komunikacije u mojoj porodici. Donedavno nismo ni znali da postoji, a onda se ispostavilo se da smo godinama živeli sa njim. Reći ću samo Šlajhov Konjički klub (Horse Club)!

Pixabay
Pixabay

Za konje se kaže da su najplemenitije životinje, da su vrlo pametne, verne, osećajne, u druženju sa njima čovek oseti da ima pravog prijatelja, timskog igrača. I sama pomisao da vi i konj radite nešto u tandemu, razgaljuje dušu i izaziva zavisnost. Zato nije ni čudo što se konji koriste i u terapeutske svrhe, za decu ometenu u razvoju. U kontaktu sa konjima takva deca se uče sigurnosti, samopouzdanju, postaju opuštenija i druželjubivija, a nije redak slučaj da ovakve terapije pomažu više od drugih psiholoških seansi. I u Srbiji ima takvih primera.

Ko je imao priliku da vidi pravog konja, da ga pomazi, da mu šargarepu, nabere mu trave, pa i da ga uzjaše, osetio je svu zahvalnost koju ova životinja može da pruži, i toplinu kojom uzvraća ljubav.

Kroz silne serije koje se vrte po našim TV kanalima, od Moj mali poni do Mia i ja i Fili konjića, naša deca, pogotovo devojčice, pred očima stalno imaju konjiće. Marketing, magija modernog doba, u punom sjaju pokazuje svoju moć u radnjama s igračkama koje su u prve rafove izbacile čitave serije kojekakvih konjića. Za ovih, skoro 9 godina, mi ih kod kuće imamo bar 40. Nije ni čudo.

Zašto Šlajh?

Figurice proizvođača Šlajh već na prvi pogled govore o kvalitetu. Prave se od tvrde plastike i za livenje jedne je potrebno izdvojiti i nekoliko dana. Prikazani likovi su realni, pravih proporcija i nalaze se u realnom okruženju. U igri sa njima deca itekako upošljavaju maštu. Nije potrebno da izmišljaju vilinske svetove niti konjiće koji govore. Sa ovakvim igračkama zamišljaju se realne situacije i rešavaju se realni problemi.

Ljupka Mirković Dubajić
Ljupka Mirković Dubajić

I to nije sve. Da bi se igrali sa ovim figurama, nije potrebno kupiti svaki artikal iz seta. Za konjske štale, na primer, lako može da posluži stara kutija od cipela, makaze, heftalica, selotejp, flomasteri. Stvaranje okruženja za nove ljubimce može biti jednako zabavno kao i igranje sa samim figuricama i deljenje uloga u igri.

Slogan na naslovnici kataloga – piše The world in your hands, tj. Svet u vašim rukama. Zaista je takav osećaj.

IZVOR: Vijuganje