Praznična kreativnost ili...

FOTO: SSD Cloud

S godinama su se menjali načini čestitanja. Od prvih usmenih poruka, preko slanja ručno pisanih čestitki i telegrama do današnjih modernih načina - sms porukom, e- mail porukom ili fotografijom preko neke od novih aplikacija za komunikaciju.

Sa razvojem tehnologije polako se smanjivao procenat ljudi koji su vreme oko novogodišnjih praznika provodili trošeći pokušaje da smisle najkreativniju čestitku. Danas, u vreme dostupnosti mnogih informacija i eri interneta lako se pronalaze poruke koje je neko drugi napisao i koje vi, sa samo par klikova možete proslediti prijateljima i rodbini.

Čestitanje novogodišnjih i božićnih praznika počinje čim sat otkuca ponoć. Čuje se zvono telefona a ljudi se utrkuju u umešnosti nalaženja što „lepših i dužih“ poruka.

Shodno tome, nameće se pitanje – da li autori ovakvih poruka kreiraju nove, kreativne i originalne sadržaje, ali i kako oni brzo postaju nešto što koristi desetine, čak stotine i hiljade ljudi. Gde je nestala kreativnost? Zatim, diskutabilno je i to koliko, zaista, ovakve poruke možemo dovesti u vezu sa religijom i prazničnim duhom, ali i koliko cenimo upravo te ljude na koje smo izdvojili nekoliko sekunda kako bismo poruku prosledili.

Često poruke i čestitke u stihu koje šaljemo i dobijamo za Badnje veče ili Božić imaju za cilj da budu duhovite, stoga se potpuno zaboravi na svrhu i smisao praznika. Neke od takvih tekstova vam prenosimo:

Neka Gospod sa nebesa kupi tebi Mercedesa, a po želji dobrog Hrista neka bude Dizel 300, jer mečka je uvek u modi, mir Božiji Hristos se rodi! ( Izvor : Noizz )

Pobrinite se da u ovim ledenim danima uzimate dovoljno vitamina CE. On se nalazi u namirnicama: prasen - CE, sarmi - CE, kobasi - CE, slanini - CE, vešali - CE. Kao i u napicima: piv - CE, vin - CE, razne rakiji - CE. Jedino pazite da se ne predozirate vitaminima. Može da škodi. Hristos se rodi! ( Izvor : Noizz )

Poruke koje kruže oko Badnje večeri, Božića i Nove godine često nemaju smisao koje bi trebalo da imaju, da iskazuju znak pažnje, odnosno da ste se setili prijatelja i uputili mu čestitke. Na dužinu poruke se počelo gledati kao pokazatelj količine sreće koju će doneti. Neke od njih napisane su u stihu ili na duhovit način, a veoma često autor promaši poentu, pa poruke ne izazovu reakciju koju očekujete.

Za ljude kojima je mrsko da kucaju te duge poruke i da ih prepisuju sa telefona, a koji su u koraku sa vremenom, pojavile su fotografije koje sadrže iste ili slične poruke, čestitke i , skoro obavezno, ikonu ili sliku sveca ( Isusa Hrista za Božić ).

cestitka_bozic1.jpg
FOTO: Duhoviti.com

Da li su poruke koje vam je neko drugi napisao zaista one kojima želite nekome poželeti srećan početak Nove godine, Badnje veče ili Božić? I da li je zaista zanimljivo ako je sve lako? Praznici bi trebalo da imaju drugačiji smisao od onog za koji današnje generacije znaju. To nije sakupljanje kolekcije cirkularnih poruka, već nešto sasvim drugo.

Suština praznika je provesti ih sa porodicom i bliskim prijateljima. Upravo taj osećaj vam neće pružiti slanje neoriginalnih stihovnih ili duhovitih poruka,ali sigurno hoće glas vama dragih ljudi ili njihovo prisustvo. Zato ako želite nekome da čestitate praznike, pozovite ga i saopštite mu svoje iskrene želje ili ga posetite i uživajte u praznicima i osećaju koje oni izazivaju. Baš kao nekada.


Pročitajte i:
Najbolje aplikacije za vežbanje
Pet dana odmora - mesec dana zdravlja
10 afričkih filmova koje morate pogledati!