5 najboljih mobilnih aplikacija u 2016. godini

FOTO: Pixabay

Kako se proširila ljudska svest o uvećanoj stvarnosti i instant porukama, aplikacije koje će u daljem tekstu biti pomenute su napravile pravi „bum“ na polju tehnologije. Neke od njih su već dugo prisutne na tržištu i samo nadograđuju svoje uspehe, dok su druge, novije, još uvek prava senzacija.

Pokémon Go

pokemon_1543353_960_720.jpg

FOTO: Pixabay

Igrica uvećane stvarnosti, Pokémon Go, bez sumnje je bila jedna od najuspešnijih u prošloj godini. Na milione ljudi je preuzelo aplikaciju na svoje telefone tako da je taj broj u SAD-u nadmašio popularnu aplikaciju za upoznavanje putem interneta, poznatiju kao Tinder. Međutim, stvar je u tome što je ova aplikacija postala kulturni fenomen i dovela do toga da milioni ljudi širom sveta izađu na ulice u lov na ove likove, a dolazilo je čak i do obračuna sa policijom.

Snapchat

snapchat_app_icon_9.png

FOTO: Free Icons PNG

Društvena mreža o kojoj se najviše pričalo prošle godine bila je Snapchat i to najviše među omladinom. Ključne stavke za uspeh ove aplikacije su bile spontanost i konkretnost koje ona nudi, iako funkcioniše po drugom sistemu od ostalih aplikacija za instant prepiske. Ova aplikacija za mobilne telefone uklonila je koncept permanentnosti, što je kasnije oponašao i Instagram, kao i merila popularnosti otarasivši se koncepta „svidja mi se“. Kreirana je 2011. ali 2016. godina bila je presudna za njen uspeh.

Osim toga, Snap, kompanija koju je osnovao Evan Spigel, ponovo je namamila konzumente aplikacija lansiranjem proizvoda pod nazivom Spectacles, fotoaparat naočara za snimanje kratkih videa koji se mogu okačiti na samoj aplikaciji.

Instagram

images.jpg

FOTO: Customer Experience Magazine

Godina koja je za nama bila je jako korisna za još jednu platformu za deljenje slika i video-snimaka, a to je Instagram. Procenjeno je da se na Instagram-u svakoga dana objavi oko 80 miliona slika i video-snimaka. Ova mreža je veća od Twitter-a, još od 2014. godine, i broji oko 600 miliona korisnika. Zajednica je povećana za 100 miliona korisnika za samo šest meseci, što je po priči kompanije „najveće dostignuće današnjice“. Otkako je Facebook kupio Instagram, zadao je sebi zadatak da privuče još više ljudi, što za sada ide jako doro. Za samo dve godine taj broj se udvostručio.

Facebook i njegov Facebook Messenger

facebook_messenger.jpg

FOTO: Edukacija

Prema jednoj studiji iz 2016. godine koju je sprovela kompanija Nielsen, aplikacija za mobilne telefone Facebook, najpopularnija društvena mreža, najviše se preuzimala u Sjedinjenim Američkim Državama koje broje više od 146 miliona korisinika na mesečnom nivou između januara i oktobra prošle godine, što je za 14% više nego 2015. godine. A njegova aplikacija za prepisku, Messenger, zauzela je drugo mesto na listi sa 29 miliona korisnika i porastom od 28%.

Survey Monkey, još jedna kompanija, sredinom prošle godine objavila je izveštaj sa proračunom kako je na globalnom nivou najpopularniji bio Messenger. Pored toga, prošle godine su po prvi put omogućeni grupni video-pozivi putem Messenger-a, što je jedno od poslednjih nadmetanja društvene mreže Marka Zakerberga kako bi proširio mogućnosti svoje aplikacije za prepisku, takmičeći se sa drugim aplikacijama koje imaju više iskustva na ovom polju, kao što je to Skype.

YouTube

logoyoutube.jpg

FOTO: Logopedia

Prema izveštaju kompanija Nielsen i Survey Monkey, kao i ostalih znalaca na polju tehnologije, YouTube platforma još uvek je kraljica svih mobilnih aplikacija na Google-u. Kanal za reprodukovanje videa uveliko broji više od milijardu korisnika na mesečnom nivou što je, kako sama kompanija kaže, jednako trećini svih korisnika na internetu. Po priči njihovih izumitelja, te osobe svakoga dana provode stotine miliona sati gledajući video-snimke, ali i ostvare milijarde reprodukcija.

Međutim, više od polovine video-snimaka reprodukuje se putem mobilnih telefona. Prošle godine, YouTube je uveo određene promene kao što je automatska reprodukcija video-snimaka, iako korisnici ove aplikacije, ukoliko žele, mogu da isključe tu opciju. Iako postoje brojne polemike na temu cenzure na YouTube-u, izgleda da to ne utiče na njegovu popularnost.


IZVOR: BBC Mundo

Svetlana u svemu traži dublji značaj. Smatra da religije treba da povezuju i nadahnjuju svako živo biće da se izdvaja iznad prosečnog.