Najpopularniji streaming servis na svetu, takozvani Spotify, tokom prošle godine zabeležio je najveći porast slušanosti upravo ovog muzičkog pravca.
Da li zbog toga što izaziva osećanja kao što su odbojnost i prezir ili pak fascinantne uspešnosti jedne od njegovih najpoznatijih pesama kada je reč o broju pregleda na Youtube platformi, a sigurni smo da znate na koju pesmu mislimo, regeton predstavlja muzički pravac koji ni kod koga ne prolazi nezapaženo. Prema Spotify-u, reč je o svetskom fenomenu koji je polako počeo da osvaja svet, a naročito tokom 2017. godine, fenomenu koji se ne ograničava na jednu pesmu, već predstavlja žanr koji beleži najveći porast slušanosti na ovoj internet platformi.
Godine 2014, slušanost ove muzike zabeležila je porast od 119%, da bi 2017. godine bio zabeležen do sada nezapamćen porast po kojem je slušanost utrostručena u odnosu na 2014. godinu. Hip hop, pravac koji takođe uzima zamah, u istom tom periodu nije uspeo ni da duplira svoju slušanost, a o roku i drugim muzičkim pravcima i da ne pričamo.
Treća po slušanosti plejlista na svetu, Baila Reggaetón, takođe je jedan od faktora koji je uticao na ovakav porast. Prema merenjima Spotify platforme, svrstavanje pesme nekog izvođača na ovu plejlistu može je visoko plasirati na listi najslušanijih pesama, znatno uvećavajući broj njenih preslušavanja. Sa više od 5 miliona pretplatnika, ova plejlista je omogućila pesmi Dedija Jenkija (Daddy Yankee) porast slušanosti na neverovatnih 453% od trenutka kada je dodata na listu.
Međutim, ovaj muzički pravac potiče od vremena pre nego što je Spotify uopšte i nastao. U januaru 2015. godine, pesma Dedija Jenkija pod nazivom Gasolina dostigla je prvu poziciju na prestižnoj top listi Billboard za najslušanije pesme na svetu i uvrstila se u muzički ukus zemalja kao što su Austrija, Norveška i Holandija.
Stepen slušanosti regetona je u velikoj meri porastao. U Kolumbiji i Portoriku, zemljama u kojima nastaje najveći broj pesama ovog muzičkog pravca, od 2014. godine ukupna minutaža slušanosti pesama koje pripadaju ovom muzičkom pravcu iznosi oko 7500 godina, dok bi u ostalim zemljama ona bila srazmerna količini od 140 000 godina, što je dokaz neverovatne slušanosti regetona u svetu.
Međutim, kontroverzu ovog muzičkog pravca ne predstavlja broj ljudi koji ga slušaju, već komentari o njegovim izvođačima, pesmama i pregledima na društvenim mrežama. Pre nekoliko dana, na video snimku preuzetom sa Facebook stranice En Perra, mlada Meksikanka poručila je svojoj majci sledeće: „Nikada neću prestati da tverkujem“. U naredna 24 časa ovaj video je podeljen više od 14 hiljada puta i dostigao 2,2 miliona pregleda za jednu nedelju.
Takođe, meksikanski pevač Aleks Sintek (Aleks Syntek) dao je intervju u kojem je kritikovao muzičke izvođače i fanatike regetona, navodeći da se ponavljaju jedni te isti ritmički obrasci i da je tekst pesama prepun seksualnih konotacija i eskapističkih fantazija, kao i da regeton predstavlja „majmunska posla“.
Njegovu izjavu objavilo je na desetine meksičkih i međunarodnih medija i u nekoliko narednih dana kritike korisnika na društvenim mrežama proglasile su pevača rasistom regetona, zbog čega je morao da se izvini na svom Twitter profilu.
Izvor: El Pais