Čarobna nesavršenost Šarlote Gensbur
Foto: Olivier Pacteau (wikimedia commons)

Rođena je 1971. u Londonu, u braku Džejn Birkin i Serža Gensbura. Odrasla je u Parizu. Sa dvanaest godina debituje u spotu „Limun incest”, u duetu sa svojim ocem. Sa trinaest se pojavljuje u ulozi ćerke Katrin Denev u „Reči i muzika“ („Paroles et Musiques”). Sa petnaest objavljuje album „Šarlot zauvek“ i snima film „Bezobraznica“ („L'effrontée“). Za tu ulogu dobija nagradu Cezar, kao najveća mlada nada Francuske. 




Međutim, stvaralački ritam Šarlote Gensbur u velikoj meri odstupa od onoga što muzička i industrija filma podrazumeva. Njen sveukupan rad ostavlja utisak zasebnih i međusobno nezavisnih umetničkih incidenata. Uprkos stalnom preispitivanju i sumnje u sopstveni glumački potenicijal, angažuju je značajni reditelji kao što su braća Tavijani ili Vim Venders.


Njena pojava ne podleže uticaju žanra, niti autorskom rukopisu reditelja, te je uvek u prvom planu njena ranjivost i fragilnost, a tek u sledećim slojevima otkrivamo karakteristike uloge koju igra. A svoju urođenu nonšalanciju je, opet, pokazala kao zaštitno lice za „Sen Loran“, modna kampanja Entoni Vakarela 2017. godine. 



U muzici, ona ide još dalje u transformaciji stereotipnog doživljaja ženske lepote. Početak njene muzičke karijere je utemeljen na inspiraciji i poetskom doživljaju Serža Gensbura, koji Šarlotin nepevački glas artikuliše u, za oktavu, višim tonovima, a efektom glasnog udaha dok joj se glas „lomi“ stvara samosvojnost muzičkog ambijenta. On joj otkriva čitavo područje lepote koja postoji iza malih grešaka.


Šarlotin razvoj do apsolutne autorske autonomije se odvijao polako. Saradnja sa duetom Eir i Džarvisom Kokerom (PULP) je dovela do drugog albuma 2006. godine, a Bek je zaokružio njen umetnički izraz na trećem albumu 2009. godine.


Krajem prošle godine, objavila je četvrti album pod nazivom „Rest“. Shodno svom maniru, Šarlot je razmišljala, pisala stihove i poigravala se kompozicijom godinama, da bi selidbom u Njujork i u SebAstianovoj produkciji, album dobio konačnu formu 2017. godine.


Tokom 2018. godine „Rest“ je ocenjen od kritike i publike kao nesvakidašnji muzički događaj, izuzetan u svakom pogledu.


Šarlotu od rođenja prate slavno ime i veliki skandali. U razgovoru sa novinarima je gotovo nepristojno delikatna i tiha. Pitanja za koja je potpuno jasno da ih servira javnost gladna senzacije i tuđe intime, Šarlota uspeva da harmonizuje obraćajući se čoveku ispred sebe. Daje sebi vremena da razmisli o svemu, čak i kada su pitanja ponovljena bezbroj puta. I tada njeni odgovori izlaze sveži, zanimljivi i iskreni.


Od dueta „Limun Incest“ koji je uradila sa tatom Seržom Gensburom, pa do uloga u „Antihristu“ i „Nimfomanki“ Larsa von Trira, od Šarlote se traži, čak zahteva, da odgovori šta misli o incestu i nasilju. A nju neskriveno intrigira istina i istinitost umetničkog dela . „Umetnost mora da bude slobodna“ – rekla je u intervjuu za The Guardian 2018. godine, stoga ne smatra da umetničkom postupku, kao i krajnjem delu treba opravdanje za temu kojom se bavi.


Njenu karijeru u kontinuitetu prati The Guardian, a Vouge je prosto obožava.