Ivana Džamić Mladenović - Dok smisla ima, ima i ljudskosti
Privatna arhiva

Kada je krenula Vaša ljubav prema fotografiji i kako je nastalo Dživ kao ime na instagramu, nešto po čemu ste već uveliko prepoznatljivi?


Moja ljubav prema fotografiji se desila pre 14 godina, kada sam kao tinejdžer počela da istražujem svet oko sebe i to baš kroz objektiv analognog fotoaparata. Ljubav se desila na prvi pogled, ili mogu slobodno da kažem, na prvi “škljoc” jer sam u tom momentu shvatila da neke trenutke mogu da zamrznem u vremenu i da im dam svoj lični pečat. Fotografija i ja smo se međusobno pronašle, baš u momentu kada je trebalo. Uspela je da mi okupira vreme i pažnju i da moj fokus stavi na kreativnost, što je u tim, osetljivim tinejdžerskim godinama, zaista ogroman blagoslov. “Dživ” kao nadimak je nastao vrlo spontano jer sam tada, kada sam počinjala da stvaram fotografije, poželela da ih objavljujem na platformi koja se zove “Flickr.” Za registraciju je bilo neophodno upisati nadimak tako da se intuitivno javilo da uzmem slovo svog prezimena i prva dva slova svog imena i tako je nastalo to “Dživ”, nadimak koji me od tad prati i verujem da će tako i ostati.


Vi ste pre svega po obrazovanju diplomirani psiholog sa masterom iz poslovne ekonomije, i pored fotografije, već dugi niz godina se bavite marketingom na društvenim mrežama za različite klijente. Šta Vas najviše inspiriše u digitalnom marketingu? I kako Vam je znanje iz psihologije pomoglo u Vašoj profesionalnoj karijeri?


Ljubav prema digitalnom marketingu je proistekla iz ljubavi prema fotografiji tako da me je jedno nekako spontano odvelo do ovog drugog i omogućilo da evo već 7 godina radim posao koji obožavam. Oduvek sam bila inspirisana time kakvu vrednost jedna fotografija ili sadržaj mogu da ponude posmatraču ili u slučaju digitalnog marketinga, samom korisniku ili pratiocu. Kada nešto što ponudite čoveku ima vrednost i može da ga/je inspiriše da se pokrene, stvara ili krene da razmišlja produktivnije, onda sve ima mnogo više smisla. Smisao uvek zanemarujemo a beskrajno je važan u svemu što radimo, čime god se bavili. Dok smisla ima, ima i ljudskosti. Iako me je život odveo na neku drugu stranu, znanje koje sam stekla iz psihologije mi je samo dodatno pomoglo da svoj sadašnji posao obavljam uz razumevanje ljudske prirode, da se trudim da je nikad ne zanemarim i da budem vođena vrednostima i kod svojih klijenata, ali i kod sebe. 


privatna arhiva
privatna arhiva


Biti brend menadžer je mnogo više od ideje o sadržaju, od prodaje proizvoda ili usluge. Biti brend menadžer znači približiti proizvod ljudima čije vrednosti odgovaraju vrednostima vašeg brenda i koji žele da budu deo vaše vizije. Kada je digitalni marketing urađen dobro i iz pravih razloga i kada imate kvalitetan proizvod koji rešava problem na tržištu kod određene ciljne grupe, rezultati nikad ne izostaju.



U okviru Vaše veoma praćene instagram stranice vodite podkast (#Ivkast) na temu ličnog razvoja, motivacije i popularne psihologije. Da li smatrate da se o ovim temama dovoljno priča u medijima i kako Vi birate teme koje obrađujete?


#Ivkast je nastao iz moje želje da pomognem ljudima koji ne mogu da priušte rad sa psiholozima, lajf koučevima ili da pohađaju treninge za lični razvoj. Verujem da kada pomažete ljudima da budu bolji, oni posledično utiču i na svoje okruženje da misle drugačije, da utiču dalje na svoje porodice, zajednicu i ljude oko sebe. Medijsko nebo, bar ovo sada, ne uzima u obzir značaj mentalnog zdravlja u borbi protiv mnogih nedaća i izazova sa kojima se naš narod, i ljudi generalno suočavaju. Televziju ne gledam već 3 godine iz razloga jer ne vidim vrednost u sadržaju koji se plasira, a kako smo svi na poklon dobili slobodnu volju (koju često ne koristimo u našu korist), tako sam i odlučila da fokus premestim na svoju platformu i ponudim sadržaj kakav verujem da nekom može da pomogne a da mu odmogne neće sigurno.


Imate i svoj brend “¡Hola! design”, koji je u potpunosti ekološki. Šta se krije iza imena “Hola” i kako je uopšte nastala ideja o ovom brendu?


¡Hola! design je nastao iz velike želje da smanjimo korišćenje plastičnih kesa i završavanjem istih u prirodi kojom zagađujemo našu planetu i život svih ljudi na njoj. Svi naši ¡Hola! cegeri su eko cegeri, višenamenski i možete da ih koristite nebrojano puta gde god da idete. Želja je bila da stvaramo proizvode koje ljudi mogu da nose od jutra do mraka i da naši cegeri budu lepog dizajna, minimalnog stila i da su ljudi inspirisani da ih nose, a ne da kupuju plastične kese iznova koje završavaju kasnije u rekama, šumama i prirodi. Iza imena ¡Hola! se krije cela jedna životna filozofija koja poziva ljude da kažu “Zdravo” svakom novom danu, svakoj novoj avanturi i da ponosno to dele sa drugima svakog dana kada nose neki od naših proizvoda.


privatna arhiva
privatna arhiva

Pored svega navedenog, Vi ste i jedan od osnivača “Fitsee” startapa. Da li nam možete reći nešto više o tome?


Na projektu radimo punom parom i imamo određene ciljeve koje želimo da ostvarimo do kraja godine tako da se radujem da više pričam o tome u 2023.godini jer zaista verujem da će naš proizvod transformisati svet i mentalni i fizički napredak kod ljudi.


I za kraj, gde vidite sebe za 5 godina i koji su Vam dalji planovi za budućnost?


Sebe pre biram da vidim i da se zagledam u svoj odraz u ogledalu i da pronađem bar jednu stvar na kojoj sam zahvalna tog dana. Vremenom sam shvatila da me preterana vizualizacija toga gde ću biti za 5, 10 godina odvlači od života u sadašnjem momentu jer je vreme najvrednija valuta koju imamo. Vizija mene u budućnosti uvek uključuje ljubav, da sam okružena ljudima koje volim, sa puno životinja i negde u prirodi. Da radim ono što me pokreće i u šta verujem i da sve moje odluke uvek vodi samo i isključivo zakon ljubavi. I da mi ostane zdrav razum, jer on je iznad svega.