Kako je Norma Džin ubila Merilin Monro
pixabay

Ja sam Merilin Monro, jasno mi je da je ceo svet fasciniran mnome. Moja lepota oduzima dah, moj talenat je neosporan, moj magnetizam do tada je neviđen u Holivudu. Ako pažljivo budete pratili ono što imam da kažem, susrešćete se sa dokumentima koji neosporno ukazuju na mračnu stranu Holivuda. Od početka sam bila u rukama onih koji su mnome manipulisali, loše se odnosili prema meni i izazivali traume, stvarajući kroz mene priču o Holivudu, o kome se vrlo malo zna i stvarajući personu, koja im je u svemu tome u tajnosti pomagala. Trauma, zloupotreba, izolacija, kontrola uma i konstantno praćenje su ono što čini moj svakodnevni život. Sve to niste očekivali, zar ne?


Kako sam ušla u filmsku industriju, od mene je bilo zahtevano da promenim izgled, u ovakvu kakvu me danas poznajete. Platinasta bomba! Pored toga, od mene se zahtevalo da promenim fasadu, sakrijem inteligenciju i interesovanja, pokažem svetu ,,glupavu plavušu“ i stvorim personu koja je bila, zahvaljujući Holivudu, poznata celom svetu. Zapravo, tu nastaje jedno od cepanja ličnosti: ono što me je stvarno interesovalo kao Normu Džin i ona u koju su me pretvorili: Merilin Monro.

pexels
pexels

Merilin nije imala nikakve kontakte sa svojom porodicom. Lečena je od bezbroj psiholoških tegoba i bila je pod stalnim nadzorom. U knjizi „Skriveni život”, koja je izdata 2013. godine , potvrđeno je da nisam imala kontakte ni sa kim izvan industrije, čak ni sa svojim publicistom. Posle nekoliko godina glume, moje mentalne bolesti su počele da me sustižu. Počela sam da zaboravljam tekstove, tako da je broj ponavljanja koštao industriju velike sume novca. Nekontrolisano sam uzimala pilule za spavanje i drogirala se na snimanjima, da bih, tokom snimanja filma ,, Nešto mora da se da” , bila hosptalizovana. Za sada tu ostajem, a Holivud neka ispriča priču.


Kada su mnogi delovi poezije i proze koje je Merilin pisala pronađeni, dokumentacija o njenim seksualnim avanturama sa muškarcima koji nisu bili njen muž, Artur Miler, postali su jasni dokazi o njenoj depresiji i nezaustavljivom ponašanju. Njeno poslednje fotografisanje za Vog, sa fotografom Bertom Sternom, desilo se posle razvoda, pobačaja i pošto je puštena iz duševne bolnice. Mnogi kažu da je ovo snimanje simbolično, zato što, uprkos auri filmske zvezde, nije izgledala srećno, čak ni živo.

pixabay
pixabay

Smrt je spolja delovala kao neminovnost. Postoji sedam različitih teorija o njenoj smrti:

  •  Ubistvo od strane Roberta Kenedija da bi spasao svoju karijeru, jer se Merilin suviše vezala za njega.
  •  Ubijena od strane Roberta Kenedija, jer je suviše znala.
  •  Nije ubijena od strane Roberta Kenedija, ali je on isplanirao njeno ubistvo.
  •  Ubijena od strane CIA-e, zbog veze sa Džonom Kenedijem.
  •  Ubijena od strane mafije koja je htela da se osveti porodici Kenedi.
  •  Slučajno samoubistvo zbog velike količine lekova i zbog toga što je obmanjivala oba svoja lekara o dozama koje je uzimala.
  •  Pretpostavka da je bila spremna da otkrije tajnu o vanzemaljcima zbog čega ju je vlada USA ubila.

Mnogi biografi bavili su se njenom mračnom stranom života, ali su došli do tajne koja je dobro čuvana u Holivudskim krugovima. Odeljak CIA-e, MK Ultra program, podvrgnuo ju je kontroli uma. Kroz traume i psihološko programiranje, Merilin je postala lutka visokog ranga elite iz senke, postavši čak predsednički model. Kada je njeno programiranje počelo da gubi efekat, mnogi su tvrdili da je bačena sa voza slobode, kako je MK Ultra zvala proces kada objekti više nisu služili svrsi i bivali ubijani od strane onih koji su se njima bavili.

flickr (foto: USMC Archive)
flickr (foto: USMC Archive)

Norma Džin, kao zlostavljano dete, bila je idealan kandidat za Monarh kontrolu uma, s obzirom na to da je bila štićenica države i da nije bila u kontaktu sa porodicom. Bila je idealan kandidat za takozvano Beta programiranje ili programiranje mačića.


Pre nego što je postala poznata, koristila je ime Mona i bavila se striptizmom u Kući burleske u Los Anđelesu. Tamo je upoznala Antona La Veju i postala jedno od njegovih mačića. Idealan kandidat za Monarhovo mače. La Vejova biografija potvrđuje da je on bio u vezi sa Merilin dok je još radila u burleska klubu. U isto vreme, on je ušao u vezu sa glumicom, koja je po mnogo čemu podsećala na Merilin, a to je bila Džejn Mensfild.


Norma Džin je 1956. godine zvanično promenila ime u Merilin Monro. Do tog trenutka je bila podvrgnuta nekolicini plastičnih operacija i snimila je filmove koji su postali kultni. Godine 1956. preobratila se u judaizam i udala za trećeg muža, Artura Milera. U tom periodu Merilin je imala samo tri osobe u svom životu i to su bili njen muž, i njena dva psihijatra.


Još jedan dokaz intenzivne kontrole uma je i činjenica da ju je mrtvu našao njen psihijatar Ralf Grinson. Postavlja se pitanje šta je on tako kasno radio kod nje?


Venčanje Merilin Monro i Artura Milera (commons.wikimedia)
Venčanje Merilin Monro i Artura Milera (commons.wikimedia)

Ukratko, većina dokumenata pokazuje da je Merilin vodila izuzetno izolovan život i da nije imala nikakav kontakt ni sa porodicom ni sa prijateljima.


Merilin, odsečena od sveta, bukvalno nije imala jednu jedinu osobu sa kojom je bila u kontaktu. Svakodnevno je odlazila kod psihijatra. Tu se postavlja pitanje da li se tu možda radilo o programiranju uma. Na tu pomisao nas navodi činjenica da joj je bivalo sve gore, o čemu govori pisani dokument, Merilina narativna pesma pod nazivom ,,Hirurg uma“.

U ovoj izuzetno uznemiravajućoj pesmi, oni koji su praktično držali njen život u rukama potvrdili su da se radi o procesu disocijacje u cilju kontrole uma.


Drugi manje poznati aspekt njenog života su bila dva pobačaja, za koje se sumnjalo da nisu bili spontani. Iz spisa vidimo da je po svoj prilici dete bilo rođeno, ali je bilo i odmah uzeto od majke, o čemu nam svedoče Meriline reči: ,,Ne uzimajte mi bebu! I tako su mi uzeli bebu…I nikada je više nisam videla“ – rekla je za magazin Pepiton.


commons.wikimedia
commons.wikimedia

Iz sveg ovog vidimo da je Merlin vodila vrlo mračan život, u potpunoj izolaciji.


Ova vrsta zlostavljanja je na kraju završila nervnim slomom kao neminovnošću. U tom trenutku, robovi kontrole uma su bivali bacani sa voza slobode zauvek. Postavlja se pitanje da li je postojao način da se Merilin izbori za drugačiji put. Pred kraj života bilo je potpuno nemoguće raditi sa njom. Bila je histerična, drogirana i nije bila u stanju da zapamti tekst. To je kulminiralo time što je bila otpuštena sa snimanja ,,Nešto mora da se da“.


Poslednje svedočanstvo o najvećoj divi našeg vremena je slikanje sa fotografom Bertom Sternom za Vog. Dok je snimanje trajalo, bila je pijana, spavala je i lakom za nokte je žvrljala po negativima fotografija koje joj se nisu sviđale. Kao i na svim drugim fotografijama, bila je prelepa i blistava, ali nije bila srećna. Ova foto sesija je bila veliko slovo velike karijere velike dive našeg vremena. Te fotografije spadaju u red jednog od najznačajnijih dela savremene umetnosti.


Posle njene smrti, pronađen je veliki broj pesama i tekstova koje je pisala za života. Pisala je ranjena Norma Džin, i između svega ostalog tako nam je ostavila u nasledstvo svoju borbu protiv instruirane lutke, najpoželjnije i najbespomoćnije žene Holivuda, Merilin Monro. Time je Norma Džin dokazala da je uspela da nadživi svojim delom, u ime njih obe, Norme Džin i Merilin Monro, krhku i bespomoćnu Merilin.