Mila Litvinjenko: Srpska kozmetika koja parira svetskoj
Youtube

Rođena je u Beogradu, u kom je završila srednju školu, kao i francuski jezik i književnost na Filološkom fakultetu. Po završetku studija, bavila se profesijom za koju se školovala. Radila je kao simultani prevodilac za Ujedinjene nacije, kao i prevode tekstova iz različitih oblasti. Kratko je bila i profesor francuskog jezika u Centru za učenje stranih jezika.

Međutim, preduzetnički duh i ljubav prema modi, odveli su ovu Beograđanku ukrajnskog porekla u potpuno druge poslovne vode.

Sve je počelo odlaskom u Italiju na sajam kozmetike 1996. godine, na kom se više zainteresovala za proizvodnju kozmetičkih preparata. Bila je očarana tim mirišljavim i šarenolikim svetom kozmetike, modernim ambalažama, bojama, najrazličitijim nijansama boja i savremenim mašinama koje nisu postojale u Srbiji.


Milina prva investicija bila je istraživanje tržišta. Cilj je bio da sazna kakve su navike naših žena kada se radi o kupovini kozmetike, na osnovu čega donose odluku o kupovini i šta najviše utiče na tu odluku. Nakon samo godinu dana od pomenutog istraživanja, pristupila je realizaciji svoje proizvodne namere. Videla je da na tržištu ima prostora za proizvodnju dekorativne kozmetike, za proizvodnju koja će da prati svetske trendove u kozmetici i da izbacuje nove proizvode.


Ime ,,Aura” je lično izabrala, jer zvuči nežno i ženski, a takođe su joj se sva značenja reči dopala: aura koju ima svaki čovek, životna snaga i aurum - zlato. Na samom početku Mila je bila jedina zaposlena u firmi, a kada su stigle mašine, zaposlila je još devet radnika. U aprilu 1997. godine je krenula probna proizvodnja, a u junu prodaja.



,,Aura” je prvo proizvela kolekciju, ne samo ruževa, već kompletne šminke. Mila je Insistirala na tome da promocija, kao i način oglašavanja, budu po svetskim standardima. To je dovelo do mišljenja da ,,Aura” nije srpski brend, već da samo predstavlja distributera stranih proizvoda. Mila taj stav nikada nije smatrala komplimentom.

Sa ponosom ističe da je ,,Aura” 100% srpska robna marka i srpski proizvod sa sopstvenom distributivnom mrežom.

U početku je sama putovala po Srbiji i zemljama bivše Jugoslavije i nudila svoje proizvode. Niko je tada nije doživljavao kao vlasnika ili direktora firme. Potencijalni poslovni partneri su sa iznenađenjem reagovali kada bi saznali da je ona osnivač i aktivan kreator politike kozmetičke kuće. Predrasude da je samo eksponat iza kog stoji neki muškarac je više ne dotiču.


Pre mnogo godina ih je prevazišla, jer je svesna sebe i svog uspeha, kao i toga da se uvek trudila da u prvi plan ne stavlja svoj spoljašnji izgled, već ozbiljnost i profesionalnost. Tako je i savetovala svoje saradnice i govorila im da je zvuk mnogo bitniji od slike, jer slika bledi – a reči ostaju. Takođe, jedna od prepreka u njenom poslovanju bila je opšteprihvaćeno mišljenje da domaća šminka nije dobra. Ljudi misle da je hendikep to što je ,,Aura” iz Niša.

Borba sa stavom da domaćim proizvodima nešto fali i da niža cena znači manji kvalitet, trajala je 15 godina.

Mila je imala strpljenja i bila istrajna u svom planu da razbije iluziju o svetskim brendovima i povrati veru u domaći proizvod. Sirovine i ambalaža za Aurine proizvode kupuju se kod renomiranih evropskih proizvođača, gde kupuju i svetski brendovi. Mašinski park se ne razlikuje od bilo kog drugog koji se može videti kod nekog evropskog proizvođača. Za svoju poziciju, ,,Aura” se izborila brzim donošenjem odluka i brzim reagovanjem, kao i fokusom na zadovoljavanju potreba krajnjeg kupca. Svetskim kompanijama potrebno je mnogo više vremena da neku odluku realizuju, dok je fokus na potrebe regionalnog tržišta mali.


Osim što su osvojili tržišta Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Albanije, Makedonije, Bugarske, Holandije, Ukrajine, Hrvatske i Grčke, proizvodi srpske kompanije stigli su i do Azije na istoku i Sjedinjenih Američkih Država na zapadu.




Kao potvrdu uspešnosti poslovanja, Mila je dobila nagradu ,,Cvet uspeha za ženu zmaja”, koju dodeljuje Udruženje poslovnih žena Srbije, kao i prestižnu Veuve Clicquot Business Woman Award na prvom regionalnom takmičenju za najuspešniju ženu regiona.


Kao stručno priznanje, ,,Aura“ osvaja Oskar kvaliteta u kategoriji srednjih preduzeća, nagradu ,,Top Serbian Brends" 2016. godine, a epitet najuspešnije kompanije ,,Aura" je ponela i tokom 2017. godine, osvojivši nagradu ,,Kapetan Miša Atanasijević" , kao i priznanje – Najbolje iz Srbije.


,,Žena, pored toga sto je majka, supruga, ćerka, mora da pronađe još nešto što će je ispunjavati, davati joj samopouzdanje i finansijsku nezavisnost. Najbitnije je da se odluče za ono što vole i za šta su sigurne da ce ih uvek činiti srećnim i zadovoljnim. Bitno je da im kvalitet bude trajno opredeljenje, čime god počnu da se bave. Bez istrajnosti, upornosti i neprekidnog učenja i usavršavanja nema rezultata. Treba da budu strpljive jer ako sve ovo pobrojano prihvate, uspeh će pre ili kasnije doći.” – poručila je svim ženama Mila u intervujuu za Profit magazin.