Sećanje na Natali Vud: odavde do večnosti
Warner Bros. Pictures, Inc. (Wikimedia Commons)

Prema rečima Vagnera i Vokena, što se kasnije i uzelo kao zvanični uzrok smrti, Natali se okliznula, upala u vodu, i usled panike slučajno udavila, te je to bio nesrećan slučaj. Ipak, postojale su osnovne sumnje u vezi ovog događaja, budući da se čuvena glumica od detinjstva užasavala vode i da je bila neplivač, te je krajnje čudno što je izašla sama u gluvo doba noći na palubu. Takođe, Robet Vagner je bio veoma ljubomoran na odnos između Natali i Kristofera, te se sumnja da je on taj koji je presudio svojoj supruzi, sa čime se slaže i Lana Vud, rođena sestra davljenice.


Sve ove spekulacije doprinele su da se slučaj ponovo otvori trideset godina kasnije i da se donose zaključak da je do njene smrti ustvari došlo usled davljenja i drugih neutrvđenih faktora. Detektivi i dalje rade na ovom slučaju, ali sve su izglednije šanse da se pravi uzrok nikad neće pronaći i da je Natali tajnu svoje smrti odnela sa sobom u grob.

Ko je zapravo poznata zvezda sedme umetnosti čija je smrt prodrmala temelje Holivuda i zaprepastila čitav svet?


Natalija Nikolaevna Zakarenko, rođena je 20. jula 1938. godine u San Francisku u porodici ruskih imigranata, koji su bolji život potražili u Sjedinjenim Američkim Državama. Odgajana u patrijihalnoj pravoslavnoj kulturi pod budnim nadzorom majke Marije Stepanove, bliske rođake carske dinastije Romanov, odmalena je stekla damsko držanje i dvorske manire. Ipak,, nije mogla pobeći od mentaliteta familje njenog oca, Nikolaja Zakarenka, kako je kasnije govorila : „ciganske familije koja je lutala po Rusiji”.

Gerrold Stratzburg (Wikimedia Commons)
Gerrold Stratzburg (Wikimedia Commons)

Sukob različitih mentaliteta unutar porodice ostaviće velike ožiljke na malenu Nataliju koji će se ispoljiti u kasnijem periodu života. Jung je voleo da kaže kako je nepreživljeni život roditelja najveća opasnost po dete. Izgleda da mama Marija nikad nije bila upoznata sa učenjem ovog velikog naučinka, te je svoje neostvarene snove (da bude glumica i balerina) projektovala na ćerku, koju je neprestano slala na časove glume i mnogobrojne audicije. 


Sa nepunih pet godina, na nagovor filmskih agenata, Natalija se sa porodicom seli u Los Anđeles gde počinje da glumi i menja svoje ime i prezime u nama mnogo poznatije – Natali Vud (Vud je izabrano u čast čuvenog režisera Sema Vuda). Karijera je mogla početi.

Filmska karijera


Sa osam godina se pojavljuje uz Orsona Velsa u ostvarenju „Sutra je zauvek”, da bi godinu dana već bila poznata širom SAD-a pojavivši se u Božićnom klasiku „Čudo u 34-oj ulici”. Uloge se samo ređaju i postaje jedna od najvećih dečjih zvezdi u Holivudu.


 Na snimanja „Zelenog obećanja” Natali se dogodila strašna nezgoda koja će itekako uticati na njenu fobiju od vode. Naime, tokom snimanja jedne scene u kojoj je trebalo da pretrči preko drvenog mosta usred oluje i iznad nabujale reke, most se raspao, te je upala u vodu i jedva se izvukla. 


Kasnije je govorila kako ne voli okean, more, kako ne zna da pliva i kako ne voli da bude u blizini vode. Pored traume koje su zauvek ostale, slomila je i zglob na levoj ruci gde su ostali ožiljci, te je u svim svojim budućim ulogama vešto sakrivala ovu povredu, nosivši ogromne narukvice.


Sa nepunih 16 godina već je snimila 18 filmova i došlo je vreme za neku ozbiljniju ulogu. Uloga Džudi u „Buntovniku bez razloga”, bila je ta koju je čekala. Sa ovim filmom postiže ogromnu popularnost, iako su je pratila svakojake priče da je tokom snimanja imala afere sa rediteljem Nikolasom Rejom i kolegom Denisom Huperom (Bilijem iz „Golih u sedlu”). Ovaj film joj je doneo i prvu nominaciju za Oskara.

Warner Bros (Wikimedia Commons)
Warner Bros (Wikimedia Commons)

Filmovi se ređaju kao na traci, ali u nekom trenutku gubi momentum i taj period tranzicije iz tinejdžerke u ženu, bio je jako težak za nju. U 18. godini staje na ludi kamen sa osam godina starijim glumcem Robertom Vagnerom, pretežno iz ljubavi, a pretežno i iz inata prema majci koja se bunila protiv ove veze. Elia Kazan joj je ponudio ulogu u klasiku „Sjaj u travi” i tranzicija je gotova, Natali nije više tinejdžerka, sad je odrasla glumica.


Ostvarenje u ovom filmu donelo joj je prvu oskarovsku nominaciju za glavnu žensku ulogu. Nakon toga sledi još jedna velika uloga u spektaklu iz 1961. koji je osvojio 10 Oskara „Priča sa zapadne strane”. Slede uloge u romantičnim komedijama kao i još jedna nominacija za Oskara, ali usled popularnosti Natalin privatni život pati. 


Osećala se sve lošije te je potražila pomoć kod psihoterapeuta, zbog čega je otišla u privremenu penziju, koja ju je koštala uloge u „Boni i Klajdu”. Sve više pije, puši i ponaša se destruktivno prema sebi. Ubrzo se razvodi od Vagnera, preživljava burnu vezu sa Elvisom Prislijem, da bi se 1969. godine udala za britanskog producenta Ričarda Gregsona, sa kojim dobija i ćerku Natašu. 


Sreća je bila kratkog veka te se nakon dve godine braka rastaje i opet vraća Robertu Vagneru, sa kojim će biti do kraja života. Povratak Vagneru doneo je i povratak glumi, koji je rezultirao osvajanjem Zlatnog globusa za ulogu u seriji „Odavde do večnosti”. Konačno sledi ponuda za ulogu u „Brejnstormu”, koju Natali prihvata, ni ne sluteći da će joj poznanstvo sa Kristoferom Vokenom i jedna obična sedeljka na brodu okončati život.


Natali Vud ostaće upamćena kao jedna od prvih tinejdž zvezdi Holivuda i uopšte, jedna od najlepših i najvećih glumica 20. veka, ali i na na čijem primeru možemo videti koliko štetna može biti ambicija roditelja u ostvarivanju snova i potencijala svoje dece.