Seks i glad
freeimages

Dok mislim kojom bojom da istetoviram svojeručno ispisanu reč borba, negde tamo na levoj plećki, prisećam se današnjeg dana tako što nesvesno procesuiram sve dijaloge koje sam kroz sebe provukla, i sa sobom ponela. 


Od Golsvordijeve do Vojislava Ilića ne treba mi mnogo vremena da ne opazim da godinama hodam istim ulicama, nadam se istim ljudima, verujem u iste ideale, ganjam se sa istim, naizgled nepobedivim, mračnim silama one iste nepravde i dobro poznate mi divljine. 

U svemu tome na pameti mi je seks. Kao besmrtna ljudska praksa, fiziološka potreba i čin telesnog spajanja s onim ,,drugim” . 

Seks kao čin zabave, pukog telesnog zadovoljstva, razmene tečnosti i golotinje, mimo građanskih i kapitalističkih ugovora, nasilnih ili podrazumevanih odnosa, nije ništa drugo do ,,prljava” igra ljubavnika koji međusobno traže vrhunac sopstvenih zadovoljstava, tačnije, orgazam. 


Ljubavnici zapravo žive za orgazam, bez obzira koliko od toga bežali pod parolom SEKS NIJE BITAN, BITNI SMO MI.

freeimages
freeimages

A ko smo to Mi? Ukoliko govorimo o heteroseksualnom odnosu, to mi pretpostavlja ženu i muškarca koji vape da se spoje i utope u svoja gola tela i vrele posteljine. 


Era ljubavnika se očito deli na PRE I POSLE seksa, jer se igra žene i muškarca vrti oko seksa (kao što se indijansko pleme vrti oko ritualne vatre) u kojoj se utoljava telesna glad i često povraća od sitosti. Ta predistraživanja tela i erotske nagradne igre žena i muškaraca zaista liče na pripremu nekakvog egzotičnog jela koje bi ona ,,druga” strana trebalo da okusi, da u njemu uživa ili da ga ispljune ukoliko joj se ne dopadne.


Na kraju, ako se poludi za onim što se okusi, ješće se munjevito, učestalo i u enormnim količinama, do vrhunca - do kineskog tradicionalnog podriga iliti orgazma. Svašta se tom serviranom jelu dodaje od začina ne bi li se utolila glad, jer gladnom čoveku želja je samo jedna - da umre sit!

U tom vrtlogu gladi, erotske pripreme telesne hrane, bespogovornog davanja i uzmanja ti soliš, sladiš, ljutiš i izmišljaš svakakve pjate ne bi li ispunio/la zadatak - a to je da serviraš ljubavniku/ci nešto što nikada do tada nije probao/la.

Zato je seks autonomna kategorija jer može i ume da nastane i opstane mimo bilo kakvih apstraktnih obećanja, sumnji i neznanja. Hrana je il’ ukusna, il’ neukusna! Tu su stvari najzad ili crne ili bele.

Važno je samo da osetiš glad, da naručiš jelo, da ga probaš, i odmah ćeš znati variš li ili povraćaš.

Ah, kakva jednostavnost stilske figure!


Na putu od Golsvordijeve do Vojislava Ilića izgleda da ipak dovoljno vremena imam za svesno poređenje seksa s hranom, orgazma s podrigom, erotike sa imaginacijom.

I, dok bistrim sve te metafore, koje je sa mnom od srca podelio moj dragi prijatelj, istinski Zemljanin-Mudroslav, ja kao da žalim što sam bliža još jednoj istini.

Ne, ne zaboravljam Mudroslave kako ni dobar ukus nije večan, kako je jedna te ista hrana mučna jer je dosadna, i kako je seks zapravo jedan besmrtan ciklus u kome se iz jednog kraja rađa novi početak. Nova jela, novi ukusi.

Izgleda da priznaješ smrt monogamije, prijatelju. 

Hvala ti na ovoj metafori.

Nego, kako se približavam kući tako sam još bliža svojoj postavci stvari, pa se pitam jesam li ja hrana, ili glad? Jesam li sita, ili čekam nekog da me okusi i zasiti? Jesam li ja čovek, ili sam plen?