Свесни смо да можда немате новца да ангажујете маркетиншку агенцију или да запослите маркетинг менаџера који би стручно управљао Вашом или репутацијом Ваше фирме. То свакако није знак да се препустите и ништа не радите по том питању!
Лаж је да је довољно да је неки производ или услуга добар и да ће сам постићи успех. Можда и хоће... Али када?!
Ставите на папир која је то услуга или производ који продајте! Ко Вам је циљна група? Тај одговор је најважнији приликом израде маркетинг плана. Ако правите маркетинг план или план неке маркетиншке акције и промаште циљну групу... Само ћете имати двоструки губитак. Изгубићете средства у маркетинг акцији, а нећете поспешити понуду.
Када сте дефинисали која је Ваша циљна група, ставите се у њихову позицију. Посматрајте свој производ, услугу, а сад погледајте сличан производ конкуренције.
Које су разлике? Да ли је Ваш производ бољи? По чему?
Када имате одговоре на сва ова питања, ставите те посебности Вашег производа на папир и крените са размишљањем. Како најбоље упознати циљну групу са стварима које Ваш производ чине посебним? Немојте себи створити притисак да Вам та идеја мора синути у току једног радног дана. Дозволите себи бар десетак дана да размишљате, да разговарате са другим људима, ослушкујете друге маркетинг кампање. Оно што је битно је да сваку идеју коју чујете или која Вам падне на памет, запишете. Колико год Вам нека од њих деловала смешно, запишите је!
Прошло је десетак дана, Ваш папир је пун идеја. Сада је време за мало истраживања и планирања. Пробајте да направите план за реализацију сваке од тих идеја. Колико Вам је времена потребно да то реализујете, колико људи, колико новца? А да ли сте сигурни да Ваш план погађа Вашу циљну групу? Време је за истраживање. Питајте људе око себе, али не баш оне најближе, њима ће се свидети свака ваша идеја, питајте оне са којима сте добри али знате да ће Вам искрено рећи шта мисле о свакој од тих акција.
Када сте добили све те информације, имате довољно података да усавршите Ваш маркетинг план и да у детаљ испланирате кораке Ваше акције и поспешите своје пословање.