1. Product Manager
2. Event Manager- Organizator događaja
3. Office Manager
4. HR Manager-Menadžer ljudskih resursa
5. Marketing Manager
6. Sales executive
1. PRODUCT MANAGER
Pre nego što ljudi požele da kupe neki proizvod, oni prevashodno treba da čuju za njega. Kada jednom čuju za proizvod, oni moraju i da ga požele tj. da imaju želju da isti kupe, a to je Vaš posao, kao Product Manager-a, da kreirate svest i utičete na potražnju proizvoda od strane kupaca.
Bićete odgovorni za planiranje i razvoj marketinške strategije koja vodi ispunjenju glavnog cilja - da proizvod bude primećen i kupljen od strane “pravih” ljudi tj. Vaše ciljne grupe. To bi značilo da morate biti u toku sa zahtevima i potrebama Vaših kupaca - šta je to što oni žele kao i da razvijate najuspešnije strategije komuniciranja sa njima.
Od Vas se zahteva dobra informisanost koja se odnosi na svakodnevne promene na tržištu, konkurentske prizvode i procene uspešnosti Vaših kampanja. Svakodnevne obaveze će biti raznolike sa glavnim akcentom na dalji razvoj proizvoda i na pronalazak novih potencijalnih kupaca. Vaša uloga je ključna prilikom prodaje roba i usluga, pa se zato pozicija Product manager-a smatra jednom od važnijih u kompaniji.
Radno vreme i okruženje
Radno vreme je od 9 do 17 časova, mada ne treba iznenaditi mogućnost rada i preko 40 sati nedeljno, kao i rada u toku večernjih sati i vikendom, kako ne bi došlo do “probijanja”’’rokova.
Sastanci sa drugim menadžerima i klijentima će biti sastavni deo Vašeg posla, pa treba očekivati česta putovnja u i van zemlje.
Veštine i interesovanja
Da biste bili upešan Product Manager, neophodno je da:
- Posedujete temeljno znanje koje se tiče namene i kvaliteta proizvoda
- imate sposobnost da organizujete sve ono što je neophodno za razvoj proizvoda
- raspolažete izvanrednim komunikacijsnim veštinama
- imate liderske veštine u cilju nadgledanja, vođenja i motivisanja svih onih koji su uključeni u proces proizvodnje i razvoja
- kreativno mislite
- imate sposobnost fokusiranja na specifične ciljeve
- budete energični i pasionirani proizvodom koji plasirate
- se dobro snalazite u obavljanju posla pod pritiskom
2. EVENT MANAGER - ORGANIZATOR DOGAĐAJA
Bilo da je u pitanju izložba, konferncija, prezentacija novih proizvoda ili pak venčanje, Organizator događaja ili Events Manager će se postarati da se sve ovo isplanira i realizuje na adekvatan način sa ciljem da se pravi ljudi dovedu na pravo mesto i u pravo vreme.
Upešnost svih ovih događaja se stavlja na “teret” Event Manager-a. Svaki detalj, uključujući planiranje, budžet, postavljanje reklamne kampanje, pa sve do onih završnih i originalnih detalja koji krase svaki događaj, sve je to u rukama odgovornog Event Manager-a.
Uloga Event Manager-a je raznovrsna. Bitno je napomenuti da ona uključuje tri oblasti- oblast prodaje, realizacije i marketinga. Neko može izabrati rad samo u jednoj od oblasti ali je česce da ćete biti angažovani u sve tri.
Zaposleni specijalizovani za neke od navedenih oblasti rada imaće različita zaduženja i odgovornosti, pa tako, organizovanje sajmova i izloložbi će sa sobom nostiti i obavezu prodaje izložbenog prostora, štandova; organizatori konferencija biće angažovani na saradnji sa konferenisjima, obezbeđivanjem neophodnog ozvučenja, svetlosnih efekata itd, a planeri i organizatori venčanja treba da obezbede fotografa, cveće, ukrasne materijale…
Radno vreme i okruženje
Iako je radno vreme od 9 do 17 časova standard, od Events Managera se ponekad očekuje i duže radno vreme u zavisnosti od veličine i važnosti nekog događaja.
Kako se važan dan bliži, bilo da je reč o konferenciji, izložbi ili venčanju, tako se i radno vreme Events Managera produžava na nekih 10 do 12 sati dnevno. Rad vikendom i noću je takođe česta mogućnost.
Posao sa sobom nosi česta putovanja po zemlji i inostranstvu (u zavisnosti u kojoj organizaciji radite), kao i noćenja van kuće.
Veštine i interesovanja
Da biste bili uspešan Events Manager, potrebno je sledeće:
- Odlično upravljanje vremenom i organizacijske veštine
- Posedovanje samo-motivacije i entuzijazma
- Dobre komunikacijske veštine
- Sposobnost prikupljanja i prezentovanja informacija neophodih za poslovna istraživanja
- Biti fokusirani na klijenta
- Imati pozitivan i prilagodljiv pristup rešavanju problema
- Biti inovativan i kreativan kako bi se Vaš događaj razlikovao od konkurencije
- Posedovati znanja iz prodaje i marketinga
- Razumeti proces budžetiranja i finansijkog upravljanja
- Sposobnost da sarađujete kao deo tima
- Imati oko za detalje
3. OFFICE MANAGER
Office Manager nadgleda i organizuje sve kancelarijske aktivnosti kako bi se omogućio nesmetan rad kancelarije( nadzor kancelarijskih procesa, regulisanje administrativnih poslova, nabavka kancelarijske opreme itd.)
Radne obaveze Office Manager-a zavise od tipa i veličine organizacije, ali uobičajena “radna lista” poslova najjčešće izgleda ovako:
- Kontrolisanje kancelarijskog budžeta
- Organizovanje poslovnih putovanja, sastanaka i obaveza
- Pravljenje porudžbine kancelarijskog materijala, nameštaja i opreme
- Organizovanje održavanja kancelarije i neophodnih popravki u istoj
- Nadgledanje i praćenje rada kancelarjiskog osoblja
- Kompletiranje papirologije koja se tiče isplata plata
- Diskutovanje o postojećim problemima sa zaposlenima u kancelariji
- Pisanje izveštaja višem menadžmentu koji se tiče pregleda učinka rada kancelarije
- Organizovanje i vođenje programa upoznavanja sa organizacijom koji je namenjen novozaposlenima
Radno vreme i okruženje
Vaše radno vreme je uglavnom od 9 do 17 časova, osim u vandrednim situacijama u kojima se očekuje duže prisustvo i angažovanje kao što je na primer selidba čitave organizacije pa tako i Vaše kancelarije.
Posao Office Manager-a je uglavnom vezan za kancelariju, tako da ne morate očekivati da će poslodavci od Vas zahtevati putovanja i odsustva od kuće. Ipak, ukoliko ste zaduženi za više lokalnih kancelarija, od Vas će se očekivati da sve njih obilazite svakodnevno.
U pitanju je posao koji uključuje puno radno vreme, tako da je teško izdejstvovati mogućnost za fleksibilno radno vreme.
Veštine i interesovanja
Radna uloga Office Manager-a podrazumeva rad sa svim zaposlenima u datoj oraganizaciji i balansiranje raznolikih radnih poterba i zadataka, pa tako pored toga što se očekuje da ste veoma energični i neumorni, možda najvažnija veština je uspostavljanje dobre saradnje sa ljudima i izvanredne organizacijske veštine.
U cilju što većeg uspeha na poziciji Office Manager-a, predlažemo Vam neke od osobina i veština koje je potrebno posedovati:
- Sposobnost rešavanja problema
- Da ste pouzdani
- IT veštine i poznavanje rada osnovnih softverskih paketa(Word, Excel, PowerPoint)
- Da posedujete inicijativu
Veština pisanja izveštaja
4. HR MANAGER - MENADŽER LJUDSKIH RESURSA
Kao Menadžer ljudskih resursa Vi ste odgovorni za “blagostanje” svih zaposlenih u organizaciji. Radna uloga će biti raznolika i puna izazova.
Morate biti sigurni da Vaša organizacija zapošljava prave ljude koji poseduju odgovarajuće veštine i kvalifikacije neophodne za određeni posao. Dakle, glavna maksima je dovesti prave ljude na pravo mesto!
Biće Vam neophodno odlično razumevanje misije i vizije organizacije, njene poslovne politike kao i načina njenog poslovanja.
U zavisnosti od veličine i tipa organizacije zavisiće i Vaša konkretna uloga. Možete biti uključeni u sve aspekte i poslovna zaduženja koja sa sobom nosi pozicija Menadžera ljudskih resursa ili pak specijalizovani za samo određenu oblast kao što je organizovanje treninga, selekcija kandidata, poznavanje i sprovođenje pravnih i zakonskih okvira prilikom zapošljavanja.
Suštinski, bićete odgovorni za:
- Zakonske procedure prilikom zapošljavanja radnika (radni uslovi, disciplinski postupci i žalbe, jednake mogućnosti, tehnološki viškovi…)
- Zapošljavanje (organizovanje regrutacije i selekcije kandidata, sprovđenje intrevjua, postavljanje oglasa za posao…)
- Trening i razvoj (oragnizovanje treninga za sve zaposlene i procena neophodnosti daljeg usavršavanja pojedinih zaposlenih pohađanjem odgovarajućih kurseva)
- Procena plate zaposlenih (postarati se da su plate u skladu sa zakonskim zahtevima i standardima)
- Dokumentacija (pisanje priručnika za rad, memoranduma, izdavanje pismenih ponuda zaposlenja, napredovanja..)
- Briga za zaposlene (davanje saveta, organizovanje sportskih i društvenih aktivnosti za zaposlene…)
- Takođe možete blisko sarađivati sa sindikatima radnika.
Radno vreme i okruženje
Vaše radno vreme je između 37 i 40 sati nedeljno, od 9 do 17 časova od ponedeljka do petka. Ipak izvesna je mogućnost extra sati rada.
Posao je uglavnom vezan za kancelariju, iako postoji mogućnost putovanja u druge gradove u kojima Vaša organizacija takođe posluje i putovanja koja su vezana za pohađanje seminara, treninga i svega onoga što je u cilju Vašeg daljeg usavrsavanja.
Veštine i interesovanja
Menadžer ljudskih resursa bi trebalo da poseduje:
- Odlične interpersonalne i komunikacijske veštine
- Diplomatske i pregovaračke veštine
- Visok stepen inicijative
- Izvanredne organizacione veštine
- Sposobnost rada pod pritiskom
- Sposobnost poslovanja sa zaposlenima svih nivoa
- Takt i umešnost da reši i izađe iz teških situacija
- IT veštine
- Poznavanje zakona koji se tiču zapošljavanja radnika
- Interesovanje za dalji razvoj karijere i usavršavanje
5. MARKETING MANAGER
Svaka faza marketing plana se stavlja u sposobne ruke Marketing menadžera. Vi, kao marketing menadžer, ste odgovorni za istraživanje tržista, dalji razvoj i promociju proizvoda, a više od svega da obezbedite uspešnu kampanju.
Vreme ćete posvetiti obavljanju raznih poslova i zaduženja kao što su: organizovanje prezentacija, praćenje i sumiranje rezultata prethodne kampanje, pravljenje planova i prikupljanje podataka za predstojeće kampanje, prikupljanje marketinških strategija, pisanje izveštaja.
Brojne su oblasti rada u kojima je marketing menadžer neophodan. Glavne oblasti poslovanja su- proizvodnja robe široke potrošnje, industrijski proizvodi, usluge i javni sektor. Sve ovo Vam nudi šansu da izaberete oblast koja Vam najviše odgovara.
Radno vreme i okruženje
U najvećem broju slučajeva radno vreme će biti od 9 do 17 časova, od ponedeljka do petka, ali postojanje krajnjih rokova ili poznati deadlines očekuje od Vas da radno vreme bude “rastegljivo”, dakle, da na poslu ostanete onoliko vremena koliko je neophodno da se neki važan radni zadatak obavi.
Putovanja će biti sastavni deo Vaše radne uloge (poseta klijenata, odlazak na sastanke, izložbe, prezentacije itd.). Kancelarija će biti baza, ali je moguć i rad od kuće, ukoliko je neophodan.
Veštine i interesovanja
Kako biste bili uspešan Marketing menadžer, neophodno je da posedujete:
-Dobre verbalne i pisane veštine
-Dobar osećaj za poslovanje sa odličnim organizacionim veštinama
-Sposobnost rada u timu kao i sposbnost da delegirate i motivišete ostale zaposlene
-Kreativnost, energiju i entuzijazam za osmišljavanje i realizaciju kampanja
-Samopouzdanje prilikom pradaje ideja
-Poznavanje više stranih jezika, ukoliko ste zainteresovani da budete Marketing menadžer koji je orijentisan ka izvozu ideja, usluga, proizvoda…
-Očekuje se posedovanje vozačke dozvole
6. SALES EXECUTIVE
Sales executive , rukovodioci prodaje ili menadžeri prodaje se bave prodajom roba i usluga koje neka firma nudi. Kupci istih mogu biti firme u privatnom vlasništvu, državne firme i organizacije ili pojedici, bilo u zemlji ili inostranstvu.
Njihova uloga je da se približe potencijalnim kupcima sa ciljem da povećaju prodaju i tako utiču na porast profita.
Rukovodioci prodaje rade sa robom i uslugama iz mnogih oblasti ukljičujući:
1. Robu široke potrošnje (hrana, piće)
2. Trajna dobra(odeća, igračke..)
3. Poslovne usluge (Web dizajn, finansijsko savetovanje..)
4. Industrijske zalihe (hemikalije, mehanički delovi, vozila...)
Menadžer prodaje je zadužen za organozovanje i vođenje tima koji se bavi prodajom. Uloga može da varira u zavisnosti od kompanije ili industrije u kojoj ste angažovani. Možda ćete biti odgovorni za određenu vrstu proizvoda ili usmerini kao određenoj grupaciji klijenata a možda ćete biti angažovani kao glavni menadžer prodaje u nekoj geografskoj oblasti.
Nezavisno od pojedinačnih okolnosti, sigurno je da ćete biti zaduženi za obavljanje NEKIH od navedenih zaduženja
1.Postavljanje ciljeva prodaje Vašeg tima koji će biti u skadu sa ciljevima kompanije
2.Regrutovanje i obuka osoblja koje se bavi prodajom
3.Praćenje nivoa uspešnosti Vašeg tima i motivisanje istog da posluju u skladu sa unapred postavljenim ciljevima
4.Suočavanje sa velikim i važnim kupcima
5.prikupljanje povratnih informacija od strane klijenata i ispitivanje tržišta
6.Izveštavanje o poslovanju višim rukovodiocima
7.Biti u toku sa aktuelnostima i poslovanjem konkurenata
8.U nekim slučajevima možete biti uključeni i angažovani u sektoru marketinga
Radno vreme i okruženje
Radno vreme je od 9 do 17 časova, od ponedeljka do petka. Ipak, postojaće situacije koje će zahtevati da ostanete duže na poslu.
Iako je posao vezan za kancelariju, ipak se očekuje da deo vremana provedete posećujući klijente, sedište kompanije za koju radite ili Vaš tim na terenu. Možda će se očekivati Vaše prisustvo na raznim konferencijama, izložbama ili inostranim sajmovima. U zavisnosti od geografske oblasti koju pokrivate, posao i zaduženja mogu uključivati višednevna prenoćišta van grada. Ukoliko se kompanija bavi prodajom van zemlje, ta prenoćišta mogu biti vezana i za inostrane zemlje.
Veštine i interesovanja
Da biste bili menadžer prodaje, neophodno je da posedujete
1.Odlične prodajne i pregovaračke veštine
2.Dobar osećaj za biznis
3.Sposobnost da motivišete i predvodite tim
4.Izvanredne komikacijske veštine
5.Visok stepen socijalne inteligencije
6.Dobre oraganizacione veštine
7.Sposobnost da uspešno poslujete uprkos snažnom pritisku
8.Dobre IT veštine i veštine pisanje izveštaja
9.Vozačka dozvola
10.Poznavanje više stranih jezika je od velike koristi i važnosti