Sposobnost dobrog govora je najviše prirodan dar, pored kojeg je neophodno unapređivanje kulture izražavanja i izgrađivanja ličnog stila putem teorijskog izučavanja i praktičnog vežbanja. Govorna kultura, odnosno kultura izražavanja, znači postupak odabranih jezičkih znakova i govornih konstanti, kao i usvajanje jezičkih normi. Poslovni razgovor nije skup utvrđenih normi, administrativnih formula i fraza, iako u svakom pogledu teži jasnom stilu izražavanja. Ovaj stil, međutim, nikako nije bezličan, lišen svake emocionalnosti u kontaktima, već mu izrazit karakter daje ličnost govornika. Jedna od čestih grešaka u obraćanju jeste previše stručna terminilogija, nedostupna za razumevanje korisniku usluga, u cilju da se ostvari što bolji utisak. Sadržaj, ideja i poruka razumljivi su ukoliko se postigne jednostavnost i tačnost u izražavanju. Jednostavnost stila daje znak da je govornik spreman za komunikaciju, siguran, ali ne i superioran i nadmoćan.
Na zapadu postoje pravila u sferi poslovne komunikacije koja se moraju poštovati kako bi jedno preduzeće steklo potreban autoritet, izgradilo pozitivan imidž, a time i opstalo što duže na tržištu. Istraživanja ukazuju na to da je Srbija znatno zaostala ne samo za zemljama Evropske unije, već i zemljama bivše SFRJ. Kao primer stoji podatak da evropske firme izdvajaju godišnje u proseku od 3.000 do 5.000 evra po zaposlenom na obrazovanje svojih zaposlenih. U Sloveniji se odavno krenulo sa edukacijom zaposlenih za poslovno komuniciranje. U poslednjih nekoliko godina u Hrvatskoj dosta se ulaže u edukaciju u sferi poslovne komunikacije. Srbija je na tom planu daleko od Hrvatske. Sve ovo pokazuje da ne shvatamo težinu vremena u kom živimo. Stručnjaci kažu da je 21.vek – vek komunikacije i kako težimo evropskim integracijama, moramo da težimo poboljšanju poslovne komunikacije
Stručnjaci iz oblasti komuniciranja u našoj zemlji smatraju da postoji šansa da se kroz edukaciju, što mladih naraštaja na fakultetima, što ljudi koji su već u biznisu, putem seminara, poboljša kvalitet poslovne komunikacije kod nas i da se usaglasi sa metodama zapadnog sveta.