Radionice novinarstva su u toku

FOTO: Predrag Rebić

Radionice su počele sa radom od 8. oktobra i održavaće se još naredna tri vikenda, u popodnevnim časovima u terminima dogovora sa grupom, u prostorijama „Gnezdo”, na šestom spratu „Beograđanke”. Poslednji termini radionica biće održani u prostorijama Kulturnog centra Čukarica.

Formirane su dve grupe i to grupa učenika iz zemunskih škola i druga grupa, koju čine učenici ostalih beogradskih srednjih škola. Po završetku radionica svi polaznici će dobiti sertifikat o završenom kursu, dok će jedan, najbolji od svih, biti dodatno nagrađen.

„Veb sajtovi, predviđeni projektima, su izrađeni. Polaznici radionica će kreirati brend, kojim će kasnije upravljati i na kome će postavljati svoje autorske tekstove. Učenici, putem interaktivne obuke na radionicama koje su u toku, usvajaju znanja iz veb novinarstvа, onlajn marketingа, vođenjа bloga, korišćenjа društvenih mreža u promotivne svrhe, kreiranjа i upravljanja brendom", izjavila je Miljka Bogićević, PR menadzer Kluba privrednih novinara i dodala da obuku vode dva stručna predavača: Marija Mitrovanov, direktorka i glavna i odgovorna urednica portala iSerbia, kao i novinar MTV Srbija, Miljana Kerču.

gama_1_1.jpg

FOTO: Predrag Rebić

„Polaznici su aktivni, imaju različita interesovanja, razmišljaju proaktivno, što je odlično za njihove godine. Na kursevima koje držim nastojim da polaznike što više uključim, kako bih ih podstakla da misle i povezuju, kao i da time bolje shvate i lakše zapamte. Drago mi je što je organizovan ovakav projekat za srednjoškolce, jer je to odlična prilika da steknu znanja i veštine, koji im nisu dostupni u formalnom obrazovanju”, istakla je Marija Mitrovanov.

Predavač Miljana Kerču je dodala: „Na mene su najveći utisak ostavili polaznici, koji su od početka imali kreativne ideje, predloge i bili zainteresovani da učestvuju. Inspirisali su me i pokretali za još novih ideja”.

Katarina Nikolić, studentkinja Filozofskog fakulteta i polaznica radionice, iznela je svoje utiske: „Prvu radionicu nam je držala novinarka Miljana Kerču, koja je, po mom mišljenju, vrlo zanimljiv i stručan predavač. Istog sam mišljenja i za drugog predavača, Mariju Mitovanov, kao i za asistentkinju Suzanu Marjanović. Na početku svakog predavanja smo imali vežbe pamćenja, radili smo kreativne i po sadržaju različite radionice, koje razvijaju divergentno i kritičko mišljenje, razgovarali o svojim idejama, sklonostima, temama koje nas interesuju. Usvojili smo dosta stručih termina u vezi sa novinarstvom i internetom i naučili dosta zanimljivosti o najnovijim istraživanjima, koja mogu da nam pomognu u pisanju, marketingu i životu, uopšte” i dodala da će učiti rad u Word Press programu i obavljanje zadataka u timovima.

20161015_142400.jpg

FOTO: Privatna arhiva

„Kao učesnik, zadovoljna sam organizacijom celokupnog programa, način prezentovanja materijala je odličan. Takođe, mislim da je veoma korisno, pre svega, jer širimo svoje vidike i učimo nove stvari”, iznela je svoje mišljenje Natalija ĐorĐević, učenica Pravno-birotehničke škole „Dimitrije Davidović” u Zemunu.

Nikola Olić, bivši učenik Medicinske kole „Nadežda Petrović” u Zemunu, je dodao: „Interesantno i interaktivno. Dobri i jasni predavači. Opuštajuće, zbog pauza i osveženja. Jedva čekam sledeći čas”.

„Utisak je odličan. Radionica je zanimljiva i kreativna, kao i sama atmosfera. Jedino se nadam jos više praktičnom radu. Radujem se ponovnom druženju”, kaže Tamara Javorović iz Pravno-birotehhničke škole u Zemunu.

Na radionice dolazi sa grupom učenika i Nataša Mićić, profesorka srpskog jezika u Petoj beogradskoj gimnaziji u Beogradu, koja vodi novinarsku sekciju u školi. „Radionice u velikoj meri osnažuju mlade na polju izražavanja, ali još više pružaju podršku u karijernom vođenju, jačajući svest o ulaganju u sebe i svoje potencijale. Veoma je važno i to sto su predavači, takođe, mlade osobe koje pristupačnim stilom, uspevaju da dopru do učesnika i njihovih interesovanja”, istakla je.

20161015_142343_Copy.jpg

FOTO: Privatna arhiva

Nataša kaže da, razmenjujući ideje u vedroj atmosferi, učenici razvijaju svoju kreativnost, postavljajući tako sebi dobar temelj za buduće profesionalne izazove. „Očekivano je da društvo prepozna važnost ovakvih projekata, kojih, nažalost, još uvek nema u dovoljnoj meri”, naglasila je.