Da li su boje koje nosite na poslu važne?
Pixabay - Myriams-Fotos

Direktor banke u Pensilvaniji Džon Spir (John Spier) izgledao je kao uštogljeni bankar.


Dakle, nakon decenija nošenja širokih prugastih odela i nedefinisanih kravata, odlučio je da mu je potreban modni stilista. Nadajući se promeni, gospodin Spir je naišao na pomoć korporativnog stiliste,  Toi Svini (Toi Sweeney). Preko noći njegova stara garderoba je bila zamenjena toplijim kravatama i prikladnijim odelom


„Bila je sposobna da očuva moj profesionalni izgled koji sam želeo, a da ne izgledam kao uštogljeni bankar.“ Gospodin Spir je rekao kako je postao osoba koja voli da nosi kravate u bojama, za razliku od toga kako je ranije retko razmišljao o tome šta će da obuče. 

Ono što je još važnije po njegovom mišljenju je to što je promena unela proleće u njegov stil i učinila ga još sigurnijim.

Izreka Nikada nećete dobiti drugu šansu da napravite prvi utisak možda se najbolje odražava na radnom mestu gde šefovi moraju da zadrže autoritet ali takođe i prijateljstvo, a ostali žele da izgledaju profesionalno, ali i da se ističu. Gospođa Svini veruje da smo svi mi proizvodi i da se naš lični stil gradi svakim napravljenim korakom. Možda je i u pravu. Na osnovu istraživanja sa Univerziteta Prinston, kada upoznajemo novu osobu naši mozgovi odlučuju da li je osoba privlačna i vredna poštovanja ili ne. 


Gospođa Svini kaže da boje koje nosite takođe imaju veliku uticaj na to kako vas osobe doživljavaju. Na primer, ona kaže da je crvena moćna boja koja ukazuje na samopouzdanje i liderstvo. Plava predstavlja topliji pristup s obzirom na to da je boja poverenja i odražavanja miroljubivosti. Crna boja može da predstavlja autoritet i sofisticiranost, ali Gospođa Svini savetuje da bi je trebalo kombinovati sa malo boje. 


Ona preporučuje svetliju maramicu u džepu sakoa odela za muskarce ili torbu u boji za žene, da bi se osoba istakla u gužvi. Ni braon boja ne treba da bude odbačena budući da je pouzdana. „Da li ste se ikada pitali zašto zaposleni u United Parcel Service nose isključivo braon boju?“ pita se gospođa Svini.

Pixabay - Wokandapix
Pixabay - Wokandapix

Kara Kurilović (Kara Kuryllowicz), 57-ogodišnja korporativna spisateljica iz Toronta, prošle godine je zaposlila stilistu kako bi modernizovala svoj izgled. „Mislila sam da je sve što posedujem lepo, ali ona je došla kod mene, pogledala mi u orman i izbacila 80 odsto mojih stvari“ priseća se. Gospođa Kurilović kaže da je dug period imala ljubavnu vezu sa crnom i belom bojom, ali da sada nosi raznobojnu odeću„Sada ja takođe nosim više nakita u boji i osećam se komforno noseći ga.“ Njen novi izgled pruža joj osećaj profesionalnosti i sigurnosti kao što joj je i pomogao da dobije više radnih zadataka.

Dok cinični postavljaju pitanje da li određena boja koju nosite na poslu može stvarno da napravi neku promenu, mnoge studije su pokazale da mogu uticati na to kako se osećamo. U izveštaju objavljenom ranije ove godine u Evropskom časopisu durštvene psihologije (European Journal of Social Psyhology), učesnici koji su nosili crvenu su se izjasnili da su se fizički osećali atraktivnije i seksualnije od onih koji su nosili plavo. 


Takođe, u studiji koju je objavio časopis Eksperimentalne društvene psihologije (Journal of Experimental Social Psychology), učesnici koji su nosili beli kaput koji su mislili da pripada doktorima su bolje uradili testove od onih koji su nosili neformalnu odeću ili od onih koji su mislili da kaputi pripadaju umetnicima. „Ono što nosiš utiče na tvoje raspoloženje i na građenje samopouzdanja. Vrednije je da se uvek oblačiš bolje od ljudi iz tvoje okoline“, kaže Toi Svini.

Pixabay - Alexas Fotos
Pixabay - Alexas Fotos

Neko ko zna bolje o oblačenju je Kim Vinser, bivši glavni urednik britanskog modnog brenda Aquascutum i Pringle Škotske. Ona je danas na čelu luksuznog ženskog modnog brenda Winser London, koji savetuje klijentima kako da se obuku za posao i za poslovne sastanke. Gospođa Vinser kaže da je korišćenje boja važno, ali da ne može da nadomesti ukupnu potrebu da izgledate reprezentativno. „S obzirom na to da urednici putuju danas više nego ikad, oni hoće da ostave dobar prvi utisak na svoje klijente i kolege i kada nemaju kompletan garderober sa sobom“, kaže gospođa Vinser. 


Takođe je ukazala na važnost čistoće cipela, posebno pre poslovnog razgovora. „Poznajem mnogo poslodavaca koji kažu da prvo gledaju u nečije cipele, da li su prljave ili čiste, dodaje ona. Ona napominje da kada su vaše cipele u dobrom stanju ne mora da postoji striktno pravilo kada je u pitanju garderoba. Vaš modni glas biće određen u zavisnosti od vaše pozicije i kompanije u kojoj radite. Na primer startap kompanija iz Kalifornije imaće drugačiji dres kod nego advokatska firma u Parizu. „Zapamtite, vi predstavljate cilj vaše kompanije kao lični“, kaže ona.

IZVOR: BBC